Sosem gondoltam volna, hogy egyszer majd Kiara, Sarah, John B, Pope és JJ társaságában fogok autókázni, miközben arra készülünk, hogy aranyat szerezzünk. Eszméletlenül izgulok, mivel JJ egész úton rémtörténetekkel fáraszt minket, amit ugyan már mindenki ismer és a többiek nevetnek is rajta, engem rendesen befosatott.
-JJ fogd már be, már így is idehugyálok mindjárt!- mordulok rá, amikor befejez egy újabb szörnyűséget.
-Nyugi, majd megvédelek- vigyorog rám, miközben látom rajta, hogy ő is fél egy kicsit.
-Persze, mert annyira férfiasan viselkedsz általában- forgatom meg a szemem.
-Megérkeztünk- szakítja félbe a szócsatánkat John B. Valóban egy nagy fehér kerítés előtt parkoltunk, amit már benőtt a sűrű növényzet. Mindannyian kiszállunk a furgonból és bekémlelünk a kapu rácsain. Teljes sötétség és néma csend honol a kastély nagyságú ház körül, ami csak még jobban megrémiszt. Kicsit összerezzenek, amikor egy kezet érzek meg a felkaromra simulni, de aztán az orromba kúszik JJ illata és ez egy kicsit lenyugtat. Egészen addig nem enged el, amíg át nem mászunk a kerítésen, de amint mindketten átérünk, újra hozzám ér, ami hihetetlenül jól esik.
-Akkor mindenki tisztában van a tervvel, ugye?- kérdezi John B, amire egy egyhangú igen a válasz. Óvatosan a ház közelébe lopózunk, de megállásra késztet minket a verandán lévő mozgásérzékelő lámpa felkapcsolódása.
-Basszameg- káromkodik mellettem JJ- Most mi legyen?- kérdezi meg jogosan.
-Ki kellene kapcsolni- mondja Kiara- Én tudom hogyan kell, majd én elintézem.
-Vele tartok- mondja Sarah és én is hasonlóan cselekszem.
-Rendben, de legyetek óvatosak- szól nekünk John B. Én kénytelen vagyok elengedni JJ-t, a karom pedig azonnal libabőrös lesz a hidegtől.
Próbálunk a lányokkal némán felosonni a verandára, ami többé-kevésbé sikerül. Egy ilyen villanykapcsoló szerűséget fedezünk fel a falra erősítve, de csak zsinórok vannak benne. Kiara kiválaszt egy pirosat, amit ki kellene kapcsolni, de nincs hozzá való eszköz. Jobban megnézve, a zsineg egyenesen a házba vezet, így halkan szitkozódva oda is bemegyünk. A szívem majd kiesik a helyéről, olyan hevesen dobog és kicsit pánikolni kezdek. Mi lesz, ha felébred a nőci és idejön a baltájával legyilkolni minket? Megtaláljuk a piros vezetéket és Kie sikeresen megoldja a problémát. Fellélegezve fordulunk meg, de azt hiszem egy pillanatra megáll a szívem a rémülettől amikor egy öreg néni néz velünk farkasszemet baltával a kezében. A szemei rohadt ijesztőek, de csak pár pillanatig tudom megfigyelni, mert gyilkoló eszközét máris felénk lendíti, de elvéti az ütést és a falba veri. Mi ezt kihasználva kirohanunk a helyiségből a kijárati ajtót megcélozva. Mögöttünk halljuk a néni csoszogó lépteit, amik meglepően gyorsak. Mégis hogy tud ilyen fitt lenni ennyi idősen? Egy pillanatra hátra nézek és látom, hogy az öregasszony ide-oda lóbálja a baltáját. Valószínűleg vak, ami jó hír.
Sikerül kiszaladnunk a házból, de a néni a nyomunkban lohol. Mindhárman valami ésszerű megoldás után kutatunk, de nem jut eszünkbe semmi, így a fiúk felé vesszük az irányt. A pincébe érve félhomály fogad minket. JJ és Pope kidagadt erekkel tartja a kötelet, amivel John B lemászott az aranyért.
-Mennünk kell, itt van Mrs. Crain!- kiabál nekik Kiara. Azonnal bepánikolnak és leszólnak John B-nek is, hogy menni kell. Ekkor ér be minket a baltás gyilkos és össze-vissza lendítgeti kedvenc eszközét. Próbáljuk elterelni a figyelmét, amíg John B ki nem mászik a kútból, ami meg is történik rövid időn belül. Azonnal a kijárat felé vesszük az irányt és sikerül is mindenkinek kijönnie, ám Mrs. Crain-nek is, ezért nem állhatunk meg, futunk tovább. Elérve a kerítést mindenki próbál átmászni rajta amilyen gyorsan csak tud. Az én lábam többször is megcsúszik a vasrácsokon, hiszen a sok futástól már remegni kezdtek a végtagjaim, de végül valahogy sikerül átszenvednem magam. Megkönnyebbülten fújom ki a levegőt, majd beszállok a furgonba, és végre valahára elhagyjuk ezt a rémkastélyt. Remélhetőleg örökre.
Pár percig mindenki lihegve próbálja visszanyerni eredeti nyugalmi állapotát, és feldolgozni az utóbbi egy órában történteket. Ám egyszer csak John B vigyorogva előhúz valamit a zsebéből, valamit, ami tiszta sár, de egy-két helyen előbukkan belőle valódi arca, ami arany színben csillog. De nem csak színében az, hanem teljes egészében. Arany.
Örömmámorban úszva nevetünk az út hátralévő részében, ugyanis sikerrel jártunk és megszereztük azt, amit akartunk. Amikor hazaérünk, mindenki boldogan búcsúzik el egymástól. Azt hiszem, életemben nem mosolyogtam ennyit összesen, mint az elmúlt fél órában. De nem is féltem annyira, mint az elmúlt 2 órában, mégis, szívecskét rajzoltam a szobám falán lógó naptáramba a mai nap mellé.
-Biztos jó ötlet ez?- kérdezem aggódva, amikor másnap délután egy bolt előtt állunk, amire nagy táblával ki van írva: ARANYAT BE LEHET VÁLTANI!
- Nyugi már, csak észre vesszük, ha be akar csapni- válaszol Kie. Végül beletörődve követem őket a csilingelve kinyíló ajtón át. Egy középkorú nő ül a pénztárnál mindenféle ócska kacat között. A megbeszéltek szerint úgy teszünk, mintha nézelődnénk, miközben JJ a nőhöz lépve tárgyalni kezd vele. Az eladó természetesen nagyon nehezen hiszi el, hogy igazi aranyat tart a kezében, de amikor végre eljut a csöppnyi agyába az igazság, elkerekedett szemekkel bámul minket. Hátra megy egy elfüggönyözött részhez, ahová nem látunk be és nem is halljuk mi történik, kivel beszél. Amikor visszajön, az arca nyugodt es túlságosan közömbös.
-Nincs nálunk annyi pénz, amennyit kértek érte, szóval ha elmentek a raktárba, akkor szedhettek ki onnan.
Mégis miért nekünk kell elmenni a pénzért? Teszem fel magamban a kérdést, de a többiek csak bólintanak, így a nő átadja a raktár kulcsát és elmondja a helyszínt. Mi a kocsiba ülünk és úticélunk felé vesszük az irányt.
Körülbelül az út felénél egy rendőrautó kerül mögénk és villog, hogy álljunk meg, amit nem értünk, ugyanis semmi szabálytalant nem csináltunk. A kocsiból egy csapzott külsejű, nagyjából velünk egykorú férfi száll ki, hosszú haja hátul összekötve, barna szeme ravaszul csillog, fogai sárgák. És rohadtul nem visel rendőr egyenruhát.
YOU ARE READING
Keresd az aranyat! (Outer Banks)
FanfictionSarah-val ellentétben Lara igenis látja apja valódi személyiségét és fáradhatatlanul küzd ellene, ami miatt nincs jó kapcsolatban egyik húgával sem. De mindig történhet az életben olyan esemény, ami megváltoztatja a dolgok alakulását. Így Lara megta...