Kapitel 18//Ella

33 0 0
                                    

Okej, jag ljuger inte när jag säger att mitt liv är bra igen.
Det är det.
Steph, jag och Sam är tajtare än någonsin. Kevin och jag har blivit vänner igen. Och det visade sig att bilden av Alex och Elinore bara var fotoshop.
Vi är dom oslagbara 5 igen.
(Nej, men gud vad töntigt...)
Allt är som det brukade vara. Utom ett undantag.
Kevin är fortfarande inte min.
Men han är inte Elinore's heller. Det visade sig att hon bara varit ute efter ligg och Kevin sa att han tröttna. Så han kom tillbaka, men inte som min pojkvän...
Egentligen borde jag inte hoppas. Han hade ju klart och tydligt sagt att han inte ville ha mig. Men jag kunde inte låta bli att tro att den gamla Kevin fortfarande fanns där.

//flashback//
''Kan du bara berätta varför!!''
Ropade jag efter honom med gråten i halsen. ''Varför lämnar du mig..?!''
Jag såg hur han suckade och vände sig tillbaka mot mig. Han gick några steg tills han stod och såg ner på mig.
Jag ryggade tillbaka.
''Jag. Vill. Inte. Längre.''
Han krossade mitt hjärta med dom orden, med den blicken.
Han krossade allt vi någonsin byggt upp...
''Varför..''
Andades jag. Tårar gled ner för mina kinder och sorgen vällde över mig likt en våg med iskallt vatten.
Han suckade igen och lyfte upp min haka med ena pekfingret.
''Jag vet att jag sviker dig, men inga känslor finns kvar Ella. Jag känner ingen glädje att vara i närheten av dig längre. Förlåt... Men du äcklar mig.''
Han släppte min haka och spottade i marken bredvid oss.
Sen gick han.
Bara så där...
...Enkelt.
//flashback slut//

Men jag ville ha tillbaka honom. Mer än allt.

Jag suckade och satte mig ner på min säng. I pyjamas tröja knöt jag händerna och såg upp mot taket.
''Gud ge mig ett mirakel.''
Viskade jag och nickade för att inte tappa kontrollen.
Sen reste jag mig och lyfte på täcket. Jag kröp ner i min mjuka säng och gjorde det bekvämt för mig.
Puffade till kudden och la täcker mellan benen, något jag alltid gjort.
Sen kramade jag om Big nallens fot och bad en gång till.
Om ett mirakel.

Sky whitout starsTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang