tujuh-||07

197 18 0
                                    

"Ni-ki" panggil seseorang. "Ini lah penjaga yang akan jaga Ni-ki" katanya dengan menggunakan bahasa isyarat. "Noona Aera boleh Ni-ki bercakap dengan Kakak Seoni?" gadis itu menganguk saja. Dia mendail nombor telefon Seoni.

Aera
| Seoni-shii, ni saya Kang Aera boleh awak datang ke sini sekarang.
| Ni-ki ada sesuatu nak beritahu awak
Seoni
| Baiklah, saya datang sekarang

Aera mematikan telefonnya dan memandang ke arah Ni-ki. "Dia dalam perjalanan" Ni-ki bermain dengan jarinya. "Ni-ki!" Seoni menjerit namanya. Jejaka itu berlari ke arahnya dan menarik nya ke sesuatu tempat.

"Kenapa Ni-ki?" soal Seoni. "Ada keluarga nak jaga Ni-ki jadi anak angkat diaorg. Ni-ki takkan ada kat sini lagi" Seoni memegang bahunya.

Dia memeluk jejaka itu. Air matanya dengan perlahan mengalir dengan deras. "Takpe, mungkin kita tak ditakdirkan bersama" kata Seoni. Dia mengusap pipi Ni-ki yang basah dengan air mata.

"Kami pergi dulu ye" kata nya. Aera dan Seoni menunduk saja. Setelah kereta mereka jauh dari rumah itu Seoni cuba untuk tidak menangis. Aera mengusap belakang Seoni.

"Saya pasti dia akan baik-baik saja" kata Aera. Seoni mengusap dadanya.

"Mungkin kita tidak ditakdirkan bersama" ayat-ayat tadi terngiang dia minda Ni-ki. Dia masih lagi di dalam perjalanan ke rumah barunya. "Nanti Ni-ki sampai kat rumah sapalah abang kamu ye" jejaka itu menganguk saja.

"Heeseung-ah turun lah sapa adik baru kamu" kata Puan Lee. Jejaka bernama Lee Heeseung itu turun dari tangga dan berjalan ke arah ibu dan ayahnya. "Heeseung ni adik angkat kamu. Nama dia Nishimura Riki" kata Encik Lee.

Heeseung memandang ke arah Ni-ki. "Lee Heeseung" Ni-ki hanya berjabat tangan dengannya. Heeseung memandang nya hairan. "Dia bisu" kata Puan Lee.

Heeseung sekadar mengo'kan saja. "Jom" ajak Heeseung. Ni-ki hanya mengikutnya dari belakang.

2 tahun berlalu dengan begitu saja. Tiada apa yang istimewa bagi Seoni. Dia seperti biasa menjalankan tugasnya semasa program di rumah anak yatim itu dijalankan.

"Seoni-ah" panggil Jay. Gadis itu terhenti dari lamunannya. "Jay, apa awak buat kat sini?" Jay mengeluh kecil. Dia mengusap belakang Seoni. "Dia akan baik2 saja" kata Jay. Seoni mengelap air matanya. "Awak suka dia ke?" soal Jay.

Jay duduk disebelahnya. Dia memandang tepat ke arah mata Seoni. "Mungkin awak akan rasa pelik sebab iailah perempuan macam saya suka budak berumur 17 tahun" Seoni mengetawakan dirinya.

"Saya tak rasa ianya pelik kalau awak jatuh cinta dengan seseorang yg muda dari awak" kata Jay. Seoni memandang nya. "S-saya pergi dulu" Seoni bangun dari tempat duduknya.

<<<<<

❤️🌷
BISU
Nishimura Riki & Kim Seoni

BISUWhere stories live. Discover now