Dit hoofdstuk ga ik vanuit Draco Malfidus schrijven, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Veel lees plezier!!! Ik hoor graag van jullie wat jullie er van vinden, dan kan ik dit misschien vaker doen. -xxx- Esmee.
_____________________________________________________________________________
Het bal van gisteren avond was echt zo saai. Waarom ging Vivian met die kneus Ron naar het bal? Ik ben toch veel beter dan hem? Ik hoop maar dat het snel tussen hun is afgelopen. Ik loop in mijn eentje naar de les, Korzel en Kwast zijn namelijk allebei ziek. Ik zou niet weten hoe het komt dat ze precies nu allebei ziek zijn, maar het is nou eenmaal zo. Ik loop de les toverdranken van professor Sneep in en ga aan een van de tafeltjes zitten. Ik zie dat Vivian binnen komt en gaat helemaal vooraan naast Hermelien zitten. Wat is ze toch leuk. Wacht wat! Waarom denk ik dat. Ik moet aan iets anders denken zeg ik tegen mezelf. ‘MENEER MALFIDUS, OPLETTEN!’ Roept professor Sneep in mijn oor. Iedereen in de klas moet lachen en professor Sneep kijkt iedereen boos aan. ‘WAT VALT ER TE LACHEN!’ Roept hij kwaad. Iedereen is meteen stil. Volgens mij is professor Sneep in een niet zo goede bui vandaag.
Als het uur voorbij is loop ik naar de Grote Zaal. We hadden een uur uitval, omdat het schoolbal gisteren was. Ik ga aan de tafel van Zwadderich zitten en prik wat in mijn eten. Ondertussen staar ik naar Vivian. Haar haar golft zo mooi en door het kaarslicht lijkt het wel licht te geven. Ze kijkt ineens mijn kant uit en ik draai meteen mijn hoofd weg. Als ik terug kijk zie ik dat Vivian, Hermelien, Ron, Harry, George en Fred mijn kant op kijken en zitten te lachen. Shit! denk ik. Ik sta meteen op van tafel en loop weg.
‘Draco… kun je HATJOE… even dat zakdoekje aangeven.’ Vraagt Kwast en veegt zijn neus af aan zijn gewaad. Gatver denk ik. ‘Hier.’ Zeg ik en ga op een stoel zitten. ‘Waarom ben je zo vroeg al weer terug in de leerlingenkamer?’ Vraag Korzel. ‘Ik heb een probleem.’ Zeg ik. ‘Wat is… HATJIE…’ ‘Zegt Korzel. ‘Je probleem.’ Maakt Kwast de zin af en geeft Korzel zijn net gebruikte zakdoekje. Gaver denk ik. ‘Nou… nou ik… ik vind… ik vind...’ Zeg ik stotterend. ‘Ik vind Vivian leuk.’ Zeg ik snel. ‘WIE!’ Roept Korzel uit die net een hand vol keelsnoepjes in zijn mond propt. ‘Vivian.’ Zeg ik. ‘En waarom zeg je dat tegen ons?’ Vraagt Kwast. Ik denk na, ik heb eigenlijk geen flauw idee. Ik sta op zonder iets te zeggen en loop de leerlingenkamer van Zwadderich uit.
Ik loop zonder dat ik het door heb naar buiten en ga op het schoolplein zitten. Ik trek mijn mouw van mijn gewaad omhoog en zie het duistere teken. Kon dat teken maar vertellen wat ik moest doen. Ik schuif mijn mouw weer omlaag en ga de school weer in. Ik loop naar de les en ga op mijn plek in de klas zitten. ‘Fijn dat je ook aan de les komt deelnemen.’ Zegt mevrouw Anderling streng. Ik zeg niks en pak mijn spullen erbij. ‘Dat wordt dan straks bij Vilder melden, die zal je straf uitleggen.’ Zegt mevrouw Anderling streng en gaat verder met de les.
JE LEEST
H.P. op een andere manier
FanficWat als het verhaal van Harry Potter anders was gelopen en dat Harry Potter niet de genen was die Voldemort had verslagen toen hij nog een baby was, maar dat dat een meisje was en haar verhaal heel anders ging. De karakters Harry Potter, Ronald Weme...