BAB | 145 • 🌸

262 17 2
                                    

Biar semua berlalu pergi dan takkan kembali kini Aku rasakan~

   Seminggu kemudiaanya...

               "ALONG CEPAT SIKIT !" jerit Nuresya Farrose pada sang abang yang terhengeh-hengeh mengemas barang , sudah genap seminggu mereka semua tinggal di Kelantan masa untuk balik ke rumah masing-masing ke Kuala Lumpur,Shah Alam dan Johor Bahru . Nurfi Iman yang mengenakan t-shirts putih dengan seluar pendek paras lutut memandang tajam ke arah si adik yang sudah pun berada di luar rumah.

"Lambat betul bersiap kalah perempuan buat apa lelama dekat bilik "marah Erisya Damia ini lah bila dapat mak tiri yang sebaya dengan adik kau lepastu kawan baik tambah pulak bersubahat nak kenakan dia kurang asam betul lah.

"Kemas baju lah !" Balas Nurfi Iman takkan dia nak tinggikan suara dengan mak tiri dia walaupun muda dan jugak bapak dia sudah meninggal tetap mak tiri dia jugak hormat pangkat bukan umur.

Erina Narose mampu menggelengkan kepala dan membantu Kyra Rebecca untuk angkat beg pakaian dan diletakkan didalam bonet hari ni dia tak kira dia nak balik dengan abang bukan dengan along. "Zara tengah menyusukan Qael kenapa bu?"Soal Darish Adrish kepada sang ibunya yang mencari kelibat menantu kesayangan.

"Takdelah risau kalau panas nanti!"ujar si Puan Usna

"Adam tumpangkan Si Zarith dengan Ayu,adik aku menyemak ni?" Zarith mengerlingkan mata ke belakang ternyata Erina Narose sudah pun masuk terbaring mungkin tak nak naik dengan si Nurfi Iman lah ni.

"No Hal jom!" Ayu Mardhia melangkah masuk ke dalam perut kereta dan perlahan-lahan ke tepi memberi ruang pada suaminya untuk masuk  "ok cun jom gerak?" Apabila semua sudah masuk ke dalam kereta dan persediaan untuk balik sudah pun lengkap mereka terus menghidup enjin kereta dan meluncur laju meninggalkan kampung halaman tersebut.

Shafikah Arisha yang masih mengantuk terus melentok kan kepala si bahu Nurziq Alexander "Ya Allah adik"Baru Puan Wan Khatijah nak alihkan kepala anak nya itu terus tidak jadi bila Nurziq Alexander menghalang dari mengalihkan kepala isterinya

"Takpe umi,kalau umi dengan abi penat tidur lah nanti dah sampai Alex kejut "Encik Sulaiman mengucap terima kasih diatas ke prihatinan menantu terhadap mereka berdua rasa terharu pun ada ,Nurziq Alexander bagi pun sebab mengandung kalau tak jangan mimpi lah nak melentok ke atau mengendik dengan dia memang dia tak akan melayan punya.

    Beberapa jam kemudian tiba lah mereka ke destinasi yang sudah ditetapkan oleh semua orang ,Nurziq Alexander yang dari Kelantan menuju ke Perlis tempat tinggal mertuanya sudah lama mereka menetap di rumahnya sudah tiba masanya untuk pulang lagipun Nurziq Alexander tak kesah kalau umi atau abi si isteri nak tinggal bersama tapi disebabkan rumah mereka tak boleh ditinggalkan lama lah dia perlu hantar pulang!.

    "Abi, umi dah sampai?" Encik Sulaiman melihat ke arah luar dengan awan yang gelap seperti mahu hujan dia bergegas kejutkan isterinya , Puan Wan Khatijah tersedar dari ketiduran "dah jom turun nak hujan dah ni,Alex naik!" Nurziq Alexander mengangguk tanda faham.

Setelah kedua mertuanya keluar dari perut kereta terus Nurziq Alexander mendengus kasar melihat isterinya suka betul tidur lepastu tak reti nak bangun betul lah perempuan ni "aishhh"terpaksa lah dia angkat bini dia masuk ke dalam rumah.

******


"Huwaaa rindunya rumah" ujar Catarina Keith sambil memeluk sofa yang empuk tersebut,Tengku Dryan Hyrose melihat menggelengkan kepala .

"Tidur dalam bilik ambik anak tu,aku nak keluar kejab"Catarina Keith yang baru nak terlelap terjaga bila sang suami mengarah dirinya masuk ke dalam bilik mereka "keluar, abang tak penat ke drive dari Kelantan sampai sini!"

Tubuh Tengku Darien Zryrose diambil dari lengan sang suami bukan nya digendong malah dia letak anak dalam bakul berkelah astaga suami sapa lah buat hal sebegini "sikit,Aku ada kerja kalau aku lambat tak payah tunggu stay with your baby,bye!"

Kepala Catarina Keith diusap lembut sebelum pergi ,wajah Catarina Keith muram tak boleh ke rehat kejab esok-esok tak boleh ke pergi "takpelah baby,papa awak tak sayang mummy" penghasut anak sungguh lah

                               Tengku Dryan Hyrose menuju ke sebuah rumah tidak lah besar atau mewah sederhana tempat tinggal sahaja "Dryan Ya Allah ,dah lama Aunty tak jumpa kamu sihat!" Itu baru tunjuk muka belum badan lagi orang dah kenal , Tengku Dryan Hyrose menutup pintu kereta dan menuju ke arah Datin Nordina untuk bersalaman.

Nampak wanita itu sibuk menyiram pokok bunga "Alhamdulilah sihat how about you!" Balas Tengku Dryan Hyrose dengan ramah.

"Same like you , nak jumpa Melissa ke dia ada jom lah masuk Aunty buatkan air!" Tengku Dryan Hyrose mengangguk tanda ok terus dia mengikut langkah wanita tua itu masuk ke dalam rumah sebenarnya Tengku Dryan Hyrose jarang datang ke rumah ni jadi takde sesiapa lah tahu.

Tengku Dryan Hyrose duduk disofa sementara Datin Nordina memanggil anaknya selang beberapa minit "maaf lambat ye !"pintu lif dihujung tangga terbuka ,wanita tua tersebut menolak seorang perempuan dengan kerusi roda mendekati nya.

"Hyrose!" Ujar Melissa dengan nada teruja

"Hummm!" Balasnya dingin,wanita itu meminta diri untuk ke dapur membuat sedikit minuman sejuk untuk tetamu.

"Macam mana dengan kaki kau dah ada rasa!" Melissa merupakan wanita yang pertama Tengku Dryan Hyrose hampir jatuh cinta,kerana dia lah Melissa jadi begini dia rasa serba salah dan akan bertanggungjawab atas kesihatan wanita itu dan dia berharap tiada masalah untuk para reader dia kahwin betul. Tapi tak boleh lepas tangan bukan

"Takde lagi tapi esok ada temu janji you nak tahu tak ada Doktor Handsome rawat I "Tengku Dryan Hyrose melayan je nak gelap tunggu dengan bini ingat dia apa.

"Habistu aku tak handsome lah apa apa jelah ,Aku tak boleh nak datang jumpa kau sangat kau pun tahu aku sibuk" hampir terlepas cakap yang dia kahwin kalau Melissa dengar perkataan kahwin hilang semangat nak sembuh tu ,yelah perempuan impian dia nak jadi isteri, berlari kejar anak jadi kena lah faham jangan buat orang down.

Melissa mengangguk faham "takpe lagipun I tahu you banyak kerja ,kejar sana sini,jumpa I lagi takpe !" Untung sapa dapat Melissa tapi tak boleh meriah sangat faham .

Tengku Dryan Hyrose memandang ke arah kaki Melissa gelang yang pernah dia bagi selepas kejadiaan dan membuatkan perempuan tu lumpuh nasib baik tak kekal hanya sementara sahaja "kenapa kau tak buang gelang tu!"

"Gelang? Eahhh mana boleh tu kan hadiah you !" Selamba suruh buang cantik tu

"Humm" balasnya dengan nada kosong

THANK FOR WAITING

SORRY AUTHOR DAH JARANG UPDATE TAU




MRS SYED ARYAN REON ✓|04Where stories live. Discover now