We hebben daarna nog wat rond gelopen. Noa werd nog een aantal keer aangesproken en mensen keken mij vooral nieuwsgierig aan. Nadeel aan het verhuizen naar een kleine stad. Iedereen kent iedereen en wanneer je nieuw bent bent je ontzettend interessant. Ook hebben we nog wat spelletjes gedaan. Als Noa heeft gewonnen kijkt ze mij aan "wil jij een keer proberen?" "nee hoor, dat gaat mij nooit lukken" "Acht vast wel." ze trekt me erna toe en seint naar de man dat ik ook een keer wil. Je moet met een waterpistool ergens inspuiten en dan word een balloon opgeblazen. Als hij knapt binnen zoveel seconden heb je een prijs gewonnen. Ik had er niet zo heel veel van verwacht, maar ik krijg hem toch na een paar seconden al recht. En net voordat de tijd op is knapt mijn balloon. Ik spring op van blijdschap en draai me om naar Noa "Ik zei toch dat het wel zou lukken!" Ik lach naar haar en draai me dan weer om naar de man. Hij geeft mij een knuffel. Het is een zachte bruine beer. "Dankuwel!". Daarna loop ik samen met Noa weer terug naar haar auto. Het begint al wat te schemeren en we zouden eerst nog ergens wat gaan eten. Daarna zouden we bij mij thuis ons klaar maken voor het avondfeest. Ik stap samen met Noa in de auto en we rijden naar mijn huis. "Zullen we gewoon wat bestellen?" "Ik vind het prima". Ik pak mijn telefoon erbij en kijk wat we allemaal kunnen bestellen. "Zullen we sushi doen?" "oeh ja lekker". Ik bestel genoeg voor ons tweeën. Ik zag dat mijn vader samen met wat andere mannen, ik verwacht collega's of oud bekenden, al wat aan het eten waren.
Na een paar minuten komen we aan bij mij thuis. Ik loop voorop naar de deur en doe hem voor ons open. Ik loop samen met Noa naar de keuken en doe daar de lichten aan. Het is nog niet helemaal donker, maar het is toch al fijner als er een lamp aan is. Terwijl we wachten voor het eten schenk ik wat te drinken voor ons in. Ook een voordeel aan een kleine plaats is dat het maar heel even duurt als je iets besteld. Want na tien minuten komt ons eten al aan. Ik loop snel naar de voordeur en neem het eten van de jongen aan. Dan doe ik de deur weer dicht en loop ik snel naar Noa toe. "Asjeblieft" "Dankjewel!". We beginnen met eten. Ondertussen hebben we het al over het feest. Wie we denken dat we tegen gaan komen van school. Hoeveel mensen er ongeveer gaan komen. Wie er altijd is en wie nooit komt opdagen. Ook verteld ze me op welke plekken je wel alcohol kan halen en bij welke barman je het moet vragen en bij wie je het niet moet vragen. Het is echt heel handig om al iemand te kennen die al haar hele leven lang naar deze feesten gaat.
Na het eten lopen we snel naar mijn kamer toe. Ik had daar mijn jurk nog hangen en Noa had hem meegenomen van huis. We kleden ons snel om. Daarna gaat eerst Noa voor mijn spiegel zitten en begint met haar make up. Ik was eigenlijk van plan om alleen wat mascara op te doen, maar Noa heeft me over gehaald om ook nog wat andere dingen op te doen. Maar aangezien ik nauwelijks make up draag gaat ze me helpen. Wanneer ze klaar is met haar eigen make up kijkt ze naar mij. "Oh wow, je lippen passen echt perfect bij je jurk" "Dankje, nu is het jou beurt". Ik ga zitten en begin met de dingen die ik wel kan. Wat concealer en mascara. Daarna kijk ik naar wat ik op mijn lippen kan doen. "Welke kleur zal ik doen?" "laten we eerst maar eens beginnen met wat je op je lippen wil, een lipstick en dan mat of glanzend of een lipgloss?" Ik kijk naar de producten. Ik weet het eigenlijk niet zo goed. "Ik denk dat ik ga voor een lipgloss, daar merk ik meestal het minste van" "Okay, dan zou ik gaan voor die kleur, hij is niet te licht voor jou maar hij heeft toch nog iets van een rode gloed en hij plakt ook niet." Ik pakt het product op en breng het aan. Ja dit vind ik goed genoeg. Ik draai me om naar Noa en ze knikt. Ze borstelt daarna mijn haar en daarna styled ze het. Ik heb van mezelf al krullen, maar ze maakt ze weer mooi met een krultang. Ik heb geluk dat ik nooit zo heel veel met mijn haar hoef te doen voordat het mooi zit. Ik moet het natuurlijk wel verzorgen anders is het een vogel nest, maar veel hoef ik niet te doen. Als laatste brengt ze er nog iets haarlak in en dan is ze klaar. Ik sta op en dan begint ze met haar eigen haar. Ze krult ook haar haar en doet het dan half omhoog. Ik loop nog even naar mijn kastje en doe wat parfum op. "Oeh dat ruikt lekker" Ik draai me om naar Noa, "Wil je ook?" "Ja, als het mag" Ik geef het aan haar en ze spuit ook wat op. Ik pak mijn nieuwe schoenen en doe die ook aan. Ik krijg niet snel blaren, maar je weet het maar nooit met nieuwe schoenen. Daarom pak ik ook wat blaren pleisters die ik in mijn tasje gooi. Ik stop ook mijn lipgloss en mijn telefoon erin. Als laatste doe ik ook nog wat sieraden om en dan ben ik klaar. "Ben jij klaar?" Ik knik en samen lopen we naar beneden. Gelukkig hadden we onze tanden al gelijk na het eten gepoetst en hoeven we dat al niet meer te doen. Ik loop achter Noa aan de trap af. Dan bedenk ik me iets. "Als we beide misschien gaan drinken, wie rijd er dan?" Ik zie Noa grijnzen. Ik kijk haar vragend aan. "We krijgen een lift" "Oh, van wie?" "Dash". "Oh, top" nu is het Noa die mij vragend aan kijkt. "Oh ik was laatst met Max mee wat drinken en toen heb ik Dash ontmoet" "Aah, nou das mooi. Hij komt ons zo ophalen. Vind je het erg als mijn auto dan hier langer blijft staan?" "Nee hoor, leg je sleutel maar in het sleutel bakje." Op dat moment horen we ook iemand buiten toeteren. Ik pak mijn jas en doe hem snel aan. Ook Noa heeft haar jas en en we gaan naar buiten. Daar staat Dash met zijn auto. Hij zwaait kort en loopt dan om de auto heen om de deur te openen. Ik doe nog snel de deur op slot en loop dan naar de auto. "Wat zie je er mooi uit" Ik kijk blozend omhoog. "Dankjewel, jij ziet er ook niet verkeerd uit." hij glimlacht en helpt me voorin. Noa zit achterin. Ook zie ik iemand anders achterin zitten. "Oh Soof dit is Theo, hij is mijn vriend" Ik kijk naar achter en zie een jongen zitten. Hij steekt zijn hand uit die ik aanneem. "Hoi ik ben Sofia" "Hoi, Theo". Ik glimlach naar hem en draai me dan weer naar voren. Ik kijk naar Dash die moet lachen. "Let's go".
JE LEEST
Human Mate NL
WerewolfSofia verhuist samen met haar vader naar een klein stadje in Amerika. Hier ontmoet ze iemand die haar hele leven zal veranderen. Maar is ze hier ook klaar voor...