تهديد صريح لكل مبتز ! ✌️❤️

52 16 7
                                    

السلام عليكم ..
بقالى فتره مريح دماغي والله ومتجنب عيال الواتباد ووساخة ناس كتير حتى إللى رجعوا بأسماء تانيه وشخصيات وجو المحن إللى زاد اوي ، وبقول بلاش اهري مع حد وب طز لام العالم الفيك دا

..

البارت او الجزء دا تهديد صريح مني كشخص عدى عليا كتير مواقف مع عيال بت &#&#& كدا مفكره نفسها اشباح وبتعرف تلوي الدراعات وتهدد ناس بداتا قديمه او حتى متهكره وطلعت ..

..

اول حاجه خليك متأكد من انك شخص جبان ابن اوساخ ، وهتتفشخ ويطلع ميتين اهلك لو بس فكرت تعمل حاجه فيها أذى لحد مجرد تفكيرك بس .

..

تاني حاجه انت بني ادم بمخ حمار عشان ناسي ان الدنيا داين تدان دا ، وعشان مفكر انك كدا بني ادم اصلا وجامد واوعى وبتبرر لنفسك الشيطنه دي .

..
ثالث شئ : حاليا القانون بيكفل حق التهديد الكتابي إللى هوا ف كومنت على منشور وتقدر تأخد سكرين شوت ويتاخد المهدد دا مش اقل من ١٠ سنين فالمارينا ابو زعبل فما بالك بقى باللى بيطلع داتا وبيبعت برقمه و بياناته وبشخصيتة يعني هتتفشخ فشخه السنين .

..

رابع حاجه : انت ع النت مش متغطي مهما فيكت اكونتات او عملت نفسك مفتح او بعت على صرآحه ، كل جهاز فالبلد دي بيتوصلة من الامن و في تخصص مستحدث للجرائم الالكترونيه وتطور مؤخرا بشكل كبير ، وطبعا سهل تتجاب ويتجاب اي حد الا العتاوله إللى انت مش منهم يا حمار لانهم بيلعبو على اكبر من كدا .

..

خامس حاجه : الشخص إللى انت بتبتزه لو تجاوب معك هيبقى غبي لانك شخص غير مؤتمن ولا ليك كلمه فالاكيد الأكيد مش هتستمتع باللى هتاخده دا لو مخدتش خازوق وطلع تجاوبه كمين لك وهيصيدك قبل ما تصيده ، المهم لا هتستمتع ولا هتكون مرتاح حتى لو أخدت إللى عاوزه ودا مستبعد .

..

سادس حاجه : الشخص إللى بتبتزه مش لوحده فالعالم ولو اجرم او أخطأ فالاكيد ان في حد هيسانده ضدك وهيفشخك لان جرمه قصاد ابتزازك ولا شيء وعادي ممكن تعتبرني انا سندال لاي حد هنا .

..
سابعا : بالإضافة للنقطه الفاتت كلنا عندنا نقاط ضعف وبنعرف نوجع اي حد ونستغلها ، بس مش بنعمل كدا عشان مفيش فائده من وراها  لكن إللى بيفكر ياذي محدش بيسمي عليه ، فخلى بالك عشان هتتغفل .

..

ثامنا : مفيش فائده من عملك ولا له لازمه اصلا واحيانا بيبقى بلاش نتكلم فالماضي عشان هيزعلك قبل ما يزعل الطرف التاني لو مفكرتش بعقل كدا وهديت فعلى اية تخلى شيطانك هيركبك ويخلى دماغك تنجب افكار وسخه كدا .

..

تاسعا : إللى بتبتزه ممكن يعمل حركه لا تتخيلها ويصارح إللى عنده او يستبيع ويكسر دراعه إللى لاوية عشان اكيد وجع اخف من وجع واكيد انت ملكش آمان تاني ، وساعتها هتبقى عالابيض بس هتحمر من كتر ال..  .

.

عشرا : لو نفذت ف احب اقولك اشبع بالداتا إللى معاك لما تخدلك كم سنه فالسجن ( تخيل ) عشان ابتزاز وتهديد شخص ما باي شيء او حتى إستغلاله بس بتاخد سنين فلو نفذت بقى هتعرف ان الله حق .

..
اخر حاجه : كلامي دا كله توعية قبل ما دماغ حد توزه يروح لسكه اخرتها ضلمه وسواد ، وقبل حتى ما تجيله فكره مجنونه تضيعه على مفيش ، العيال إللى كانت بتشد حاجه وتروح تعتدي او تقتل واحده عشان بيحبوها او عشان الكرامه وما الى ذلك ، اوراقهم احيلت للمفتي يعني اعدام ولو مش اعدام ف ٢٥ سنه ويوم السجن او الحبس بسنين ، ف عقلك ف راسك تعرف تمامك ولو مش فراسك هتعرف تمامك برضو .

الخلاصه لكل حد بيتهدد في جزء قبل دا عن الانتقام الاباحي وطرق التعامل معه اقراه كويس وبعدين كمل الخلاصه إللى مش هتختلف كتير عنه

..

المبتز شخص جبان ابن &#&##& مينفعش باي شكل من الاشكال تخلية ينجح فانو ينتصر عليك او يساومك ولا حتى انك تتجاوب معاه بمجرد ابتزازه او إرساله تهديد يفضل تاخد سكرين شوت و تعمل حفظ لتهديده ، واي حد بيتعرض للابتزاز بحاجات سواء حاليا او قديمه ، يقدر يروح مديريه الامن إللى فمحافظته او يقدم بلاغ والأمر بيتم بسريه تامه حفظا الضحايا ومفيش تبريرات ولا استسهال وعن وقائع كتير حصلت اقربهم مع ناس أعرفهم والله ، إللى بيبتز اتجاب ولسه فالسجن واللى كانت ضحيه مكمله وربنا رزقها باللى يعدي ويستر .

..
يلا دا بارت عالسريع عشان في واحد كان بيحلو على صراحه من يومين وبيقول صور وبتاع .

واحب اقوله واكرر انا مش ملاك ولا مؤدب ولا شخص كويس زي ما بيشاع كدا ومعنديش لا حاجه اخاف عليها هنا او عالنت عموما ولا حاجه اتكسف منها بيني وبين نفسي فخلى بالك عشان : لو عترت فيك ها....

.. فل عليكم ..✌️❤️

وعي واتبادي ( هام كالعادة ) ✌️❤️حيث تعيش القصص. اكتشف الآن