Mijn alarm gaat af en ik rek me uit. Daarna stap ik uit bed, ik weet dat als ik nog even blijf liggen ik zo weer in slaap val en dat ik dan te laat ben. Ik was thuis in Nederland al begonnen met de opleiding dans, hier kan ik gelukkig mee doorgaan en hoef niet opnieuw in het eerste jaar te beginnen. Ik ben nu 20 en zit in mijn derde jaar. Ondertussen loop ik naar mijn kast en pak wat kleding. Het is al wat later in het jaar dus al wat kouder. Ik neem een lange zwarte broek en een zwart shirt. Heel veel kleiding van mij is donker of zwart. Het is gewoon makkelijk, het pas vaak bij van alles. Daarna loop ik naar beneden naar de badkamer. Ik stap onder de douche en was me snel. Ik heb jammer genoeg niet de tijd om lekker onder de douche te blijven, dus ik schiet op. Als ik me heb omgekleed droog ik me haar totdat het bijna droog is en daarna ga ik naar beneden. Hier zie ik mijn vader al in de keuken staan. "Koffie?" "Lekker." ik neem een kop koffie van hem aan en ga zitten. In de ochtend eet ik meestal niks. Gewoon omdat ik dan eigenlijk nog nergens zin in heb. Wel neem ik wat mee, want ik krijg meestal een uur nadat ik wakker ben wel honger. Als ik mijn koffie op heb kijk ik naar mijn vader "wie komt mij eigenlijk ophalen en hoelaat?" net als mijn vader iets wil zeggen gaat de deurbel. Ik sta op en loop naar de deur. Als ik hem open zie ik een jongen staan. "Mag ik vragen wie jij bent?" "Hoi, ik ben Max ik kom je ophalen naar school." "Oh okay, sorry ik ben Sofia. Ik ben alleen nog niet helemaal klaar. Ik moet alleen nog even mijn tanden poetsen. Kom binnen". Hij glimlacht en ik laat hem binnen. "Mijn vader is in de keuken." Ik wijs naar de keuken en hij loopt er naar toe. Ik ren snel naar boven en poets mijn tanden. Daarna ga ik naar mijn kamer en pak mijn tas die ik al had ingepakt met mijn laptop, wat extra sportkleding en mijn eten. Ook pak ik mijn telefoon en een dikke jas. Daarna ga ik weer naar beneden. Ik loop de keuken weer in en zie mijn vader en Max in gesprek. "Ik ben klaar." Hij kijkt mijn kant op en glimlacht weer. Daarna loop ik achter hem aan naar buiten. Voordat ik de deur dicht trek kijk ik nog even naar mijn vader "Succes vandaag!" "Jij ook, veel plezier op school!". Ik loop naar de auto en stap in. "zullen we dan maar?" "yes let's go."Niet veel later komen we aan op de school. Het is een wat kleine school. En er gaan eigenlijk alleen mensen van deze plek naartoe. Mij maakt het eigenlijk niet zo uit dat ik niet naar een bekende college ga, als er maar goed les gegeven word. Ik stap uit en loop samen met Max naar binnen. "Ik verwacht dat je eerst jezelf moet aanmelden bij de balie. Die is die kant op, ik moet alleen al naar de les. Zie ik je in de pauze in de kantine?" "Jahoor, dan zie ik je straks" Hij glimlacht en zwaait en draait zich dan om. Ik loop naar de balie toe waar een vriendelijk uitziende vrouw zit. "Hoi, wat ik voor je doen?" "Ik ben nieuw hier, maar ik moest me nog aanmelden" "Okay en wat is je naam?" "Sofia Anderson" ze kijkt me met een blik aan die ik niet helemaal kan plaatsen, alsof ze wist wie ik was. Nou ja zal vast niks zijn. "Ja ik heb je gevonden. Je hebt een een kluisje gekregen, hier zul je je boeken vinden die je voor dit semester nodig hebt. Ook ligt daar je rooster in met welke je vakken je volgt. Er zijn ook een aantal extra vakken die je erbij kan nemen, maar deze zijn niet verplicht. Welke dit zijn kun je lezen op de informatie brief die ook bij jou spullen zullen liggen. Hier is je sleutel en het nummer van je kluisje. Had je voor de rest nog vragen?" "Nee hoor, dankuwel!" Ze glimlacht en gaat weer verder op haar computer. Ik loop naar een hal waar een heleboel kluisjes staan. Gelukkig staat er bij elke rij aangegeven welke nummers je hier kan vinden. En dan zie ik mijn kluisje. Ik open hem en zie gelijk al mijn boeken en wat andere spullen erin liggen. Ik pak de informatie brief en stop hem in mijn tas. Daarna pak ik mijn rooster. Vandaag valt het heel erg mee. Ik heb zo al gelijk mijn eerste les. Ook zie ik dat ik een brief heb gekregen waar ik mijn dans kleding kan aanschaffen. Ik pak mijn spullen die ik nodig heb voor vandaag en besluit wat rond te lopen.
Na een tijdje besluit ik naar buiten te gaan. Daar hebben ze enorme sport velden. Ook zie ik een grote groep jongens die aan het trainen zijn. Ik loop weer verder en besluit ergens in de zon te gaan zitten.
"heey, is het goed dat ik naast je kom zitten?" Ik kijk omhoog en zie een meisje staan. "heey, ja natuurlijk". Ze glimlacht en komt naast op het bankje zitten. "Ik heb jou nog niet eerder gezien, ben je nieuw?" "Ja dat klopt. Kent iedereen hier elkaar?" "jep, de meeste zijn in iedergeval hier geboren en allemaal naar de zelfde school geweest" "oh wow, wat studeer jij?" "Dans. Jij?" "Oh nice, ik doe ook dans". "Oh gezellig, heb jij zo ook les van mevrouw Gonzalez?" "Ja, is ze een strenge docent?" "Nee opzich niet, als je maar gewoon serieus mee doet. Vooral met de warming up is ze erg streng, omdat dat natuurlijk belangrijk is voor de veiligheid. Maar daarna is ze gewoon een erg leuke docent." "Oh gelukkig, volgensmij moeten we ook zo die kant op gaan" "Ja, laten we maar gaan. Waar ze ook streng op is is op tijd zijn" Ik lach en loop samen met haar het gebouw weer in. Ze wijst me de weg en niet veel later komen we bij de kleedkamers uit. Daar doe ik mijn sportkleding aan die ik had meegenomen. Ik zie wel dat ik opval aangezien de andere meiden allemaal de kleding van de school aan hebben. "Hoe heet je eigenlijk?" Ik lach "Ik ben Sofia, wat is jou naam?" "oh mooie naam, ik ben Noa". Samen lopen we dan naar binnen. Hier staat al een docent te wachten. Ik loop snel naar haar toe om me voor te stellen. "Hoi mevrouw Gonzalez?" Ze draait zich om een kijkt me aan "Ja?" "Hoi, ik ben hier nieuw en ik wou me even voorstellen" "Oh mooi, jij bent zeker Sofia?" "Ja dat ben ik." "Mooi, we zijn hier al wel bezig met de voorbereiding van een voorstelling. Maar doe maar gewoon mee, ik geef je wel een plekje wat meer naar achter zodat je het wat makkelijker hebt vandaag en dan kan ik kijken waar ik je ga neerzetten" "Okay, dankuwel!" ze glimlacht naar me en daarna start ze de les. Eerst moeten we wat oefeningen doen om warm te worden en daarna beginnen we met het oefenen van de dans. En zoals ze aangaf mag ik achteraan meedoen. Ik zie dat ze van tijd tot tijd mijn kant op kijkt, maar ik kan niet goed zien of ik het goed doe of niet. Dit maakt mij toch wel nerveus aangezien ik natuurlijk wel mijn beste kant wil laten zien.
Na ongeveer twee uur dans zijn we klaar. Samen met Noa zitten we nog even op de grond na te rusten en wat water te drinken. Dan komt de docent naar ons toe. Ik ga staan en kijk met afwachting naar haar. "Okay, ik heb je vandaag bekeken ik vind dat het je heel goed doet. Vooral nu je de dans nog niet goed hebt kunnen oefenen vind ik het heel mooi dat je toch mee kon komen. Ik ga nadenken over waar ik je ga plaatsten maar dat kan ik je nu nog niet vertellen want dan ga ik gelijk de dans aanpassen." "Heel erg bedankt mevrouw" Ze glimlacht naar mij en dan loopt ze weg. Ik kijk lachend naar Noa en ze geeft me een knuffel. "Goed gedaan, ze is nooit zo enthousiast over iemand" "echt niet?" "Nee, meestal zegt ze niet zoveel over iemand alleen maar meer over hoe het bij iedereen ging, dus als de meeste het goed deed ging het goed en andersom als de meeste het niet zo lekker deden deed iedereen het fout." "oh wow dat is nog best streng" "Ja dat klopt, maar uiteindelijk moet het in het geheel er natuurlijk mooi uitzien" "Ja dat is zo, zullen we omkleden en dan naar de kantine?" "Ja, helemaal prima.".
JE LEEST
Human Mate NL
WerewolfSofia verhuist samen met haar vader naar een klein stadje in Amerika. Hier ontmoet ze iemand die haar hele leven zal veranderen. Maar is ze hier ook klaar voor...