Ik had voor vandaag geen wekker gezet. Dus toen ik wakker werd was het al licht buiten. Ik ga zitten en pak mijn telefoon. Het is 9 uur. Geen ontbijt dus. Niet dat het veel uitmaakt, ik sla ontbijt toch meestal over. Ik kijk om me heen. Oh ja ik was nu in het huis, of om eerlijk te zijn de villa van Jace. Ik vraag me af of zijn ouders hier ook wonen. Het zou toch wel, het zou pas echt belachelijk zijn als hij hier alleen woont. Dan kijk ik naar de deur. Zou hij echt op slot zijn? Ik sta snel op en loop naar de deur. Ik leg eerst mijn oor tegen de deur aan om te kijken of er mensen op de gang zijn. Als ik zeker weet dat ik niemand hoor probeer ik hem te openen. Het leek eerst moeilijk te gaan maar ik krijg hem open. Dus hij zegt dat overal codes op zijn maar hij doet ze niet op slot? Handig. Ik doe de deur weer dicht en ga in bed liggen. Het is zondag, dus ik hoef nergens naar toe. Ik pak mijn telefoon weer en ga wat op Instagram. Na een tijdje ben ik er wel klaar mee en zet een serie aan op netflix. Op deze manier hou ik het hier wel vol.
"Bent u wakker?" wie is dat? Ik kijk me om als de deurklink naar beneden gaat. Dan komt er een wat oudere vrouw naar binnen. Ze buigt en dan loopt ze naar me toe. "Alpha Jace zei dat ik u toch voor vandaag maar een ontbijt moest brengen" ik kijk haar aan. "Wie bent u?" Geschrokken kijkt ze me aan "U hoeft mij niet met u aan te spreken, zeg maar gewoon je". "Bent u de moeder van Jace" "Nee ik werk hier" ik knik. "Alpha Jace wou dat ik aan u vertelde dat u vandaag om 3 uur klaar moet staan" "voor wat?" "een verassing" "wat moet ik aan doen?" "iets comfortabels" okay lekker vaag. Ik kijk haar dankbaar aan en neem dan een hap van het eten. "OH WOW, dit is echt geweldig!" ze glimlacht naar mij en loopt dan de kamer uit. Gretig eet ik verder. Ik weet dat ik hier met tegenzin zit, maar als ik elke dag dit zou krijgen hoef ik niet meer terug. Ik eet snel verder en als ik het op heb loop ik naar het raam. Het is echt best mooi weer buiten. Dan kijk ik om me heen. Er staat ook een boeken kast in de hoek van de kamer. Ik loop er naartoe en kijk wat voor soort boeken er allemaal in staan. Dan valt er een op. Dit is het boek dat mijn moeder mij soms voorlas. Ik pak het en loop naar het raam. Het is zo'n raam waar je in de vensterbank kunt zitten. Er is een soort bankje van gemaakt. Ik maak me comfortabel en begin met lezen.
Na een paar uur leg ik het boek naast me. Het is inmiddels al gaan schemeren. Ik pak mijn telefoon en zie dat het inmiddels alweer 5 uur is. Ik zou toch iets moeten doen met Jace? Shit, ik heb er geen zin in dat hij weer boos word. Snel leg ik het boek weer terug in de kast en ga ik naar beneden. Ik zie niemand in de hal dus loop ik door. Ik open een deur en zie dat ik in de keuken ben. Daar zie ik dezelfde vrouw staan die mij vanmorgen mijn eten bracht. "Ah meisje, we beginnen zometeen met eten. Je mag daar wel zitten, wil je al wat?" "Nee hoor, dankjewel. Ik had toch iets moeten doen met Jace vanmiddag?" "Oh heeft Luke het niet verteld?" "sorry?" "oh Ik had hem gezegd dat hij tegen jou moest zeggen dat het niet doorging. Alpha Jace had een onverwachte vergadering. Hij komt zelf wel vertellen wanneer het wel door zal gaan. " Ik knik. Ondertussen zet ze een bak met fruit voor me neer. Ik glimlach dankbaar naar haar. "Bent u ook een wolf?" "Geen u zeggen meisje, en ja ik ben ook een wolf. Alpha Wilson heeft mij en mijn familie ingenomen als rogues. Dat doet niet elke alpha dus daar ben ik hem nog steeds ontzettend dankbaar voor. Ik ben niet heel slim, maar ik ben wel een goede kok dus heb ik aangeboden om voor ze te koken." "Ah, heb jij ook een mate?" "Ja, ik heb hem hier ontmoet." "Hoelang ken je hem al?" "Ik heb hem ontmoet toen ik 17 was en we zijn nu ongeveer 50 jaar samen." "Hebben jullie ook kinderen samen?" "Ja, we hebben drie kinderen. Maar die zijn ook alweer een stuk ouder en hebben zelf ook alweer kinderen" "Ook met hun mate?" "Ja, hier is een mate iemand waarmee je niet zonder kunt. En ik denk dat het bij jou nog moet komen. Maar op een gegeven moment zul je het zien, dan wil je niet zonder hem" Ik kijk haar bedenkelijk aan. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Op dat moment lopen er drie jongens naar binnen. Ze zijn nog in een diep gesprek en merken niet dat ik hier zit. Dan zie ik wie het is. Jace. "Luke ik had toch gevraagd of je iets wou doorgeven aan Sofia?" een jongen kijkt op. "Oh shit ja dat had je gevraagd. Sorry Sofia, ik hoop dat je niet aan het wachten was?" "Nee hoor" Ik sta op als hij naar me toe loopt. Hij houd dan zijn hand voor hem. Ik pak hem vast en schud hem. "Hoi ik ben Luke ik ben de Beta van Jace" "hoi ik ben Sofia" Hij kijkt mij glimlachend aan. Dan hoor ik een laag gegrom. Gelijk laat Luke mijn hand los en houd zijn handen omhoog. "Rustig maar ik doe niks" "dat is je geraden." Ik kijk naar Jace, nu geirriteerd. "Weet je ik ben het een beetje zat. Jij neemt me hier naartoe zonder dat ik het wil. Dan word mij verteld dat ik om 3 uur klaar moet zijn om god weet waar naartoe te gaan. Dat gaat niet door en word mij niet verteld. En nu doe je zo? Ik weet niet of het de bedoeling is om mij jou te laten haten, maar je bent goed opweg." Ik kijk naar de geschokte gezichten van Luke en de nog onbekende andere jongen. Dan draai ik me om. "Is het mogelijk om het eten weer op mijn kamer te krijgen? Ik heb geen behoefte om bij hem te zijn" Ik kijk naar de vrouw, waar ik ook nog steeds de naam niet van weet. Ze knikt en kijkt dan naar Jace. Als hij iets probeert te zeggen kap ik hem af. "Hij hoeft je geen akkoord te geven. Als hij wil dat ik beneden eet dat eet ik wel niks. En ik weet niet of hij straks een dode mate wil, maar als hij dat niet wil dan eet ik boven". Met dat loop ik de keuken uit. Ik hoor wat stemmen maar negeer ze. Als ik bij mijn kamer ben ga ik gelijk op het bed liggen. Nu maar hopen dat ze me eten brengt, want ik heb ontzettend honger gekregen.
Bedankt voor het lezen!! Laat in de comments achter wat je ervan vind en of je nog tips hebt!!
JE LEEST
Human Mate NL
WerewolfSofia verhuist samen met haar vader naar een klein stadje in Amerika. Hier ontmoet ze iemand die haar hele leven zal veranderen. Maar is ze hier ook klaar voor...