BAB | 72 •🌸

272 18 0
                                    

Seminggu kemudian

'Umbrella don't work in acid rain'-

           "Adik ambil kan umi periuk dekat atas tingkat tu"jerit Puan Wan Khatijah atau dikenali sebagai Mak Wan memanggil anak perempuan untuk mengambil periuk .

"Sat umi!"Terus kaki Shafikah Arisha laju berjalan membantu Uminya untuk memasak mereka pulang ke kampung yelah takkan Nurziq Alexander tak bagi balik kampung untuk makan bersama-sama dengan mertua pulak mana boleh macam tu kan walaupun suaminya takde hati tetap lelaki itu tahu jaga dirinya. Maksudnya lebih melindungi dia dari bahaya dia akui suaminya menjaga dirinya dengan baik cuma tidak dengan layanan.

Shafikah Arisha mengambil periuk diatas tingkat namun tanganya tidak gapai menyampai "kau buat apa dalam store ni?"Soal seseorang, Shafikah Arisha yang terkejut terus hilang keseimbangan dah lah dia pijak kerusi kecik macam budak tadika.

Nurziq Alexander gelabah terus peluk pinggang isterinya itu "kau ni buat aku terkejut lah nasib tak jatuh"Shafikah Arisha menjeling tajam

"Awak yang salah tahu dah takde salam nak bagi main sergah je macam tu"Balas Shafikah Arisha membela diri yelah takkan suami dia nak menang sahaja ini tidak adil lah.

"Kau nak ambik apa?" Nurziq Alexander menyoal sang isterinya

"Tu periuk,umi suruh ambik tapi kerusi tu pe-"

"Kau pun pendek jugak ann!"sindir Nurziq Alexander,haaa mula lah tu pagi-pagi nak ajak gaduh memang macam ni ke orang sekarang gaduh dulu baru datang-datang .

Nurziq Alexander ambik periuk dalam keadaan mengendong isterinya "jom keluar?"

"Tapi takkan nak keluar macam ni?" Membahang malu Shafikah Arisha dibuatnya dengan pinggang dia dipeluk,dadanya terkena tubuh suami,haruman suami dia terlalu wangi.

Nurziq Alexander "tak mati aku rasa sebab kau bini aku ?"dah halal kalau umi dengan baba nampak biar lah dah kahwin bukannya diorang buat perkara terlarang Shafikah Arisha mengalah sahaja malas nak bertikam lidah dengan suaminya itu mereka bergerak ke dapur bawah untuk memberi ibu mertua periuk besar berwarna silver mungkin mak nya nak buat gulai kot.

"Umi nah periuk!"ujar Nurziq Alexander meletakkan periuk bawak bini dengan periuk pandai-pandai lah fikir macam mana lah "Ya Rabbi ,yang kamu dah kurang tabiat suruh alex dukung"Shafikah Arisha melihat wajah pasrah sang suami

"Mana ada umi"

"Takdelah umi Alex yang nak gendong nak dodoi anak takde lagi boleh gendong bini jelah,umm umi Alex nak keluar kejab pergi mandi sungai kalau ada pape umi nak suruh beli telefon?"see your mother in law you daughter so good no naughty ii tahu , Shafikah Arisha diam sahaja macam mana saya nak ada anak kalau awak sendiri tidak sentuh dia nak anak jugak nak rasa macam mana orang mengandung,alahan, mengidam macam-macam atau Alex tak nak layan kerenah mengandung dia.

"Yelah nanti umi telefon kalau umi nak ,hati-hati dekat sungai tu bahaya!"Nurziq Alexander mengangguk tanda ok sahaja

"Kau nak turun ke tak nak ni?"

"Kalau tak nak awak nak buat apa?"Sejenak Nurziq Alexander memikirkan

"Sepak kau,bunuh kau ?"selamba betul jawab suami dia ni sayang dia ke tak ni ieeew. "Takdelah ,jom pergi sungai teman aku dekat sana takut ada perempuan nak rogol aku!"muka Nurziq Alexander nak kena rogol fuh lambat lagi tapi elok jugak dia teman boleh tengok suami dia kalau ada anak dara nak mengorat dia baling selipar jepun dia hahaha.

Mereka meminta izin untuk pergi ke sungai menaiki kereta menuju ke sebuah sungai dekat situ jangan risau banyak penoreh getah lalu lalang melalui jambatan jadi kalau apa-apa yang terjadi orang desa boleh tolong bukan ,tiba sahaja di sungai Senja entah kenapa nama macam tu dia pun tak tahu lantak lah janji sungai yang dia kejar harap-harap takde kaca lah dekat situ bahaya katakan "no Shafikah Arisha stay there "tegas Nurziq Alexander memberi arahan yelah air sungai ini deras kalau terjatuh,dibawa arus macam mana mati dia tahu nak menjawab.

"Tapi awak saya pun nak mandi dengan awak?" Nurziq Alexander menjentik dahi isterinya

"Dekat sini tak payah lah ,balik rumah jelah kau nak jilat satu badan pun aku bagi lah!"bukan dia tak nak tahu tapi maruah isteri dia kalau jantan tengok macam mana dia tak boleh terima tahu tengok bini dia basah macam perempuan lain buat "kalau rogol awak pun ,awak bagi ke?"ujar selamba Shafikah Arisha

"No,duduk diam-diam !" See kuajooo ini anak tupai ni

Wey kat situ ada mamat handsome

Hai abang handsome

Body dia lawa wey tergoda aku

Shafikah Arisha terdengar suara teriakkan dari jambatan nampak gaya perempuan yang datang tu ingin membasuh pakaian macam orang zaman dulu lah pulak tapi bagus jugak jimat air nak bayar diorang semua bukan lah kaya mana cukup makan jelah tidak seperti Nurziq Alexander siap buatkan satu rumah sederhana besar untuk ibu bapa namun ditolak katanya rumah mereka masih elok jadi Alex hanya cantikam sedikit rumah tu dibesarkan dapur dia takkan usik yang basic body. "Shafikah Arisha look at me ?" Arah Nurziq Alexander kepada isterinya

Shafikah Arisha tersentak terus menoleh mungkin dia nak Shafikah Arisha tengok dia alahai comelnya suami dia hari hari boleh jatuh hati lah macam ni , walaupun riuh rendah disebabkan perempuan dan beberapa geng lelaki mencuci motor tidak mematahkan mata dia untuk tengok suami dia . Nurziq Alexander yang semakin rimas terus mengendong isterinya takkan nak bagi jalan memang tak lah kalau kena sentuh dia yang bunuh mamat tu sia-sia kiuk awal.

*****

"Jangan ingat kau dah kahwin dengan anak aku,aku akan terima kau jadi menantu!"Nurbadrina Qairose memandang kosong ke arah ibu mertuanya sejak pertama kali dia datang ke rumah ini seisi keluarga tidak menyukai dirinya salah satu sebab dia bukan anak yang kaya raya namun mereka tidak tahu latar belakang sebenarnya Nurbadrina Qairose ini pun dia minta suami dia untuk tutup mulut.

"Jadi jangan lah terima!"balas selamba Nurbadrina Qairose,Puan Wardah sudah memandang tajam ke arah perempuan yang masuk dalam keluarga nya itu.

"Apa ni ma bising-bising pagi-pagi buta ni?" Si adik perempuan kepada Tuan Andrew Rafael mengosok kelompak mata memandang kosong.

"Kau tengok lah perempuan ni pemalas, kerja rumah tak buat apa ke malang abang ngah kau dapat isteri macam ni harap muka je nampak kemas?"Nurbadrina Qairose hanya diam sahaja,

"Biar lah mami oi ,jangan buat orang rumah ni orang gaji dia sudah lah"balas si adik dia jenis tak kesah sebenarnya ada kakak ipar sebab itu hanya keluarga kalau dia mesti lah nak cari suami yang kaya raya jugak kan.

"Berani lah dia nak buat kita orang gaji memang aku suruh abang ngah kau ceraikan budak mentah,mengatal nak kahwin dengan anak aku umur tak padan dengan kecik?"Nurbadrina Qairose berasap ke dengar tolong lah hati dia sekeras batu lah takkan goyang sikit pun kalau kena cerai pun dia redho macam dia cakap dia takkan menyesal sikit pun.

Tuan Andrew Rafael yang dari atas hanya memandang kosong sahaja dia terdengar perbualan adik dan ibunya tidak dia duga yang mereka tidak menerima Nurbadrina Qairose dengan elok  "mungkin salah aku sebab heret dia "?kesian pulak dekat Nurbadrina Qairose umur budak sekolah macam dia perlukan kasih sayang dia takut ibunya melakukan sesuatu yang buruk bukan tak sayang mak tapi kalau mak salah dia kena lah tegur jangan jadi macam khuzairi sudah lah.

"Angah tengok apa jom turun"ajak Tuan Rusli dan Tuan Raffi untuk bersarapan pagi ,Puan Wardah melihat berpura-pura peramah dengan menantu ini sebab dia tak nak suami atau anak nya nampak keburukan dia.

"Morning Qairose macam mana tidur rumah papa aman?" Ujar Tuan Rusli

"Aman pa,have nive meal? "Balasnya hanya Tuan Rusli,Tuan Raffi dan Tuan Andrew Rafael sahaja yang ok denganya yang perempuan haram kejadah laut hindi lah

"Sayang tuangkan air kopi"Puan Wardah mengangguk tanda ok.

"Aku minta maaf?"bisik Tuan Andrew Rafael diteliga Isteri.

Nurbadrina Qairose beriak biasa sikit pun dia tak terasa lantak lah nak hina atau maki dia bukan dia kesah. "Nak pergi mana?" Soal Tuan Andrew Rafael

"Tidur?"balasnya

"Macam tu ke nak buat bini tak hormat orang nak makan!"Tuan Rusli menyentuh bahu isterinya

"Takpelah sayang, menantu kita mungkin penat?"
Pujuk Tuan Rusli

THANK YOU FOR WAITING SAMBUNG BALIK YANG TAK SEMPAT UPDATE 5 PART


MRS SYED ARYAN REON ✓|04Where stories live. Discover now