@1

185 15 15
                                    

Pagi yang sangat damai untuk memulakan hari anda dengan milo eh? Salah server. Sorry... Mula balik.

Pagi yang sangat dama–

" Anjing kau tiang letrik! "

" Babi! Diam ah! Dah la botak separuh! "

" Nak gaduh?! Sini masuk! "

" Ingat berani?! Mai lah!! "

Tarik balik. Pagi yang kecoh disebabkan dua pasangan sejoli– bukan. Pasangan musuh ini sedang bergaduh. Jiran tetangga semua stress. Rasa nak pindah server aja. Tapi author tak bagi.

" Oi bising! " Kepala keluarga Sano itu menjerit. Bingit telinga tiap tiap hari dengar mereka bergaduh. Draken dan Hanma langsung kicep. Seram kalau Kepala keluarga Sano yang sorang ini marah.

" Gomennasai Bang Shinichiro! " Keduanya lari menjauh dari perkarangan rumah Sano. Tak pasal-pasal nanti kena baling selipar.

/Krukk

" Wey aku lapar. Ken jom pergi makan mee mamak kat server sebelah. Katanya sedap! " Hanma menarik tangan Draken mengajaknya ke server JJK.

" Akak mee goreng mamak dua. Teh 'o' ais dua. " Waiter mencatat kemudian...

" YUJI MEE GORENG MAMAK DUA!!! TEH 'O'AIS DUA!!!! " Jerit waiter yang bernama Nobara itu. Keduanya terkejut. Tak padan dengan perempuan suara macam jantan. Setelah itu Nobara pergi.

"Ganas sial." Hanma berkata sambil memeluk dirinya. Ngeri dapat isteri kek gitu. Akhirnya menu mereka sampai. Sedang asyik mereka makan, tiba-tiba seorang perempuan tua datang kepada mereka. Kedua mereka berdiri sambil membongkok sedikit badan. Walau apapun mereka tetap hormat kepada yang lebih tua.

"Naak... Tolong nenek jagakan budak ini sekejap." Nenek itu memberikan budak yang dalam lingkungan 1 tahun tersebut kepada Draken. Ia pun mengambil dengan keadaan terpinga-pinga. Budak itu sedang nyenyak tidur. Tidak mahu membuat ia terjaga Draken hanya mencepungnya sahaja.

7 jam berlalu, namun kelibat nenek itu tidak kelihatan lagi. Mereka mencari disekitar kawasan JJK namun mereka tidak menjumpainya. Pada mulanya mereka ingin meninggalkannya di panti asuhan, namun kasihan jadi mereka membawanya pulang.

Sesampainya mereka di server TR, mereka terus membawanya pulang ke rumah Hanma. Kenapa rumah Hanma? Ya author juga gak tahu. Diletakkan budak itu diatas katil.

"Okay. Apa kita nak buat?" Draken membuka bicara.

"Apa kata kita report polis?" Hanma memberi cadangan.

"Lepastu kalau diorang ingat kita culik budak ni?" Draken bertanya kembali.

"Bodo! Kita bagitau la yang budak ni nenek dia tinggal lepastu tak datang balik." Hanma boleh emosi jika berdepan dengan crush– uhuk silap. Musuhnya yang satu ini.

"Boleh la. Tapi kena tunggu 24 jam dulu." Draken dengan Hanma kembali memandang budak itu kerana budak itu sekarang sedang memandang mereka. Keduanya terkaku. Bingung mahu buat apa.

"Mama! Nak cucu(susu)!"

Draken berganjak dari situ. Ia ingin kedapur untuk membuat susu. Bagaimana ada susu itu? Ya mereka belilah tadi. Kalau tak beli kang menangis budak tu. 2 minit setelah itu Draken datang dengan sebotol susu ditangannya. Ia menghulurkan kepada budak tersebut namun ia tidak mahu sambil menangis.

"Kenapa dek? Sini cerita dengan Abang." Hanma meletakkan budak itu diatas ribanya.

"Nak cucu(susu) mama!!"

Mereka saling berpandangan. Bagaimana mereka hendak selesaikan masalah ini. Walaupun Draken seorang Omega, tetap sahaja dia tidak mempunyai susu kerana asalnya dia juga lelaki. Cuma hanya dibolehkan untuk hamil. Itupun mempunyai risiko yang sangat tinggi.

"Nanti kita cari mama adik ya? Sekarang dah malam.... Kita tidur dulu ya?" Draken memujuk lembut. Kek mak mak pujuk anak. Avvv sweet. Ciri-ciri ibu mithali. Eh sudah sambung. Draken mengambilnya lalu memeluknya. Namun budak itu tetap menangis.

"Tak nak!! Kiro mau cucu(susu) mama ugakk!!(juga)"

Okay sekurangnya mereka sudah tahu nama budak tu. Namun tetap sahaja mereka bingung mau lakukan apa.

"Biar jelah lama-lama penat lah budak tu..." Alhasilnya Hanma terpaksa tidur luar. Padahal itu rumahnya. Namun kuasa isteri– uhuk lebih besar.

"Sayang... Nanti kita cari mama adik, nah minum susu ni dulu..." Draken mengampu Kiro didalam dakapannya. Namun Kiro tetap tidak mahu. Pada akhirnya Draken mengalah. Draken menyelak sedikit bajunya lalu membiarkan Kiro menghisap putingnya.

"Mhm..." Draken menahan suaranya. Lama kelamaan Kiro akhirnya terlelap. Namun hisapannya masih terasa. Draken hanya membiarkan. Hanma yang tidak tahan dirinya diusir dari rumahnya sendiri merempuh masuk kedalam bilik. Disambut dengan pemandangan yang waw baginya.

"Waw, kau mengalah juga eh..." Hanma duduk disebelah Draken sambil mengusap kepala Kiro.

"Dah tu? Nak biar dia nangis?" Draken menjeling Hanma. Jelingan itu dibalas dengan kekehan Hanma. Hanma mengambil Kiro lalu meletakkannya di atas katil. Ditepuk perlahan supaya tidurnya jerap. Kemudian ia membalikkan dirinya kearah Draken.

"Aku nak juga." Hanma meminta kepada Draken.

"Apa?" Draken bertanya kembali.

"Tu..." Hanma menunjuk kearah dada Draken. Sukses membuatkan si Draken memerah lalu mengetuk kepala Hanma.

"Bakayarou!!"































Chapter 1 done.

Uwaahh gimana ya mereka menjaga Kiro? Gak kebayang anjir. Bagi pembaca Indonesia, kalau ada yang tak faham tanya ya? Kerana buku ini ditulis dalam bahasa Melayu. Ada juga bahasa indonya, namun sedikit kerana author kurang ngerti.

Okay malam ni kalau rajin author up lagi ya?? Jaa!

Edited—

Author edit sedikit supaya bertetapan dengan jalan yanv author fikirkan. Kalau tak menyambung, maafkan author ya? :)

Unexpected Family [HanDora] (Hiatus)Where stories live. Discover now