Het is Halloween. Ik haat die dag echt. Iedereen in de dreuzel wereld gaat dan verkleed als tovenaar, heks, vampier, weerwolf enz. Hier in de toverwereld is dat gelukkig niet. Alleen is wel alles versierd in Halloween sfeer. Ik hoopte eigenlijk dat Halloween hier niet zou bestaan, maar ik had het mis. Wat zouden ze eigenlijk doen op Halloween in de toverwereld? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Hermelien en ik zijn trouwens boos op Ron en Harry, omdat ze echt onaardig deden gisteren. Ik wil ze nu heel erg graag terugpakken met behulp van Fred en George. ‘Je moet een spin in het bed van Ron leggen.’ Zegt Fred enthousiast. ‘Daar is hij echt bang voor.’ Vult George zijn broer aan. ‘Oké en waar haal ik een spin vandaan?’ Vraag ik nieuwsgierig. ‘Ga naar de kelder, daar vind je genoeg spinnen.’ Zegt George en hij en Fred lopen weg. Dus ik moet naar de kelder om een spin te halen, maar daar mag ik niet komen. Dat is namelijk gebied van Zwadderich. Ik moet Draco vinden, hij kan wel een spin halen. O nee, hij was boos vanwege die klap die ik aan zijn gezicht gaf. Ik vind dat ik hem een klap aan zijn gezicht heb gegeven als cadeautje voor zijn stomme grap. Ik kan best zelf gaan, maar dat werkt denk ik niet. Ik zie Hermelien lopen. ‘Hermelien, ik wil Ron en Harry terug pakken en wil een spin in Ron’s bed stoppen, wil jij misschien mee helpen om een spin uit de kelders te halen?’ Vraag ik hoopvol aan Hermelien. ‘Oké, maar alleen omdat we Ron en Harry willen terug pakken.’ Zegt ze. ‘Zullen we tijdens het middag eten gaan?’ Vraag ik. ‘Tuurlijk, als we maar zo snel mogelijk daar weg zijn. Ik vind het daar echt griezelig.’ Zegt Hermelien.
Tijdens de middagpauze glippen Hermelien en ik er tussen uit. We lopen naar de kelders. Ik zie professor Krinkel piekerend naar de kant van de Grote Zaal lopen en trek Hermelien naar achter. ‘Wat doe je?’ Vraagt ze geschrokken. ‘We moeten wel voorzichtig zijn, niemand mag weten dat we hier zijn.’ Zeg ik tegen Hermelien.
Vanuit Ron
‘Weet jij waar Vivian en Hermelien zijn?’ Vraagt Harry ineens aan mij. ‘Nee en het boeit mij ook helemaal niet.’ Zeg ik. Ineens komt professor Krinkel de Grote Zaal in rennen. Alle ogen zijn verbaast op hem gericht. ‘Gi-Gigantische… Be-be-beer in de kelders. Ik dacht misschien willen jullie dat wel even weten.’ Zegt professor Krinkel stotterend en valt flauw. Iedereen raakt in paniek. ‘Fred, George weten jullie misschien waar Vivian en Hermelien zijn? Die weten niet dat die beer er is.’ Zegt Harry. George en Fred kijken elkaar aan. ‘De kelders.’ Zegen ze tegelijkertijd. ‘Iedereen rustig worden. Klassenoudsten breng jullie afdeling naar de leerlingenkamers.’ Zegt professor Perkamentus rustig. We lopen naar Percy toe, hij is de klassenoudste van Griffoendor en een van mijn broers. ‘We moeten Hermelien en Vivian waarschuwen.’ Fluistert Harry tegen mij. ‘Oké, maar dadelijk worden we betrapt.’ Zeg ik. ‘Je klinkt nu net als Hermelien.’ Zegt Harry. Ik kijk Harry boos aan en we glippen uit de Griffoendorgroep en lopen een stukje met Zwadderich mee. We glippen een gang in en lopen in de richting van de kelders.
Vanuit Vivian
Ik hoor een groep kinderen aan komen. ‘Wat doen al die kinderen nu hier?’ Vraagt Hermelien. ‘Weet ik niet, maar kom mee.’ Ik trek Hermelien mee een hoekje om. Dan komt er een hele groep kinderen van Zwadderich langs. Ze praten allemaal over een gigantische beer en dat professor Krinkel flauw is gevallen. Ik zie Draco en zijn zwabbers ook langs lopen. Draco kijkt onze kant in, maar volgens mij heeft hij ons niet gezien. ‘Zeiden ze nou iets over een gigantische beer?’ Vraagt Hermelien als de groep Zwadderaars voorbij is gelopen. ‘Nee jo, tuurlijk niet. Anders had ik dat toch ook wel gehoord.’ Lieg ik. We lopen verder en openen een deur. We lopen naar binnen en gaan in het pik donker opzoek naar spinnen. ‘Heb jij niet iets van licht bij?’ Vraag ik aan Hermelien. ‘Ik heb wel zo’n blauwe vlam.’ Zegt Hermelien en haalt hem uit haar gewaad te voorschijn. Hij zit in een jampotje ofzoiets. We kijken om ons heen en ik zie meteen een reusachtige spin. Ik pak hem en stop hem in een potje. Ik stop hem in een van mijn zakken en we draaien ons om. ‘Aaaaahhhhh!’ Gillen Hermelien en ik. Er staat ineens een gigantische beer voor onze neus. We deinzen achteruit, maar komen al gauw tegen de muur van de kelder aan.
Vanuit Ron
‘Hoorde jij ook dat gegil?’ Vraag ik aan Harry. Aan Harry’s gezicht te zien wel. We rennen terug naar de deur die we net hebben dicht gedaan, omdat we die beer tegen kwamen en de beer daar naar binnen was gelopen. ‘3… 2… 1…’ Zegt Harry en trekt de deur open. We zien de gigantische beer en ook zien we Hermelien en Vivian. Er licht een potje op de grond met een blauwe vlam erin, daardoor kunnen we de kamer in kijken. Harry kijkt mij bang aan. Dan ineens springt Harry boven op de gigantische beer. Ik weet niet wat ik moet doen. ‘Wingardium Laviosar.’ Ik roep de eerste beste spreuk die in mijn hoofd opkomt. Een kast die tegen de muur van de kamer staat vliegt door de lucht en valt kapot op de kop van de gigantische beer. De beer valt bewusteloos op de grond. Harry springt van de beer af op de grond. ‘Jullie hebben ons gered.’ Zegt Hermelien bang. ‘Hoe wisten jullie dat wij hier waren?’ Vraagt Vivian. ‘Fred en George.’ Zeg ik. We horen voetstappen op de gang steeds dichterbij komen. De deur die dicht was gegaan vliegt open en alle leraren staan daar. ‘WAT DOEN JULLIE HIER?’ Roept mevrouw Anderling uit. ‘We… we…’ Zeg ik stotterend. ‘Ze hebben ons gered, omdat wij dachten dat we wel alleen opkonden tegen die beer.’ Zegt Vivian. Ik probeer zo te kijken dat ik dit verhaal niet voor de eerste keer hoor en ik zie aan Harry’s gezicht dat hij daar ook moeite mee heeft. ‘Maar we liepen in de val toen we gingen kijken of de beer in deze kamer was, want hij kwam vanaf de gang deze kamer in en toen viel de deur dicht.’ Liegt Hermelien. ‘Dat is dat 10 punten aftrek per persoon van Griffoendor voor het naar de beer opzoek gaan en 20 punten per persoon voor Griffoendor voor het redden van Vivian en Hermelien. En nu snel naar jullie afdeling.’ Zegt mevrouw Anderling streng. We lopen snel met z’n vieren naar de afdeling Griffoendor toe en gaan op een paar stoelen zitten. ‘Jullie logen voor ons.’ Zeg ik tegen Hermelien en Vivian. ‘Nou en dat hadden jullie toch ook voor ons gedaan.’ Zegt Vivian. ‘Ja.’ Zeggen Harry en ik snel. We praten nog wat verder over sommige dingen. ‘Ik ga even naar mijn kamer, ik wil even iets pakken.’ Zegt Vivian ineens. Ze staat op en loopt weg.
Vanuit Vivian
Ik loop zo onopvallend mogelijk naar de jongenskamer waar Ron slaapt en pak het potje erbij waar de spin in zit. Ik draai het potje open en stop de spin in Ron’s bed. Ik loop snel naar de meisjesslaapkamers en pak een boek van een of ander tovenaarsspel. Ik neem het mee naar de leerlingenkamer en ga weer bij de rest zitten. ‘Wat ging je pakken?’ Vraagt Harry nieuwsgierig aan mij. ‘Zwerkbal door de eeuwen heel. Ik dacht misschien kun jij die wel goed gebruiken.’ Zeg ik en geef het boek aan Harry. ‘Bedankt.’ Zegt Harry tegen mij. En we praten nog verder over van alles en nog wat.
____________________________________________________________________
Nieuwe kaft en nieuw hoofdstuk. Wat vinden jullie ervan??? -xxx- Esmee.
JE LEEST
H.P. op een andere manier
FanficWat als het verhaal van Harry Potter anders was gelopen en dat Harry Potter niet de genen was die Voldemort had verslagen toen hij nog een baby was, maar dat dat een meisje was en haar verhaal heel anders ging. De karakters Harry Potter, Ronald Weme...