Pantri (tak tahu lah kalau author eja ni betul ㅠㅠ)
Mereka semua menjamu selera termasuklah
Ni-ki. Seoni mengambil tempat duduk disebelah jejaka itu. Dia hairan dengan Ni-ki. "Kenapa tengok je makanan tu?" jejaka itu terus mengambil chopstick dan makan.Seoni tersenyum riang melihat Ni-ki. "Nah"Seoni memberikan kotak susu pisang padanya. "Sama-sama" Seoni menyambung makan.
Setelah habis melawat mereka Seoni pun pulang ke dorm nya. "Nini-ah" Seoni memandang ke arah Wonyoung. "Budak tadi tu siapa?" soal Wonyoung. "Maksud kau budak yang aku duduk sekali waktu kat pantri tu ke?" Wonyoung menganguk.
"Nishimura Riki nama dia.Dari jepun" Wonyoung sekadar mengo'kan saja. "Jay selamat kan dia dari bencana alam" kata Seoni lagi. Wonyoung membuka telefon bimbitnya. Alangkah terkejut apabila dia membaca satu artikel di laman web universiti mereka.
"Nini-ah buka laman web uni sekarang" arah Wonyoung. Seoni terus membuka telefonnya.
Be lift label universiti website-
Hot news today🔥
Choi Beomgyu & Cho Hani
New couple
Choi Beomgyu dan Jung Hani dalam hubungan.
Mereka dalam hubungan lebih kurang 5 bulan yang lalu.Wonyoung dan Seoni memandang antara satu sama lain. "Nampaknya diorg dah official" Seoni menganguk saja. Seoni masuk ke biliknya dan merenung ke tingkap biliknya. Dia mengukirkan senyuman manis.
"Tapi, Ni-ki kuat. Walaupun ibu bapa Ni-ki tiada di dunia tapi mereka masih di hati Ni-ki"
Teringat akan kata-kata Ni-ki itu membuat Seoni menjadi semangat. Dia mengelap sisi air matanya dan masuk ke kamar mandi untuk menyegarkan badannya.
"Ni-ki" panggil Jay. Jejaka itu datang ke arah Jay. "Macam mana dengan kakak tadi? Cantik tak dia?" soal Jay menggunakan bahasa isyarat supaya Ni-ki faham akan maksudnya.
"Kakak tadi tu cantik. Dia baik hati macam arwah kakak" Jay tersenyum dengan jawapan Ni-ki."Jom, kita pergi makan semua dah tunggu" Ni-ki menganguk saja.
|| Bisu ||
Di universiti semua pelajar bercakap tentang hubungan Beomgyu dan juga Hani. Sebaik saja Seoni masuk ke kelas semua memandang ke arahnya. "Kenapa?" soal Seoni.
"Takde lah, kau tak rasa cemburu ke bila tengok kawan baik kau bercinta?" soal salah satu rakan sekelasnya. Seoni berdecit kecil. "It's better call Fake Best Friend" kata Seoni. Dia menekan sedikit kata Fake Best Friend itu supaya mereka tahu apa maksud sebalik ayat yang dikatakan oleh Seoni.
Pelajaran pun mulai seperti biasa tiada apa yang menyeronokkan melain mereka tidak henti berbual tentang Beomgyu dan Hani.
"Nini kau nak kemana?"soal Wonyoung. "Rumah anak yatim" balas Seoni. Wonyoung segara bersiap dan keluar terlebih dahulu. Seoni tertawa kecil saja.
"Ni-ki" jejaka itu menoleh kebelakang. Senyuman diberikan oleh Seoni. Gadis itu duduk disebelahnya. "Ni-ki buat apa tu?" soal Seoni. "Melukis" Seoni melihat lukisan yang belum disiapkan itu.
Jejaka itu cepat-cepat menyorokkan lukisan itu. Seoni menyilangkan lengannya. "Kenapa? Kakak nak tengok sikit je?"
Seoni memuncungkan bibirnya. "Kalau kakak muncung kan lagi bibir macam tu Ni-ki cium nanti" Seoni terus membuat poker face.
"Siapalah ajar budak ni pelik2?" bisik hati Seoni. Gadis itu membawa keluar buku kosong miliknya dan mula melukis. Melihat visual tepi wajah Ni-ki itu membuat Seoni termenung lama.
Ni-ki perasan bahawa Seoni memandang nya dari tadi dia terus memandang ke arah Seoni semula. Gadis itu terus mengalih padang ke tempat lain.
"Comel"- Ni-ki
<<<<<<
❤️🌷
BISU
Nishimura Riki & Kim Seoni
YOU ARE READING
BISU
FanfictionSeorang gadis yang menjadi sukarelawan untuk satu program di rumah anak yatim piatu. Semasa program dijalankan seseorang menarik perhatiannya.