Capitol 2 Tentaţia de a intra în gândurile unei fete

363 29 4
                                    

Era prima oară când călca pragul bibliotecii şi se simţea oarecum stingher. Nici măcar nu ştia cum arată doamna bibliotecară. Se ruga în sinea lui să fie o persoană cumsecade ca pedeapsa-i să-i fie mai uşoară.

Uşa depozitului se deschise şi în bibliotecă îşi făcu apariţia o doamnă între două vârste cu părul grizonat şi cu ochii blajini ca de bunicuţă. La vederea chipului ei ,Alex se mai linişti.

Te aşteptam, zise ea zâmbind:

- Chiar dacă tu n-ai luat la cunoştinţă de existenţa mea, să ştii că eu urmăresc cu interes revista al cărei redactor eşti. Îmi place stilul tău.

- Vă mulţumesc pentru apreciere, răspunse cu modestie tânărul.

- Dar asta nu înseamnă că te scapă de pedeapsă.

- Nici nu-mi făceam iluzii.

- Avem de lucru serios în depozit deoarece, trebuie să sortăm nişte manuale şi cărţi destul de vechi pentru a vedea ce dăm pentru casare.

Întrară în depozitul bibliotecii unde pe ambii pereţi erau rafturi până în tavan. Privind Alex  această panoramă ,înghiţi în sec.

- Fii liniştit, n-am să te ţin aici captiv, zise femeia zâmbind. Doar astăzi îţi vei ispăşi pedeapsa, de mâine vei veni să mă ajuţi  numai dacă vrei.

Îi arătă care sunt criteriile de sortare şi apoi se apucară de muncă. Trecuseră vreo trei ceasuri de când tot munceau şi bibliotecara iî dădu de veste că poate pleca. Înainte de a-şi aduna lucrurile, Alex observă într-un ungher un caiet gros cu coperţi din piele şi ceva din interior îl îndemna să-l ia şi să-l răsfoiască. Părea să fie jurnalul unei fete....tentaţia era mare......avea ocazia să cunoască cum gândeşte o fată aşa că puse jurnalul în rucsacul său de şcoală.

Iubirile unei adolescenteUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum