واعترض المسلم على الدين

26 4 0
                                    

• عمرك شوفت نصراني بيطالب بمنع قرع أجراس الكنايس لأنها بتزعج الجيران؟!
لأ.
• عمرك شوفت نصراني بيطالب بقلع الراهبات للحجاب لأن الحجاب تخلف و رجعية؟!
لأ.
• عمرك شوفت نصراني بيطالب القساوسة أنهم يحلقوا دقونهم لأن الدقن رمز للإرهاب ؟!
لأ.
• عمرك شوفت نصراني بيطالب بوقف العمل بآيات من الإنجيل لأنها بتحض على العنف؟!
ﻷ.
• عمرك شوفت نصراني بيطالب بإغلاق كنايس لأن محدش بيصلى فيها أو لقلة المصلين ؟!
ﻷ.
• عمرك شوفت نصراني بيطالب بحذف سيرة مارجرجس إللى قتل التنين لأن التنين خرافة؟!
لأ.
• عمرك شوفت نصراني بيطالب أمريكا المسيحية بحصار دولة مسيحية و قصفها و تجويعها؟!
ﻷ.
• عمرك شوفت نصراني بيطالب بفصل الدين عن الدولة و منع الرؤساء من الحلف بالكنيسة؟!
ﻷ.
• عمرك شوفت نصراني بيطالب الكنيسه بمنع إرتداء المسيحيات و المسيحيين للصليب؟!
ﻷ.
🔴 لكن ..
• شوفت متأسلم بيطالب بمنع الآذان لأنه بيزعج الجيران
• وشوفت متأسلم بيطالب بمنع الحجاب لأنه تخلف و رجعى.
• وشوفت متأسلم بيطالب بمنع اللحى لأنها رمز للإرهاب.
• وشوفت متأسلم بيطالب بوقف العمل بآيات القرآن.
• وشوفت متأسلم بيطالب بإغلاق المساجد لقلة المصلين.
• وشوفت متأسلم بيطالب بحذف سيرة الصحابه لأنها بتحرض على العنف.
• وشوفت متأسلم بيطالب المسلمين بحصار دولة مسلمة وتجويع شعبها.
• وشوفت متأسلم بيطالب بفصل الدين تماما عن الدولة وعلمنة الدولة.
• وشوفت متأسلم بيطالب بمنع مظاهر الإسلام من الجلباب إلى النقاب.

رومنتيكا ®(دردشات دينية)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن