5

14 1 0
                                    


Het is inmiddels een maand verder. Ik heb ook mijn eigen auto, maar meestal rijd ik met Max of Noa mee naar school. De laatste tijd vaker met Noa omdat we dezelfde lestijden hebben. Maar ook nog weleens met Max. Ik pak mijn boeken en stop ze in mijn tas. Het is ook al een stuk kouder, dus ik moet nu echt truien aan naar school. Ondanks dat ik het zo koud heb en lange broeken aan doe, zijn er nog steeds meisjes die rokjes aan hebben en de meeste jongens hebben alleen een shirt aan. Krijgen zij het nooit koud ofzo? Ik haal mijn schouders op en sta op van mijn stoel. Dan loop ik naar Noa toe die wat meer vooraan in de klas zat. "Hey, ga jij dit weekend naar het bal?" "Ja, maar ik moet nog naar de stad voor een jurk. Dus als ik geen kan vinden misschien niet" Ik lach "ik moet zelf ook nog opzoek naar iets, zullen we anders vandaag gaan?" "Oh ja, sorry Anna ik kan vandaag dan niet studeren. Ik moet een jurk vinden" Anna haalt haar schouders op en loopt weg. "Wie was dat?" "ik heb voor dit vak niet zulke geweldige cijfers, dus ik had wat hulp gevraagd. Maar ik denk niet dat ze het zo leuk vond dat ik niet vandaag ging studeren" we lachen en lopen naar buiten. Ik had Max een appje gestuurd dat ik met Noa naar het centrum ging shoppen. Ik stap samen met Noa de auto in en ze rijd gelijk weg. Als we na een paar minuten aankomen zie ik dat het al aardig druk is. "Zouden dit allemaal mensen zijn die nu nog een jurk of pak moeten halen?" "Waarschijnlijk wel, dus laten we snel beginnen voordat alle leuke jurken weg zijn". We stappen uit en lopen de eerste beste winkel in. Ik kijk wat rond en zie dat Noa al wat jurken vast heeft. "Wat doe je?" Ik kijk haar vragend aan "hoe bedoel je?" "Je kunt niet alleen kijken, we hebben nog maar twee dagen. Het is nu tijd om gewoon alles wat je interesseert te pakken en aan te doen" Ik lach, maar begin ook maar met wat jurken te pakken. Ze heeft gelijk. Als ik op mijn eerste bal hier er goed uit wil zien, kan ik geen tijd verliezen. Ik pak wat verschillende jurken, maar ze zijn het allemaal net niet. Ik heb wel wat jurken die ik heel mooi vind maar die zijn vooral zwart. Ik pas ze allemaal aan maar ze zijn het net niet. Ik kom met een jurk aan uit het pas hokje en zie dat Noa ook er een aan heeft. "Wat vind jij van de jurken?" "Ik moet zeggen ik vind ze allemaal net niet helemaal mijn ding." "Okay, weet je wat. We gaan naar een andere winkel. Er is er hier ook een die heeft ook jurken, maar ze zijn wel designer jurken. Dus ontzettend duur. Is dat erg?" "Als ik een dure jurk koop voor een over de top avond dan kan hij toch ook gewoon een of andere designer jurk zijn?" Noa moet lachen en gaat weer in haar hokje. Ik loop ook weer terug en doe snel deze jurk uit. Ik doe mijn kleren weer aan en loop op het zelfde moment als Noa naar buiten. We hangen onze jurken snel weer terug en gaan verder naar de andere winkel.

Alleen als je buiten staat kan je al zien dat dit een dure winkel is. Het is erg modern en er staat eigenlijk niks in de etalage. Ik loop samen met Noa naar binnen en we worden gelijk begroet door een van de medewerkers. Ze vraagt dingen als waar we naar opzoek zijn en welke maten we nodig hebben. Maar ook hoeveel we willen besteden.  Nadat ze alle informatie heeft gekregen brengt ze ons naar een soort lounge. We krijgen beide een glas champagne en er liggen boekjes met alle jurken die ze hebben. Ik kijk Noa aan en we moeten beide lachen over hoe over de top dit hier is. Na een tijdje komt de vrouw weer terug met twee andere medewerkers. Ze hebben allebei een aantal jurken voor ons meegenomen. Gelukkig is het niet een echt bal maar meer een soort gezellige avond, dus je hoeft niet van die jurken met poef aan. Ik loop naar de jurken toe en bekijk ze. Ik heb vooral veel donkere jurken gekregen wat ik erg fijn vind. Ik pak er een die me aanspreekt en loop naar een hokje. In mijn ooghoek zie ik dat Noa hetzelfde doet. Ik kleed me snel om en probeer de jurk aan te doen. Als het lukt en de jurk op zijn plek zit kijk ik naar de spiegel. Het is een best mooie jurk, maar ik vind hem iets te veel glitter hebben. Ik loop toch naar buiten en wacht tot Noa ook klaar is. Als zij naar buiten komt valt mijn mond open. "Ja dat word hem. Hij staat je echt prachtig". Noa heeft zelf wat donkerder haar en ze heeft een hele mooie bordeaux jurk aan. Ze glimlacht en kijkt naar haarzelf in de grote spiegel. Ze draait een rondje en klapt dat in haar handen. "Ja, deze wil ik graag kopen. Hebben jullie hier ook hakken die hier bij passen?" Een van de medewerkers knikt zijn hoofd en vraagt welke maat ze nodig heeft. Daarna snelt hij weg om schoenen op te halen. "Wat vind jij zelf van je eigen jurk?" "Ik denk dat hij iets te veel glitter heeft voor mij. Wat denk jij?" "Ja, dat denk ik ook". Ze loopt naar de jurken en kijkt ertussen. Dan pakt ze er een tussen weg en geeft hem aan mij. "Probeer deze" Ik neem hem aan en loop weer terug het hokje in. Ik doe de eerste jurk uit en hang hem weer in de zak. Daarna doe ik de andere jurk aan. Hij zit als gegoten. Hij hangt heel mooi om mijn lichaam. Ik denk dat dit hem word. Ik loop uit het hokje en kijk hoe nu de mond van Noa open valt. Ik moet lachen. "Ik denk dat ik hem ook heb" "Jazeker, we gaan ook niks anders meer proberen. Kan zij hier ook schoenen bij krijgen?" Een andere vrouw vraagt aan mij mijn maat en loopt dan ook weer weg. Ik kijk nog eens naar de grote spiegel en glimlach naar mezelf. Ja, deze jurk is geweldig.

Human Mate NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu