Hoofdstuk 2
De directeur gaat voor de rijen staan. Op een kleinverhoogje hij schraapt even zijn keel. Hij begon met praten en toen had hij door dat zijn micro niet werkte. Heel de school lachte heel hard. Loes tegen Frank: "Omg dit word weer een zalig jaar hahahahahaahahahha". Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben schat". Directeur meteen : "Ik denk dat jullie niet alleen vakantie hebben genomenen maar deze micro ook en hij is nog niet goed uitgeslapen." "Maar waar was ik." " Beste leerlingen ik ben blij dat ik jullie mag verwelkomen op de Verrekijker. Ik ben Directeur Bert Rogiers, als er problemen zijn komen jullie maar naar mijn kantoor. Nu mogen jullie jullie klastitularis volgen naar jullie klaslokaal." Iedereen gaat naar hun klaslokaal. Toen ze in hun klaslokaal aan kwamen zegt hun leerkracht al meteen: "Iedereen pak een stoel en zet deze in een cirkel in het midden."
"Beste leerlingen ik ben Meneer Kazoo. Ik ben 31 jaar en heb 2 kinderen. 1 van 3 en de ander is 2 maanden. Ik woon zelf in Brecht. Nu is het jullie beurt om jullie zelf voor te stellen. Doe het fatsoenlijk dat we iedereen zo al een beetje kennen. Jij mag beginnen juffrouw".
"Juffrouw?" zegt Lore vol verwarring. "Oke dan . Hoi ik ben Lore, Ik ben 15 jaar en ik woon in Weelde. Mijn hobby’s zijn hedendaagse dans, muziek en toneel. Ik heb 1 zus Lexie." "Aaah Lore goedemorgend meid" zegt meneer Kazoo. "Volgende".
"Hey ik ben Lexie, Ik ben de zus van Lore. Ik kom natuurlijk ook uit Weelde. Maar ik ben 14 jaar. Mijn hobby’s zijn dansen en fun maken." "Oke dus jullie 2 zijn zusjes ?" vraagt meneer Kazoo. Ja dat zeg ik toch net meneer" zegt Lexie. "Oke oke bijt mijn neus er niet af volgende dan maar" zegt meneer Kazoo.
"Hallo ik ben Jef ze noemen mij ook Jefke dus doe dat maar. Ik ben 14 jaar en ik kom van Ravels. Mijn hobby’s zijn Voetbal en met maten fun hebben." "Goedemorgend Jefke welkom in onze klas" zegt meneer Kazoo vriendelijk. Loes fluistert tegen Frank : "Onze strever van dit jaar hebben we gevonden" lacht ze scheinheilig. Meneer kazo: "volgend".
"Joow ik ben Frank maar noem me maar DE Frank. Ik ben 16 jaar en ik ben van Oud – Turnhout. Mijn hobby is met de motto rijden. Maar die is nu afgepakt." "Ow das minder he Frank maar dat komt vast wel goed volgende" zegt meneer Kazoo.
"Haaaaaay Ik ben Casper en ik ben geen hond !" Heel da klas begint te lachen. Casper meteen : "Ja wat, dat is een honden naam. Maar oke waar was ik .... Ik ben 15 jaar en ik woon in Herentals. Mijn hobby’s zijn de lolbroek uithangen, dus kijk maar uit hehehe ( Schijnheilig lachje ) En ik hou ook van slapen." "En de grappemaker hebben we ook precies gevonde" zegt meneer Kazoo boos. "Volgende" zegt hij .
"Juuw ik ben Jenthe, Ik ben 15,5 jaar ik ben ook van Herentals net als onze lolbroekske maar ik ben er geen tweeling mee dan straft god mij en trouwens zeg nu zelf ik ben toch veel hotter zegt hij charmant . Maar browke even goede vrienden hea lacht hij vriendelijk." Hij geeft een zachte knipoog aan Lexie. "Omg Lore heb je dat gezien omg omg omg". "Lexie is helemaal in de zevendehemel" zegt Lore verleidelijk. Ondertussen lacht de klas nog eens hard met de reactie van Jenthe en meneer kazoo word bijna rood van woede. "Volgende !" brult hij. Yenthe meteen: "Meneer effe dimme en ik ben nog niet uitgesproken. Mijn hobby’s zijn chillen en playstation. Zo nu is mijn lieftaligge buurmeisje aan het woord."
"Danku Jenthe" (glimlacht ze schijnheilig). "Heey ik ben Luna met een u en geen oe! Ik ben 15 jaar en nu stop ik want dit is saai." Meneer Kazoo : "Maar Luna toch goh. Volgende dan maar zeker."
"Hallo ik ben Loes en ja ik weet het ik ben een poes." "Sorry maar dit kan ik niet laten meneer" zegt Casper. "Poesje mauw kom eens gauw ik heb lekkere melk voor jou ... hahaa" ( lachend ). De hele klas Lacht met zijn reactie. Loes : "Heel grappig HOND" (benadrukt ze). "Mag ik verder praten?" Casper meteen: "Ik ben geen hond maar jij wel een poes dus ga je gang Loes. Hea da rijmt hahahaha. Ik ben weer eens in de stemming." Loes op een geïriteerde manier: "uit gekaffeld oke dan. Oke ik ben dus 16 jaar, ik ben van Oud – Turnhout mijn hobby is met mijn liefje omgaan."
Casper meteen : "olalalalala een vriendje. Mag deze persoon weten wie?" zegt hij op een breedte lach manier. Franke : "Kieken denk logisch na ikke natuurlijk" . "sukkel" fluisterde Frank nog. Op het juiste moment ging de bel.