Det överdrivet ljusa pipandet skar genom mitt huvud och jag drog en djup suck.
Skola.
Faan.
Precis som vilken dag som helst.
Jag masade mig ur sängen och satte mig vid det vita skrivbordet.
Efter en halvtimmes fixande gick jag ner för trapporna och såg mina två bröder sittandes vid matbordet.
Efter samma vanliga frukost med en kopp te drog jag på mig mina läderskor och drog väskan över huvudet.
Jag satte mig på cykeln och en kvart senare ställde jag ifrån mig den.
Snabbt sprang jag ifatt Ella en bit framför mig och jag möttes av ett par sorgsna ögon.
Även om jag och Ella aldrig säger att vi 'älskar' varandra, så står det klart och tydligt hur mycket vi betyder för varan.
Och dessa ögon kunde bara betyda en sak.
Hon och Kevin hade gjort slut.
Kevin som mycket väl var en av dom få som vi var med, samt en av mina bästa vänner, är även Ella's pojkvän.
Eller var Ella's pojkvän.
Och nu visste jag, att en period skulle börja med mycket näsdukar, långa kvällssnack, och en heldel vaniljglass.
Jag var lika tyst som alltid, lät henne prata och förklara, la in lite stöttande ord.
*
Vi satte oss på exakt samma platser som vi brukade, en bit från alla andra där vi satt för oss själva.
Maten hade vi för det mesta skippat då vi levde på en macka eller två.
Samantha kom fram och satte sig och ett lite stelt samtal började.
Kevin hade ett bra tag vart med oss och alla verkade spända på att se ifall han satte sig med oss idag igen.
Några minuter senare satte sig Alex ner bredvid mig och som alltid började pumpen slå lite extra.
"Tja."
Mumlade han lågt och precis efter slog sig Kevin osäkert ner hos oss.
I vanliga fall var våra samtal glada, och kunde ibland eka genom matsalen.
Men inte idag.
Det ar för det mesta jag Alex och Samantha som lågt pratade med varandra.
Ella och Kevin satt mer och stirrade ut varandra och jag himlade med ögonen.
"Jag drar, hänger ni på?"
Frågan var riktad mot Alex och Samantha och dom nickade kort.
Vi gick långsamt ut från matsalen och jag suckade.
"Det där var ju inte lite stelt..."
Samantha nickade uppgivet.
"Vad ska vi göra med dom där två?"
Alex fråga fick mig nervös.
Menade han att det skulle vara såhär ett bra tag?
Vi styrde våra steg mot utkanten av skolan, dit vi alltid var.
YOU ARE READING
Sky whitout stars
Teen FictionDu ska få följa med en helt vanlig persons liv på en resa med gråt, skratt, kärlek, svek och glädje. Få ta del av vänskap lika stark som stjärnorna på himlen. Kärlek som inte kan sättas ord på. Och svek lika kalla som vinden en vinternatt. Följ med...