" Kimisi yâr olur,kimisi yara..."Multide Erdem ve Gaye var🖤
Birbirlerine öfkeyle bakan iki çift hare ortamdaki sessizliği körüklüyordu âdeta. Çünkü Arık ya da Gaye ağzını açarsa yer yerinden oynayacaktı.
" Ne dersiniz ağalar?"
Dedi az önceki adam. Gaye babasına döndü. Aynı şeyi Arık da yapmıştı.
" Bilirsin Hamit ben göğsümü gere gere yerimi oğluma bırakmışım o ne isterse o olur. Ona kalmıştır. "
Diyerek oğluna baktı Serhat ağa. Berivan ise abisinin sert bakışları ile odayı terk etmişti.
" Peki siz Ulaş Ağa? Sizde olurundan yanasınız işin? Eğer aksi ise işler değişir."
Dediğinde Gaye babası ile göz göze geldi. Sorarcasına bakıyordu babası. Ondan izinsiz yapmak istemiyordu sanki. Yutkundu Gaye. Ne diyecekti şimdi? Hızlıca süzgeçten geçirdi her şeyi. Köşeye sıkıştığında hep böyle yapardı çünkü. Birincisi evlilik nasip işiydi. Bu konuda netti. Peki bu adam?
Ya da bu şehir? Öncelikle İstanbul'da bir hayatı vardı. Sonra gerçek ailesi buradaydı. Adamı tanımıyordu. Kardeşinin hayatı ortadaydı. Bu adamı değil sevmek tanımıyordu. Kardeşi bu adamın kardeşine âşıktı. Kafayı yiyecek hâle geldi Gaye. Hiç böyle olmamıştı. Peki ya evlendikten sonra? Gaye asiydi bir kere. Onların sözlerini dinlemezdi. Daha doğrusu gıcık eden sözlerini. Gaye de dağ kaçkını değildi ya. Büyüklere saygı nedir nasıl davranılırsa karşılıklı ilişki yürütülür ne zaman sabredilip susulur elbette biliyordu.
Ama ya üstüne gelirlerse? Bugüne kadar okuduğu birkaç doğu kitabı geldi aklına? Ya üstüne kuma getirmek isterlerse mesela? Dudağını ısırdı ve babasından gözlerini çekip adama döndü.
" Biraz konuşabilir miyiz?"
Şok.
Herkesin yüzüne oturan ifade buydu. Kimse böyle bir şeyi beklemiyordu. Öyleki red etmesi bile daha olasıydı. Arık çatılan kaşlarını bir an olsun düzeltmemiş ağalara dönmüştü.
" Beş dakika sonra karar verilecek. "
Diyerek odadan çıkmıştı. Bu onayladığı anlamına geliyordu. Gaye kimseye bakmadan odadan çıktı. Çıkar çıkmaz arkasını dönen adamla burun buruna gelirken göz göze de geldiler aynı zamanda. Gaye anında geri çekildi.
" Ne var?"
Ne mi var? Ne kadar da kabaydı bu adam. İçinden öküz diye geçirdi.
" Seninle ilgili tek bir şey bilmiyorum ve başka bir durumda olsa böyle bir şeyi asla düşünmeden direkt hayır derdim. Ama şimdi..."
Duraksayarak nefesini bıraktı. Bu sırada adam da söze girmişti.
" Bende senin yolunu gözlüyordum, kötü oldu bu."
Dediğinde alaylı çıkan sesle Gaye sinirine hakim olmaya çalıştı.
" Ama şimdi kardeşimin hayatı söz konusu. "
Dedi adamı duymamazlıktan gelerek. Hükümün ne olduğunu aşağı yukarı biliyordu.
" O yüzden kabul etme aşamasındayım. Senden tek ricam bana bir söz vermen?"
Dediğinde tek kaşını havalıca kaldırdı Arık.
" Neymiş rican?"
" Her ne olursa olsun üstüme kuma gelmeyecek. "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Olamayacak Töre
Romance" Çünkü ben, bu kadının gülüşünde saklıyım " Tüm hakları bu kitabın yazarında saklıdır! " Asilik ve asillik bir insan olsaydı eğer,bu şüphesiz sen olurdun!" İyi okumalar 🖤🥀