Are you with me ...
"Hai selamat dat-"Darish Adrish terkelu lidah melihat Nisha Adira yang sekian lama tidak datang ke Family Mart namun gadis itu membawa rakan-rakan sekelas rasanya tidak pernah nampak perempuan itu membawa sesiapa ini kali pertama dia melihatnya,mata Darish Adrish dan Nisha Adira saling tidak berkelip
"Nisha aku nak maggie cup spicy" suara kawannya membuatkan Nisha Adira tersentak dia mengalihkan pandangan ke tempat lain
"Korang ambik lah makanan dulu aku nak Beli top up"
Dalih Nisha Adira dia berjalan mendekati Darish Adrish yang menjaga kaunter lelaki itu terdiam tidak memikirkan perempuan itu berani datang ke sini selepas diberi amaran namun Zara Aimanina tahu yang kedai tempat suami dia bekerja untuk semua orang tiada yang tak boleh masuk hubungan haram sekali pun tetap diizinkan masuk .
"Halia betul lah kau ni jangan lah tolak" suara kecoh dari budak-budak perempuan membuatkan Nisha Adira meletakkan duit sebanyak RM 20 diatas meja kaunter untuk Beli top up
"Topup apa cik nak?"
Soal Darish Adrish yang melayani pelanggan nya itu
"Umobile!" Jawabnya dengan lemah
"Tekan ok if betul!" Nisha Adira membaca di skrin lalu meminta tombol hijau tersebut untuk memastikan adakah betul pesanan yang dia buat tadi " how are you Darish, sihat!"
"Alhamdulilah ,nah ini resitnya?" Sekali cakap membuatkan Nisha Adira mengetap bibir "yeahhh tengok ni edisi terbaru ice-cream oden-onde" mereka semua berebut untuk ambik jugak sekarang kan makin mewah makanan.
"Darish boleh kita cakap sesuatu!"
"Sorry saya tengah bekerja cik,kalau minta waktu rehat saya tak de waktu rehat sebab bulan puasa "susah nak jumpa lelaki yang reject macam ni mesti dapat jenis yang melayan , Darish Adrish baik sebenarnya tapi dia tak nak sebab perempuan yang ada depan mata dia ni hancurkan kebahagian dia dan anak dia pun tak lama lagi akan keluar dia perlu tunjuk contoh yang bagus for his son.
"Saya rindu awak Darish ,saya dah cuba lupakan awak tapi tak boleh jugak!" Suara Nisha Adira lemah tidak mahu orang tahu pasal hal ini
"I am truly so sorry miss,saya suami orang hormat saya macam mana saya hormat awak lagipun saya ada anak bini nak kena jaga ,saya tak nak hubungan haram macam ni kena dekat anak saya satu hari nanti. Saya bukan nak kurang ajar tapi awak perempuan lebih elok awak focus dengan kerja awak,study awak . Awak boleh dapat yang lagi besar pangkat dan gaji dan handsome dan baik daripada saya sebab awak ada segala-galanya"Nisha Adira faham tapi macam mana dia nak lupakan lelaki yang dia sudah jatuh cinta.
"We're friend, aren't we Darish!"
"Sorry again ,saya tak selesa berkawan dengan perempuan !"Nisha Adira menahan sebak apabila ditolak banyak kali dia berjuang pada lelaki yang sudah menjadi hak perempuan lain dan dia bodoh kerana percaya yang peluang untuk diceraikan itu akan terjadi takut karma.
"Nah kitorang dah siap ni ?" Mereka semua meletakkan makanan yang mereka ambik dan diletakkan tempat Darish Adrish,James keluar untuk mengambil pesanan food panda and grab food tersebut.
Nisha Adira memerhati lelaki itu membuat kerja dia akui Darish Adrish sangat menjaga batas takkan ada lelaki seperti lelaki ni lagi "semuanya RM269 ,siapa nak bayar?"
"Dia!" Darish Adrish melihat semua perempuan itu menghalang tangan ke arah Nisha Adira lalu mereka menyambung main telefon ,Nisha Adira menundukkan kepala dan menghulurkan kad bank.
Selesai sahaja Darish Adrish memanggil nama Nisha Adira ,James turun melihat nya "Cari kawan yang tak manfaatkan awak Nisha. Jangan jadi bodoh untuk berkawan atau jatuh pada lelaki!" Nisha Adira terus beredar . Darish Adrish mengeluh kasar banyak dugaan bila kita dah laku kan haha takpelah janji dia setia dengan Zara Aimanina.
*****
"Kau kenapa sengih dari tadi gila eahh!"
Danisha Afifah menjeling tajam ke arah suaminya lalu memeluk lengan sang suami nya yang dia cinta "saya happy!"
"Happy about what?" Soal Firhan Fayrose pada isterinya itu mereka berjalan berdua-dua ke tasik dimana tasik ini tempat rahsia Syed Aryan Reon dia lah yang akan menjaga kawasan ni bila dia sibuk akan dia upah orang tak nak lah bagi kotor tasik ni macam tak pernah orang datang sebab dia dah beli khas untuk Zara Zahira dan Syed Aryan Reon sebagai hadiah hari perkahwinan
"Cita-cita saya dan impian saya dah tercapai !"Danisha Afifah mengusap perut benih suaminya itu harus dia rawat dengan kasih sayang "anak kita dua,saya takkan ada cita-cita yang lebih besar dari ni lagipun saya bahagia sebab awak ada dengan saya thank you Firhan" pipi Danisha Afifah diusap lembut dia tersenyum mendengarnya.
"Bagus lah kalau kau senang aku tumpang sama !" Firhan Fayrose tak pernah mengeluh atau hina diri dia mandul mereka sedar perkahwinan bukan semata-mata untuk anak tapi melengkapi antara satu sama lain baru lah mekar benih yang berada di dalam rahim tu.
Mata Danisha Afifah tertarik pada pokok tua yang besar si tepi tasik ,dia menarik tangan suaminya itu untuk kesana dikirai temani lah meluangkan masa si sini asyik dekat pejabat je dia pun bosan bukan susah pun nak layan dia ni "Syed Aryan Reon love Zara Zahira,how!"
"Sebenarnya ini tasik private Reon aku ajak kau pun sebab aku rasa nak pergi tengok mana tahu kotor lagipun bulan puasa tak elok kan datangkan fitnah baik dekat sini hanya kau dengan aku. Ini pohon cinta Reon dengan Zahira dulu sebelum mereka kahwin tak silap aku entah tak sure."Danisha Afifah melihat terasa kagum dnegan Syed Aryan Reon cinta betul pada Zara Zahira sampaikan Sara Sahira San Qayrah Alisa ada depan mata.
"Maybe this wasn't love or maybe we didn't fall enough ,I hope you're my husband my white rose!" Firhan Fayrose mengucup dahi isterinya kawal-kawal bulan puasa ni nanti bukak puasa nak makan bini ke nak makan nasi lantak kau takde orang peduli dah.
"Love you Danisha Afifah my beloved wife,aku akan jaga kau dengan anak kita! Kalau kau nak aku jadi macm Reon aku mampu!" Takkan ada yang mampu bertahan tapi kalau kita percaya dengan kemampuan sendiri Insha Allah dipermudahkan urusan
"Me too Sayang!" Auxhhh bunga mekar pulak waktu macam ni
"Dah jom balik nak beli baju raya" Danisha Afifah mengangguk tanda ok setuju terus mereka memimpin tangan sambil tersenyum dan kepala Danisha Afifah terlentok indah si bahu suaminya bahagia tu pinjaman sementara tahu.
THANK YOU
"REON I LOVE YOU "
YOU ARE READING
MRS SYED ARYAN REON ✓|04
RomanceDate:💕 17th July 2021 A4:Mrs Syed Aryan Reon (COMPLETED) SYED ARYAN REON seorang lelaki yang berkarisma,memiliki kata kata yang pedas menggoda,dia dingin baginya cinta itu tak pernah wujud setelah dia kehilangan cinta terakhir nya dia hanya sibukka...