#5

5 0 0
                                    

16 Jun 2020

Setelah hampir 4 minggu pertandingan bermula, hari yang dinanti-nantikan telah tiba. Pertandingan akhir, untuk menentukan juara pada musim 2020.

Along excited dan nervous pada masa yang sama. Dewan arena dipenuhi dengan peminat dan suasana disitu agak tegang. Along masuk ke dalam sangkar pertaruhan dan berhadapan dengan lawannya, MMA fighter yang berotot dengan wajah yang serius berasal dari Thailand.

Loceng berbunyi dan mereka berpusing mengelilingi satu sama lain sambil menilai kekuatan masing-masing. Along mula melemparkan beberapa pukulan dan menendang solid ke bahagian perut lawannya. Penonton bersorak saat pukulan dan tendangan along mendarat pada lawannya. Lawannya terhuyung-hayang, namun dia berjaya melawan balik dengan gigih.

Mereka saling bertukar pukulan untuk beberapa seketika sehingga along tersalah anggaran dan terkena pukulan yang kuat daripada lawannya. Dia merasakan sakit yang tajam di sisi tubuhnya. Dia mengabaikan dan terus berjuang, tetapi sakitnya semakin teruk. Dalam dia melawan rasa sakit itu, dia menyedari bahawa lawannya telah menyerang dengan pukulan yang teruk ke badannya.

Pandangan Along menjadi kabur dan dia terhuyung hayang ke belakang. Penonton terperanjat saat lawannya memanfaatkan peluang itu untuk memberikan pukulan dahsyat di kepalanya. Along terjatuh ke lantai, tidak sedarkan diri.

Dewan arena menjadi sunyi saat pasukan perubatan bergegas mendapatkan along untuk memberikan bantuan kecemasan. Dia dibawa ke hospital dan dirawat di unit rawatan rapi. Doktor mengesahkan bahawa along mengalami kecederaan di bahagian kepala dan memerlukan pembedahan kecemasan.

SketchWhere stories live. Discover now