السلام عليكم
..
بقالي كام يوم معملتش جزء فالكتاب دا وتقريبا الناس زهقت يعني بس موضوع النهارده ضروري وعن فئه أغلبها بنات غير متزنه موجوده بكثره هنا للاسف وعن تجربه شخصيه مع ناس منهم بدون ذكر اسماء واللى الكلام رايحله عارف نفسه ..
..
ارجو عمل منشن للناس عشان البارت يوصل لأكبر فئه ومتاح أن حد ينشره عنده ويقتبسه كنصيحه ..
..
واحب اوضح بس أني لغيت فكرة نشر اجزاء المتحرشين اللى فالواتباد من الكتاب الجديد حتى الان مش لـ شئ غير أن الهدف من وراها وصل للفئه المقصوده وان ملوش لازمه اذكر أشخاص بعينهم لأن القائمة هتطول وهيتحول الأمر لكيد و تلبيس تهم لناس ملهاش ذنب ، فاللى عاوز سمكه السمك كتير ولكني فاجزاء الكتاب دا بعرفكم ازاي تصطادوا الفئه دي واللى تحتمل يندرج تحتها اي حد حتى لو كنت أنا بدون اي تحييز أو تمييز عشان كلنا بشر وبنغلط المهم منكابرش فالغلط ....
قبل بس ما ندخل بالموضوع بتاع انهارده عندي حكايه بسيطه لابد اذكرها منعاً للألتباس الكتير ...
..
الجزئيه دي قديمه والحسابات دي اختفت بس عموما الهدف موجود ..
..
من كام يوم بعد العيد تقريبا جاني متابعه على حساب عجماوي وقمت داخل ارد المتابعه لقيت الحساب جديد نوعا ما ومعمول فيه كتاب اسمه فضيحه فلان طبعا أنا معرفش مين فلان دا وفضيحه ازاي فدخلت لقيت سكريناات لكم محن وتلزيق وتحوير مبالغ فيه جدا من واحده بتلبس واحد وتجرجره فحوار شمال وفالاخر بتاخد سكرين شوت وتقول اهو اللى فكرينه محترم وهوا فيه وعليه ، بعيدا عن الأسلوب الرخيص وعن شخصية فلان اللى اتعمل عليه الفيلم دا واللى واضح انه صغير فدخلت واعترضت على الطريقه اللى فيها تقليل واساءه للطرفين فلقيت الحوار بيتحول لشخصي وان أنا بدافع عن الشخص دا لأنه معرفه من ناحيه وان الكلام له علاقه بيا كون الشخص دا اشتغل ناس يقال إنهم تبعي او يخصوني ودا مبرر اني اقبل التلبيس والتحوير دا واشجع عليه انتقاما ! واسكت ، ويقال إن اللى عمل الحوار دا شاب ولامؤخذه واتكلم بالطريقه دي للاسف ، فالمهم بس عشان محدش يظيط او يقول إن في مبرر للتحرش وهوا مفيش ، بس ارجو الفهم أن لما واحده تعيش دور رذيل زي دور زوجة العزيز وتقول هيت لك فالخاص أو فاسلوب الكلام ، متتوقعش أن الشاب هيبقى سيدنا يوسف عليه السلام وفاخلاقه ويرفضها عشان احنا بشر مش انبياء وفزمن ندر فيه الفئه دي من أهل الاخلاق الا من رحم ربك ، فلما واحده تعرض نفسها برخص منعتبش على اللى رمرم وظاط لأن كلنا فينا عيوب وشهوه بدرجات متفاوتة وفينا اللى بيسيطر وفينا اللى بتسوقه وتغلبه ....
في فاجزاء الكتاب كلام كتير أوله محدش يرد على الخاص ومحدش يسمح بتجاوزات ومحدش يسوق فيها عشان بتخرب فوق دماغه و و الخ ، بس فالاخر كل دا بيترمي وبلاقي ناس متابعه الكتاب وفنفس الوقت بتتعامل مع أشكال معروفه أنها مش تمام ولعوبه وعادي لمجرد أنها مضرتهمش شخصيا ودول فكروني بااللي شاف ناس بتجري من كلب سعران ولما سالوه مش بتجري ليه قالهم أنا معملتلوش حاجه ! ،ولسه في ناس بتتخزوق منهم وتشتكي ف يا ريت العقل تريحا من كتر الهري ..
أنت تقرأ
وعي واتبادي ( هام كالعادة ) ✌️❤️
Non-Fictionخلاصه تجارب وسنين هنا حبيت اشاركها وان شاء الله تكون مفيده .. أحرص على اضافته لمكتبتك حتى يصلك اشعار و أدع اصدقائك عن طريق المنشن ومشاركة الكتاب والمحتوى .. تحياتي للجميع ✌️❤️🚶🏽♂️