De locatie van het feest is letterlijk in the middel of nowhere. Het is een soort loods en is ontzettend groot. Ik hoop alleen maar dat er een goede verwarming of iets is, want het is ontzettend koud in de nacht. Als we aan komen rijden worden we door twee mannen geholpen met waar we mogen parkeren. Als we op ons plekje staan helpt Theo Noa uit de auto. Ik wil net mijn deur openen als Dash hem voor mij opent. Ik kijk hem glimlachend aan. Hij geeft mij een hand en helpt mij uit de auto. Als ik op de grond sta laat ik zijn hand los en kijk ik om me heen. Er zijn heel veel mensen die op dit moment aankomen. Ik hoop dat we niet te lang buiten hoeven te blijven in de kou. We lopen naar de ingang toe. En het moment dat de bewaker Dash ziet laat hij ons gelijk naar binnen. "Dat ging snel" "Ja, dat komt ervan als je met mij mee gaat." ik kijk hem verbaasd aan. "Er stond een enorme rij" "Ik ben bevriend met de zoon van Wilson en niemand wil dat er geklaagd word dus laten ze me snel naar binnen." "handig" Hij moet lachen. Ondertussen worden onze jassen aangenomen. Ik hoop maar dat hij nog terug komt aan het eind van de avond, want ik denk dat er wel een honderd jassen hangen. Ik loop samen met Dash de menigte in. Noa en Theo zijn al spoorloos. "wil je wat te drinken?" "Ja lekker". Dash loopt weg en ik blijf bij de tafel staan. Niet veel later komt hij al weer terug. "Kreeg je daar ook al voorrang?" "Ja" oh wow, ze willen hier echt geen gezeur hebben. "Dankjewel!" "geen probleem". "Hoe ken je eigenlijk de zoon van Wilson?" "Ik heb met hem op school gezeten" dan bedenk ik me ineens dat ik eigenlijk helemaal niet weet hoe oud hij is. "Hoe oud ben jij eigenlijk? Sorry dat ik het nu pas vraag" "oh nee joh, ik ben 29." "oh echt? Hoe komt het dan dat je nu nog studeert? Als je het niet wil vertellen is het goed" "Ik ben na de middelbare niet gelijk gaan studeren. Mijn moeder was erg ziek en ik heb toen voor haar gezorgd. Gelukkig is ze weer beter geworden. Maar een jaar nadat mijn moeder beter was is mijn vader verongelukt. Hij is toen overleden. Dus ik wou eerst bij mijn moeder blijven en ben later pas begonnen aan mijn studie." "Oh het spijt me, hoelang is het nu geleden?" "nu bijna 4 jaar. Het is nog steeds raar dat hij er niet meer is, maar ik heb mijn moeder nog dus dat is mooi" Ik glimlach naar hem. Hij verteld nog meer over zijn ouders en de vakanties die ze altijd namen.
Na een tijdje loopt een man met een microfoon het podium op. Het is inmiddels ontzettend druk geworden. En de deuren zijn gesloten. Hierdoor word het ook wat warmer. "Geachte dames en heren, welkom bij de avond van Wilson. Vandaag is het een speciale avond zoals jullie waarschijnlijk wel weten. Laat je horen voor Alpha Wilson" Ik heb dus echt geen idee wat er vanavond gebeurd dat zo speciaal is, maar nu weet ik wel wat de naam van Wilson is Alpha. Beetje apart, maar ik heb nog raardere namen gehoord. Ik kijk om me heen en iedereen is aan het klappen. Als Wilson dan het podium oploopt roept iedereen zijn naam Alpha! Ik doe maar gewoon mee, het is ook weer zowat als ik me als enigste stil hou. Na een paar minuten houd hij zijn hand omhoog en iedereen is weer stil. "Zoals Ben ook al zei, ontzettend bedankt dat jullie er vandaag bij zijn. Ik ga het niet lang houden, maar vandaag is de dag dat mijn zoon het van mij gaat over nemen. Ik heb jarenlang aan het hoofd gestaan en het is nu tijd voor de volgende generatie om het over te nemen. Ik wil jullie bedanken voor het vertrouwen dat jullie in mij hadden. Ook in de tijden dat het minder ging. Genoeg van dit eerst gaan we een feestje maken en dan later op de avond zal mijn zoon het officieel overnemen. " hij legt de microfoon neer en iedereen klapt voor hem. Dan begint muziek te draaien. Dash pakt mijn hand vast en neemt me mee door de menigte. "Waar gaan we heen?" "Naar een andere zaal, dat is waar alle jongeren heen gaan". Ik loop achter hem aan en als we de zaal inlopen laat hij mijn hand los. Ik kijk om me heen. Ik denk dat er ongeveer 20 jongeren hier rond lopen. Dit zijn vooral mensen van mijn leeftijd of nog iets ouder. Dan zie ik ook Noa weer. "Ik ga even naar Noa toe" Ik kijk naar Dash en hij knikt. Hij loopt een andere kant op en ik snel me naar Noa. "Heey, waar was jij?" "Ik stond met Dash bij een tafel in de andere zaal" "Oh ja, wij gaan meestal gewoon gelijk naar deze zaal. Heb je al een drankje?" "Nee nog niet, waar ga jij heen?" "Ik ga daar zitten, Theo zit daar ook. Kom je zo?" "Ja dan kom ik er zo aan." Ik loop richting de bar en wacht op mijn beurt. Na een paar minuten komt de bar man bij mij. "Wat kan ik voor je inschenken?" "Euhmm... veras me" Hij glimlacht en draait zich dan om. Na een tijdje komt hij weer terug en geeft me een glas aan. Ik neem een slokje. Wow dit is sterk maar ontzettend zoet op hetzelfde moment. Ik steek mijn duim op "Dankjewel! Hij is echt vet lekker" "geen probleem!". Ik sta op van de bar kruk en loop richting Noa. Als ik er ben ga ik naast haar zitten. "Wat heb je besteld?" "Geen idee, ik zei veras me en hij kwam met dit aangelopen" Noa kijkt naar het drankje in mijn hand en haar ogen worden groot. "Oh god, hij wil je dronken hebben. Je moet oppassen met dat drankje" "hoezo dan?" "Hij giet er verschillende sterke dranken in en wat zoet spul zodat het minder opvalt, maar de laatste keer dat ik een paar van die had werd ik zo ontzettend dronken. En niet de leuke variant" Ik kijk haar lachend aan "ik zal het rustig aan doen". Er word hier ook muziek aangezet en verschillende mensen beginnen met dansen. Ik heb er nog niet heel veel zin in dus ik blijf nog even zitten.
Noa gaat na een tijdje staan. En ze kijkt mij aan. "Ik zie dat je je drankje op hebt, dus kom op we gaan dansen. Ze pakt mijn hand en trekt me omhoog. We lopen samen naar de dans vloer en mengen ons tussen de mensen. Daar laat ik me gaan op de muziek. Samen met Noa kan ik de hele avond wel dansen. Na een tijdje komt Theo er ook bij staan en begint te dansen met Noa. Ik zie in mijn ooghoek Dash naar ons kijken. Ik lach naar hem en sein hem dat hij ook moet komen. Hij lacht terug en loopt onze kant op. "is er iets?" "Nee hoor, maar je moet dansen" Ik merk dat het drankje toch iets sterker was dan ik had verwacht. "ben je nu al dronken?" Ik kijk omhoog. Het valt me nu pas op hoe lang hij eigenlijk is. "nee hoor, zo snel word ik niet dronken. Maar ik wil wel gezellig dansen met iemand en Theo heeft Noa ingepikt." Ik wijs naar Noa en Theo en kijk dan weer lachend naar Dash. Ik pak zijn handen vast en begin ze te bewegen op de maat van de muziek. Hij ziet er zo ongemakkelijk uit dat ik moet lachen. "hey niet lachen. Ik dans nooit" "dan zal ik het je leren". Ik help hem met wat bewegingen en daarna zijn we gezellig samen aan het dansen. Op sommige momenten zijn we iets te dicht bij mekaar, maar dan komt weer een herinnering op van Annelies en Bas en neem ik weer iets meer afstand. Maar ik kan merken dat Dash er zich niet veel van aantrekt dus ik dans lekker door.
JE LEEST
Human Mate NL
WerewolfSofia verhuist samen met haar vader naar een klein stadje in Amerika. Hier ontmoet ze iemand die haar hele leven zal veranderen. Maar is ze hier ook klaar voor...