Serieus!

894 80 3
                                    

POV. Vivian

Godverdomme, is het waar wat Hermelien vertelde. Ben ik echt verliefd op Draco. Zeg dat het niet zo is. Hij is een enorme eikel, waarom zou ik hem leuk vinden. Ten slotte vind ik George leuk! Toch? Ik zit al de hele tijd met George in mijn hoofd dat ik hem leuk vind. Hoezo zou ik Draco dan ineens leuk vinden? Dat zou toch raar zijn, of niet? Ik haat deze vragen echt.

Ik loop naar de Grote Zaal toe. Ik heb Hermelien nergens meer gezien sinds dat ik van haar ben weg gelopen. 'Hey Vivian.' Hoor ik volgens mij Fred achter mij zeggen. Ik draai mij om en ik had inderdaad gelijk. Fred trekt een gekke bek en rent weg. Ik weet niet waarom, maar ik heb het gevoel dat ik hem moet volgen. Dus ik ren hem meteen achterna. Ik weet niet waar hij heen rent, maar hij rent Zweinstein uit. Ik wil helemaal niet naar buiten, maar ik volg hem toch. Als ik dicht bij het huisje van Hagrid ben zie ik Fred nergens meer. Ik durf zijn naar niet te roepen. Als ik de deur van het huisje van Hagrid open haar gaan verstop ik mij snel achter een steen. 'Is daar iemand?' Hoor ik Hagrid vragen. Ik houd mijn adem in en wacht tot ik de deur weer dicht hoor gaan. Ik sta weer op en kijk rond of ik Fred ergens zie. Dan zie ik hem, hij staat langs het verboden bos. Gaat hij nou serieus het bos in. Ik ren snel zijn kant op, als ik bijna bij hem ben hoor ik de stem van Hagrid: 'Vivian wat doe jij hier?' Ik draai mij om en kijk Hagrid zo onschuldig mogelijk aan. 'Kom jij maar efkes binnen.' Zegt hij en trekt mij mee. Ik kijk over mijn schouder en zie Fred nergens meer. Godverdomme klootzak! Denk ik bij mijzelf.

'Wat deed jij daar Vivian?' Vraagt Hagrid als we in zijn kleine huisje zijn. 'Ik... ik... nou... uhm...' Stotter ik. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Moet ik Fred verraden? 'Laat maar, moet jij niet naar school?' Onderbreekt Hagrid mij. 'Ja, maar de lessen zijn nog niet begonnen.' Zeg ik. 'Wacht efkes, volgens mij loopt er nog iemand buiten rond.' Hagrid staat op en loopt het huisje uit. Dit duurt echt lang. Hagrid is denk ik al bijna 10 minuten weg. Ik ga maar terug naar Zweinstein. Ik sta op en wil de deur uit lopen. 'Waar denk jij heen te gaan?' Vraagt Sneep die ineens voor mijn neus in de deur opening staat. 'Professor Sneep...' Stamel ik. 'Ik vroeg je wat!' Zegt Sneep. 'Ik was bij Hagrid op bezoek en toen moest hij even weg.' Lieg ik. 'Je liegt mevrouw Rozenhof. Ik wil nu meteen de waarheid!' Zegt Sneep. Hoe weet hij dat ik lieg? 'Ik volgde Fred en toen zag Hagrid mij.' Floep ik eruit. Shit! Dat had ik niet moeten zeggen. Ik ben echt zo stom, ik haat mezelf. 'Dus meneer Wemel is hier ook ergens.' Zegt Sneep. 'Ja professor.' Zeg ik en kijk naar mij schoenen. Als ik voor een van de leraren bang zou moeten zijn is dat wel voor Sneep. 'Ga jij je maar melden bij Vilder.' Zegt Sneep en gaat voor mij aan de kant staan zodat ik er langs kan.

Ik loop terug naar Zweinstein en ben nog net op tijd in de les. Ik zie dat er alleen nog maar plek is langs Draco. Fantastisch! Hij heeft hier zeker allemaal voor gezorgd. Ik ga langs hem zitten en open mijn boek voor Verweer Tegen De Zwarte Kunsten. 'Waar kom jij zo laat vandaan?' Vraagt Draco. 'Shut up!' Sis ik zijn kant uit. Hij kijkt mij raar aan, maar richt dan zijn aandacht op professor Krinkel die iets uitlegt over een of andere vloek.

De dag is nu alweer voorbij en ik heb niks meer gezegd. Ik moet alleen nog langs Vilder. Ik loop naar de leerlingen kamer van Griffoendor toe als ik Vilder zie staan. Ik twijfel even, maar loop dan toch naar hem toe. 'Vilder...' Zeg ik, maar ik word meteen afgekapt door Vilder. 'Wat moet je?' Zegt hij geïrriteerd. 'Ik moest mij bij u melden van Sneep.' Zeg ik. 'Ohw, dus jij bent dat meisje dat bij het verboden bos rond sloop.' Zegt hij met een twinkeling in zijn ogen, die mij de rillingen over mijn rug bezorgen. 'Loop maar even mee.' Zegt hij en ik volg hem. Ik word er toch wel een beetje bang van.

'HAGRID! IK HEB HIER NOG IEMAND DIE MET JOU MEE GAAT!' Roept Vilder naar het huisje van Hagrid en loopt dan weer weg. Ik blijf staan en wacht tot de deur van het huisje van Hagrid open gaat. 'Vivian, kom binnen.' Zegt Hagrid en ik loop het huisje binnen. 'Ron, Harry, George, Fred, Hermelien, wat doen jullie hier?' Zeg ik verbaast. 'Hallo, ik ben er ook nog!' Zegt Draco, maar ik negeer hem. 'Oké, van Fred begrijp ik.' Zeg ik. 'Jij hebt mij gewoon verraden.' Zegt Fred boos. 'Nu is er wel genoeg gekibbeld. Kom maar mee naar buiten.' Zegt Hagrid en iedereen volgt hem. 'Er is vannacht een Eenhoorn gewond geraakt en wij moeten naar dat arme beestje opzoek gaan.' Zegt Hagrid. 'Je maakt een grapje, wij mogen het verboden bos niet in.' Zegt Draco bang. 'Wie zegt dat we het verboden bos ingaan?' Zeg ik. 'Draco heeft wel gelijk, we moeten hiervoor het verboden bos in.' Zegt Hagrid. 'Maar daar mogen leerlingen niet komen.' Zegt Ron. 'Dat weet ik Ron, maar jullie hebben straf en dit is jullie straf.' Zegt Hagrid. 'Gaaf!' Zeggen George en Fred tegelijkertijd. 'We gaan in 2 groepen dadelijk opsplitsen.' Gaat Hagrid verder. 'Dus de ene groep heeft alleen maar kinderen en de andere groep heeft jou erbij?' Zegt Harry vragend. 'Ja, maar de andere groep krijgt Muil mee. Niet dat dat veel helpt want Muil is een hond die bijna overal bang voor is.' Antwoord Hagrid. 'Wat zijn de groepen?' Vragen Fred en George in koor. 'Stop!' Zeggen ze weer in koor tegen elkaar. 'Nee, jij stopt.' Zeggen ze weer. 'Houd gewoon je mond! Allebei!' Zegt Hermelien bazig. 'Fred, Ron en Hermelien jullie gaan met mij mee. George, Harry, Draco en Vivian jullie gaan met Muil samen.' Zegt Hagrid. 'Maar we moeten dus nu opzoek gaan naar een of andere gewonden eenhoorn?' Vraagt Draco geïrriteerd. 'Ja, Draco. Maar nu gaan we nog even met z'n alle. Dadelijk splitsen we op. Even door lopen.' Zegt Hagrid en iedereen volgt hem.

Hoi hoi, hier is Esmee weer. Yeah, een nieuw hoofdstuk. De volgende komt ook snel. Als je dit verhaal leuk vindt, lees dan ook mijn andere verhalen. En laat natuurlijk weten wat jij van mijn verhalen/boeken vindt. I hope you like then. -XXX- Esmee.

H.P. op een andere manierWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu