sepuluh-||10

215 15 0
                                    

Seoni masuk ke dorm nya semula dengan senyuman melekat di bibirnya. "Saya pun suka awak,Kim Seoni" itulah apa ya g Seoni lihat di skrin telefon milik Ni-ki.

"Amboi kau senang hati nampak" tegur Wonyoung. "Mestilah....Wonyoung-ah....crush aku suka aku balik" Seoni memeluk Wonyoung. Rakannya terkaku mendengar apa yang Seoni kata tadi.

"Maksud kau?" Seoni menganguk. "Daebak" Wonyoung menutup mulutnya seperti tidak percaya apa yang dikatakan oleh Seoni.

Seoni membuka telefon nya dan menekan nombor telefon seseorang.

Lov❤️
| Awak, esok nak tak lepas habis kelas kita pergi date?
| .......
| boleh je, Ni-ki tak kisah

Seoni mengukirkan senyuman setelah membaca mesej Ni-ki tadi. Dia berguling-guling di atas katilnya sehingga dirinya terjatuh dari katil. "Auch" Seoni berdecit sakit.

"Kim Seoni" gadis itu baru saja ingin menjamu selera tetapi sudah di ganggu. Dia menoleh ke arah pemilik suara itu. Jung Lia. Gadis itu mencurah air kepada Seoni.

Wonyoung yang disebelahnya terus berdiri memberikan tisu pada Seoni. "Yah, apa masalah kau hah?!" Wonyoung meninggikan sedikit suara nya.

"Dia ni rampas Ni-ki dari aku" Lia menjeling tajam pada Seoni yang masih berdiam diri itu. "Hello? Seoni pendam perasaan dia lebih lama dari kau" kata Wonyoung. Ni-ki yang dari jauh datang ke arah Seoni dan membawanya jauh dari situ.

"Apa dia buat kat awak?!" Seoni memandang nya hairan. Ni-ki mengeluh kecil. Dia menaip sesuatu di telefonnya. "Apa dia buat kat awak?!" Ni-ki mendekati wajah polosnya itu lalu mengelap sisi air mata Seoni itu. "Nampaknya saya perlu belajar bahasa isyarat. Mereka berdua tertawa kecil.

Setelah meluangkan masa bersama Ni-ki Seoni terus pulang ke dorm. Sampai di depan dorm bayangan seseorang membuat dia berhenti.

"Seoni-ah"

Gadis itu meletakkan secawan teh di atas meja. "Dah lama ibu tak jenguk anak ibu ni. Macam mana kamu okay tak?" Seoni menganguk saja. "Kenapa ibu datang? Seoni tak suruh pun ibu datang" dengar ayat dari anak perempuannya itu membuat hatinya terluka.

Sudah 4 tahun ibunya meninggal kannya kerana ingin berkahwin dengan lelaki lain. Disebabkan hal itu Seoni tidak dapat menerima ibunya.

"Seoni-ah, janganlah macam ni" kata Puan Kim. Seoni memandang nya dengan air matanya yang sudah menitis. "Ibu tahu tak betapa sakitnya hati Seoni bila dapat tahu ibu nak kahwin lain? Ibu cakap ibu sayang Papa tapi sebenarnya ibu tak sayang Papa pun" Seoni mengelap kasar air matanya.

Puan Kim memeluk anaknya itu. "Bukan macam tu, Seoni-ah. Ibu cuma nak mencari seseorang untuk memulihkan hati Ibu yang sakit ni" kata Puan Kim.

Seoni menepisnya. "Get out! GET OUT!" Puan Kim mengeluh lalu melangkah keluar dari dorm itu. Seoni masuk ke biliknya dan merenung bingkai gambar keluarga nya. "Papa, kenapa Papa pergi cepat sangat? Seoni rindu papa" katanya sendirian.

"Oi Ni-ki" jejaka itu memandang ke arah abangnya. "Nak main FIFA tak?" Ni-ki menganguk saja. "Yah, Ni-ki kau dah ada girlfriend ke? Tadi waktu kau balik tadi siap berpegang tangan dengan perempuan tu" Ni-ki menganguk saja.

Wonyoung mengetuk pintu bilik Seoni. Sudah 3 jam dia terkurung di dalam bilik. "Yah, Seoni keluar lah. Jangan buat aku risau" kata Wonyoung.

Seoni membuka pintunya dan mengelap kasar air matanya. "Seoni, kenapa dengan kau ni?" soal Wonyoung. Wonyoung terus memeluk rakannya itu.

Telefon milik Ni-ki berdering dia cepat mengangkat.

Wonyoung
| hello Ni-ki datang sini cepat!
| aku bagi location

Ni-ki matikan panggilan dan bersiap untuk ke rumah Seoni. "Dia demam panas" kata Wonyoung. "Boleh kau jagakan dia?" soal Wonyoung. Ni-ki menganguk saja.

"Hari aku ada assignment nak kena buat dan aku terpaksa tidur rumah kawan aku beberapa minggu. Tolong jaga kan dia ye. Aku pergi dulu" kata Wonyoung lalu beredar.

Ni-ki meletakkan tangannya di atas dahi Seoni. Rasa panas itu bak gunung berapi nak meletup. Ni-ki pergi ke dapur dan mengisi semangkuk air sejuk dan merendam kan kain ke dalam mangkuk itu.

Dia mengelap wajah pucat Seoni itu dan meletakkan kain itu di dahi Seoni. "Cepat sembuh, sayang" Ni-ki mengusap wajah gadis itu.

Heebrother
| Hyung, Berapa minggu ni Ni-ki tidur rumah kawan tau.
| kawan Ni-ki sakit
| Kawan ke girlfriend?~
| Girlfriend
| Okay2 abang tak bagitahu mama papa
| terima kasih Hyung

Ni-ki mematikan telefonnya dan memandang ke arah Seoni. Dia mengeluh kecil.

Keesokan harinya Ni-ki terjaga pada pukul 6 pagi. Dia bangun dan membuat sarapan untuk Seoni. Bubur ayam kegemaran Seoni di letakkan di atas meja.

Ni-ki mengangkat Seoni dan membetulkan kedudukkan gadis itu. "Seoni makan jom" Seoni menganguk saja. Ni-ki menyuap Seoni bubur kegemarannya.

Setelah makan Seoni membaringkan kepalanya di bahu Ni-ki. "Ni-ki-ah, saya sakit kepala lah" kata Seoni. Ni-ki mengambil minyak angin dan membaringkan Seoni di pehanya.

Dia mengurut kepala gadis itu. "Ni-ki, jangan tinggalkan saya" kata Seoni sambil matanya tertutup. Ni-ki mengukirkan senyuman manis.

"Ni-ki takkan tinggalkan bidadari Ni-ki" -Ni-ki

<<<<<<

❤️🌷
BISU
Nishimura Riki & Kim Seoni

BISUWhere stories live. Discover now