Capitol 18 Apostolul elevilor

175 15 0
                                    

- Dar pe profesorul de fizică din jurnal, l-aţi cunoscut? intrebă oarecum încurajat de atitudinea deschisă a femeii.

- Am avut bucuria de a-l cunoaşte. A fost un adevărat apostol printre elevi. Bine, un apostol mai neobişnuit, care şi-a utilizat toate darurile date lui de Dumnezeu pentru a deschide sufletele tinerilor către lumina divină. Era un îndrăgostit de tradiţie şi folclor. Personalitate sa a marcat mute generaţii de elevi.

- Observ că vorbiţi de el la trecut. De ieşit la pensie, nu cred că poate fi vorba, pentru că aşa cum reiese din jurnal, acum  25 de ani în urmă avea cam 33 de ani.

Printr genele bibliotecarei se iviră câteva lacrimi.

- Acum doi ani acest vrednic profesor a trecut la cele veşnice, viaţa lui fiind scurtată de un cancer la plămâni.

Dar cum i-a fost viaţa , plină de lumină, aşa a trecut şi spre tărâmul de dincolo. Pe chipul său adormit era o expresie de pace care arăta că şi-a îndeplinit cu drag misiunea pentru care Dumnezeu l-a ales. A fost înmormântat în veşmintele sale populare cu care timp de mai bine de două decenii i-a călăuzit pe elevii săi către izvoarele spiritualităţii româneşti.

O bună parte dintre ei sunt astăzi preoţi destoinici sau profesori de religie  care se străduiesc să ducă mai departe flacăra iubirii lui Dumnezeu aprinsă în sufletele lor de acest mare dascăl.

Tăcerea care se instală în bibliotecă îi dădu de ştire lui Alex că e timpul să se retragă.

Iubirile unei adolescenteUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum