"Lutfie kejab saya nak tanya awak sesuatu " Lutfie Qhairul yang baru sahaja selesai mandi merenung tajam ke arah Kyra Rebecca , tuala yang berada di lehernya di angkat dan diletak kan diatas kepala lalu ia gosok beberapa kali sebelum ia letak dia atas kerusi "kalau tak pe-"
"Sebab penting saya nak tanya awak "Laju sahaja Kyra Rebecca jawab sebab dia tahu suaminya macam mana ,mereka sudah lama berkahwin mestilah dia faham dan masak dengan perangai suaminya itu "cepat lah aku sibuk" Kyra Rebecca bangkit dari sofa dia berjalan ke arah Lutfie Qhairul " awak pernah berkahwin ke Luth" langkah kanan Lutfie Qhairul terhenti disaat Kyra Rebecca menyoal hal itu membuatkan dirinya tersentak hebat.
Kahwin!
"Jangan tanya soalan merepek dekat aku!" Lutfie Qhairul elak daripada ditanya soalan itu
"Masa awak datang dekat saya dan awak kata awak akan datang merisik waktu tu awak dalam proses berkahwin kan" kenyataan itu sangat-sangat menampar dirinya "kau dapat benda bodoh ni daripada mana haa,!"
"Luth jawab jujur dengan saya,awak pernah kahwin bukan" baju yang disarung ke tubuh Lutfie Qhairul dibuka lalu dicampak ke lantai "kau boleh tak jangan tanya benda bodoh tu dekat aku..."
"Habistu ini apa , awak ingat dengan awak padam account lama awak saya tak boleh dapat nurse satu tempat kerja dengan awak bagitahu benda ni. Dia tunjuk lagi gambar kahwin awak siap screen shot!" Kyra Rebecca menelan air liur bertapa sedihnya dia dengar benda ni dari orang lain daripada suami dia.
Lutfie Qhairul terkejut melihat nya jangan cakap nurul,sebab perempuan tu lah yang tahu dan ada username Instagram dia tak sangka ada yang sempat screen shot gambar pernikahan dia dulu. "Past is past Kyra Rebecca ,aku dah tunaikan deal kau untuk jadi bapak Herna Kan" Kyra Rebecca tergelak halus
"Jadi betul lah awak kahwin dengan saya bukan sebab cinta tapi sebab permintaan untuk jadi ayah Herna,baru saya faham kenapa layanan awak tak sama macam macam keluarga awak." Kyra Rebecca berjalan ke arah almari dia membuka nya lalu mengeluarkan semua pakaian miliknya dan dicampak kan diatas katil.
"Kau nak pergi mana!"
" Saya perlukan suami bukan nya patung,saya perlukan lelaki bertanggungjawab bukan nya dayus . Saya tak pernah tipu awak apa-apa dekat awak Luth,saya jujur dekat awak yang saya ni janda anak satu,hal kecil macam ni pun awak tak mampu bagitahu saya apatahlagi dugaan besar bersama. Saya tak akan besar kan hal macam ni kalau awak jujur tapi benda ni saya dengar dari orang lain. " Beg bagasi turut dia keluarkan dan ia buka penyakut baju semuanya dia baling ke lantai,air matanya menitis keluar membuatkan Lutfie Qhairul terkejut .
"Aku bagitahu pun aku kahwin atau tak tetap sama je pa-"
"Dekat awak Luth bukan saya, awak dah kahwin dengan perempuan lain waktu awak datang nak masuk merisik. Patut lah awak tak pernah chat saya tanya khabar bukan sekejab tapi 4 tahun saya tunggu awak. Saya ingat awak nak simpan duit ke apa tapi awak kahwin,ada isteri great " dari umur dia 23 sampailah 26 dia menanti ternyata silap penantian.
"Ok-ok Aku minta maaf sebab tak jujur , aku tak cintakan perempuan tu ok !" Kedua tangan Kyra Rebecca ia tarik dan mereka saling menatap antara satu sama lain " aku buat sebab ayah man , kau tahu sendiri ayah man terlalu berharga dan penting untuk aku. Hilang lah 1 Juta ,70 ekar tanah sekali pun tak akan mampu balas jasa dia. " Siapa sahaja tidak sayang Encik Rahman itu
"Walaupun dia bukan ayah aku,tetap sahaja aku sayang dia sebab dia ayah kepada kakak ,abang dan adik aku. Tak ada harta yang lebih mahal berbanding kasih sayang yang dia curah kan tak akan ada bekas suami mak kau nak terima anak dari lelaki lain dengan bini dia bagai. Aku bersyukur sebab ayah man tak pernah buang aku atau bencikan aku. Tolong lah faham aku buat sebab ayah man. Aku pun tak cintakan perempuan tu dan aku tak ada anak dengan dia . Aku sumpah aku tak pernah sentuh dia malam pertama tu sebab aku tak cintakan dia." Kyra Rebecca yang mendengar nya agak terkejut dia tahu yang Lutfie Qhairul anak kepada Encik Yunus dan menikah dengan ibu kepada akak Nurefah Rose.
Dia pun tahu yang anak -anak Encik Rahman sangat lah menjaga Encik Rahman. Lebih-lebih Erisya Damia sangat mencintai arwah Encik Rahman "aku tak bagitahu kau sebab aku perlukan waktu, dan benda tu tak penting untuk aku lagi. Aku kahwin dengan kau dan Aku ada anak dengan kau . Itu tak cukup bagi kau ke untuk buktikan aku cintakan kau " Bibir Kyra Rebecca dikucup lembut oleh Lutfie Qhairul
Membulat matanya...
-
" Macam mana dah ada idea!" Zara Aimanina menggelengkan kepala tanda belum " wey aku dah dapat!" Semua kepala dan mata tertumpu pada Han Dani .
"Make sure idea kau bernas jangan ke laut fana sangat" jeling Han Dani kepada Shariffah Najla mereka berdua ni bagaikan kucing dengan anjing sahaja tidak tahu lah apa yang buatkan mereka berdua bermusuh mulut macam ini.
"Diam lah sibuk je , tahu lah aku ok plan aku macam ni apa kata kita semua balik Kelantan. Sebab kita dah lama kan tak balik rumah Moyang so how idea aku menarik tak. Lagipun author dah bisik dekat Aku yang dia nak buat sampai 172 muka surat je sebab nak fokus dekat Mrs Livius Aqasyah dia tu"
"Lah novel baru lagi,banyak betul lah idea author korang ni " geleng kepala Sabri Faiz dibuatnya
"Better nice jugak lagipun bini aku tak pernah pergi sana sejak kahwin ni" ujar Nurziq Alexander lalu menghirup air Cappuccino dengan rakus tambahan ada biskut tiger coklat sedap je makan tengah-tengah malam bergosip ni.
"Ha'ah lah tak perasan ke kita punya partner tak pernah pergi sana, Bini alex,bini aku,bini kau,suami Zara,bini Reon semua lah kecuali kau Najla!" Lahhh dia yang kena pulak "baby tengok babi ni!" Ian Danny tergelak sahaja aduhai parah lah bini dia macam ni kena buli.
"So deal eh kita pergi Kelantan hujung tahun ni. Alang-alang bersihkan kubur Moyang sekali" ujar Firhan Fayrose
Syed Aryan Reon "I'm follow what you guys think even Reonsa cannot join us" kerana kakak nya itu permaisuri bukan nya rakyat biasa lagi semestinya banyak tanggungjawab yang perlu dijalankan. Anak buah dia pun kerabat mestilah diorang kena belajar pasal kerajaan tu.
Lagipun Syed Aryan Reon kena pujuk si Sara Sahira sebab dia termarah perempuan tu yelah dia emosi semalam sebab Zara Zahira tinggal kan dirinya dengan Lunara Sabrella seorang diri tak tunggu mati bersama dia sedih lah. " Ok setuju aku on" Tengku Dryan Hyrose angkat tangan dia ikut jugak
Sabrina Fazwizah pun angguk setuju hal itu
Zara Aimanina dan Nurbadrina Qairose turut ok sahaja mereka tiada masalah dalam hal macam ni. Lagipun benda betul diorang dah lama tak balik Kelantan Rindunya suasana kampung.
SELAMAT MEMBACA
SO TERBONGKAR RAHSIA LUTH YANG PERNAH BERKAHWIN DENGAN MARISSA DURLEYNA
YOU ARE READING
MRS SYED ARYAN REON ✓|04
RomantikDate:💕 17th July 2021 A4:Mrs Syed Aryan Reon (COMPLETED) SYED ARYAN REON seorang lelaki yang berkarisma,memiliki kata kata yang pedas menggoda,dia dingin baginya cinta itu tak pernah wujud setelah dia kehilangan cinta terakhir nya dia hanya sibukka...