Hoofdstuk 1
De wekker gaat het is 1 September. "Lexie Lore opstaan!" roept hun moeder. "Het is tijd voor school" roept ze nog na. Lore staat als eerste op en kleed zich aan. "Komaan lexie opstaan 't is school" bendadrukt ze nog eens. "Lore we hebben nog een half uur, kom op laat me nog 5 minuten slapen". "Wat jij wil" en Lore rent de trap af. "Goedemorgend mama goed geslapen?" "Ja hoor meid hier zijn jullie brooddozen jij kan alvast beginnen met eten." Terwijl Lore aan het eten is komt Lexie strompelend aan. "Ik haat school !" Zegt ze. Na dat de meiden klaar zijn met eten gaan ze terug naar boven om hun verder klaar te maken. 'Spannend he. ' Zegt Lore opgewonde. "Hoe zo spannend?" "Ja wie weet wat voor mooie jongens er wel niet zijn". "Loreee" zegt lexie. "Het is ons 4de jaar komaan". Plots liggen ze samen in een deuk van het lachen. "Misschien heb je wel voor 1 keer gelijk Lexie." Lore en Lexie pakken hun boekentas en lopen de trap af. Ze gaan naar buiten en vertrekken naar school.
Ondertussen wacht Jefke buiten op Casper, Jenthe en Pim. Jenthe komt als eerst aan en gaat naar jefke. "Jow" zegt hij met hun handdruk . "Alles goed makker ?" Jefke zegt: "Neen weer school en ik heb geluk dat we alle vier nieuw zijn dan ben ik niet alleen." " Nieuw ?" vraagt Jenthe. "Wij zijn wel niet nieuw he makker we zijn gewoon gedaald van richting". "Hea daar komen Casper en Pim aan "! roept Jefke om rap van onderwerp te veranderen. Ze begroeten elkaar allemaal op de zelfde mannier. Pim is op dat vlak een buitenbeentje en zegt heeey met een handruk. "Pim?" Zegt casper op plagerige toon. "Waarom doe jij zo asso ?" "Asso ?" vraagt Pim. "Ik doe toch niet asso ?" Yenthe meteen: "laat hem maar Pim hij wil weer is grappig doen niets van aantrekken." "Kom we gaan naar school anders komen we nog te laat". Zegt Casper. Jenthe meteen: "Hoor wie dat het zegt de wonderen zijn de wereld nog niet uit." Ze lachen allemaal en vertrekken dan. Ondertussen ziet Loes Frank. Loes zegt meteen: "Heey schattie" . en geeft hem een dikke kus op de mond. Frank begroet haar terug met een tam antwoord:"heey schat." Loes is vol overtuiging want het is weer school en zien elkaar weer wat meer ze is egt zo blij dat ze bijna in het rond kan springen. Frank is op dat vlak iets te gehumeurt en laat dat ook meteen merkend door zijn bot gedrag. "Maar Loesje we moetten nu echt gaan vertrekken." zegt Frank. Ze vertrokken en kwamen net voor het belsingiaal aan. Gelukkig was de eerste schooldag geen soep ,want iedereen wist waar hij moest staan doordat er papieren op de ramen hongen waar ze moesten staan. De rijen worden dus al vlug gevormd en iedereen zag met wie ze in de klas zaten. Lore fluisterd tegen Lexie : "Kijk Lexie allemaal nieuwe ik wist het ze hebben ons uitelkaar gehaald". "Ze konden ons gewoon niet meer aan." zegt Lexie. "En die leerkracht trekt ook op niet veel." proeste Lexie het uit. "Stil Lexie straks heeft hij je door." zegt Lore fluisterend maar streng....