Seoni masuk ke kelasnya dan memasang AirPod ke dalam telinganya. Kepalanya di letakkan di atas meja. "KIM SEONI" gadis itu terkejut apabila seseorang mengetuk mejanya dengan kuat.Dia memandang ke arah orang itu. "Apa?" soal Seoni. Wonyoung tersengih. "Kau ni dah 2 tahun murung apa masalah kau ni?" soal Wonyoung. Seoni mengeluh kecil. "Aku...aku" rakannya memandang nya.
"Kau rindu Ni-ki" Seoni memandang nya. "Aku dah agak dah" kata Wonyoung. "Baiklah semua kita ada pelajar baru" kata pensyarah Namjoon. "Silakan masuk" seorang jejaka melangkah masuk ke dalam kelas mereka.
Seoni terkaku melihat wajah jejaka itu. "Sila perkenalkan diri anda" kata pensyarah Namjoon. Jejaka itu mendiamkan diri saja. "Ouh, takpe awak boleh duduk disebelah sana" kata pensyarah Namjoon lalu menunjuk ke arah Seoni.
skip<<
"Baiklah, sampai sini saja kelas kita. Semua boleh bersurai" kata pensyarah Namjoon. "Ni-ki-shii" jejaka itu memandang ke arah pemilik suara itu. "Jom lah makan sama-sama" gadis itu menarik tangan Ni-ki keluar dari kelas.
Seoni hanya menjeling dari jauh. Perasaan dia pada Ni-ki masih ada lagi.
"Seoni kau tak rasa cemburu ke dengan Lia tu?" gadis itu berhenti dari mengunyah.
"Tak" balasnya. Wonyoung mengukirkan senyuman nakal. "Wey, tengok tu Lia cuba nak cium pipi Ni-ki"
Seoni terus memandang ke arah Ni-ki tapi sebenarnya jejaka itu sedang menikmati makan.
Seoni menjeling sekilas ke arah Wonyoung. "Confess je lah" kata Wonyoung.
Seoni menggeleng. "Habis tu kau nak tengok dia bahagia dengan orang lain" Seoni memandang ke arah Ni-ki.
Dia merenung wajah jejaka itu. Tanpa sedar Ni-ki memandang ke arahnya juga. Seoni terus memandang ke tempat lain.
Sedang dalam perjalanan Seoni ke kelas seseorang menarik tangannya ke sebuah tempat.
"Lepas lah" Ni-ki melepaskan tangan Seoni."Dah lama kita tak jumpa" Seoni memandang ke tempat lain. "Seoni tak rindukan Ni-ki ke?" "Tak" balasnya.
Ni-ki mengeluh kecil. Dia menarik tangan Seoni mendekatinya. Gadis itu terus terkaku.
"Betul ke Seoni tak rindukan Ni-ki?" Dia menelan air liurnya lalu menggeleng. Jejaka itu mengukirkan senyuman sinis. Dia menarik pipi polos gadis itu dan mencium bibir Seoni.
Skip<<
"Kau ni kan Seoni dari tadi kau tenung dinding tu lepas tu senyum macam kerang busuk" kata Wonyoung. Seoni berdecit kecil. Dia memegang bibirnya. "Kenapa ada orang cium kau ke?" soal Wonyoung.
"Wonyoung-ah, kalau orang yang kita suka cium kita secara tiba-tiba apa maksudnya?" soal Seoni. Wonyoung mengeluh kecil. "Kau tak pernah dapat first kiss dari Beomgyu ke?" Seoni menggeleng.
"It's means first kiss?" Wonyoung menganguk. Dia memandang ke arah Seoni. "Jangan-jangan....Ni-ki ci.." Wonyoung tidak mampu menyambung ayatnya.
Seoni menganguk saja. "Apa aku nak buat? Esok macam mana aku nak bercakap dengan dia" "manalah aku tahu" balas Wonyoung."Kau ni tak membantu lah" kata Seoni.
<<<<<
❤️🌷
BISU
Nishimura Riki & Kim Seoni
YOU ARE READING
BISU
FanfictionSeorang gadis yang menjadi sukarelawan untuk satu program di rumah anak yatim piatu. Semasa program dijalankan seseorang menarik perhatiannya.