Maaf ya nungguinnya lama! Soalnya author sekolah (╥﹏╥)
Previous chapter ...
Mitsuya menarik Ran pulang kerumah. Yang lain hanya bersweatdrop memandang pasangan itu. Semoga Ran selamat.
Enjoy your reading 😊!!
Sesampainya mereka di rumah Draken langsung ke dapur untuk membuat susu. Dua minit setelah itu Draken datang dengan sebotol susu lalu diberikan kepada Akiro. Akiro minum dengan lahapnya. Setelah itu Akiro membuang botol sebarang tempat. Merangkak naik ke atas mamanya, menyelak sedikit baju Draken lalu menghisap puting Draken. Sudah terbiasa baginya sebelum tidur begitu. Draken tidak mempersoalkan sangat.
" Kiro! Papa juga belum mendapatkannya kenapa kamu malah dapat dulu? " Akiro mengendahkan papanya. Lina minit setelah itu Akiro tertidur. Draken membaringkan dirinya lalu memanggil Hanma. Hanma faham maksud itu langsung kearah Draken dan menyingkap pakaian Draken. Puting merak Draken dijamah lahap oleh Hanma membuatkan Draken tidak sengaja mengeluarkan desahannya.
" Aaahmm.... Hanhh... Pelan.. pelanh... "
" Sayang, lepas kawin kita buat adik untuk Akiro nak? " Alhasilnya Hanma mendapat tendangan kasih nan sayang dari si isteri.
" Hai, hai, " Hanma hanya pasrah. Nasib sayang.
" Han. Lapar.... " Draken membuat puppy eyes mengharapkan Hanma untuk memasak untuknya. Hanma adalah orang yang sangat peka maka Hanma bergerak dari situ.
" Ken mau makan apa? " Hanma berlutut seperti sedang bercakap dengan seorang raja.
" Ken mau nasi goreng! " Draken menjawab ria. Sebab inilah dia menyukai Hanma. Dia terlalu peka apalagi bila bersangkut paut dengan dirinya.
" Siap patik menjunjung perintah permaisuriku. " Hanma menunduk lalu keluar dari bilik. Draken ketawa kecil lalu berbaring disebelah Akiro.
" Haih.... Ada saja papa kamu tu... " Tiba-tiba Draken terfikir kalau mereka jumpa ibu kepada Akiro, maka mereka akan terpisah. Sedetik Draken berasa sedih.
Sebab inilah Draken tidak suka bersendirian. Dia mudah dilanda overthingking. Pelbagai fake scene keluar dikepalanya. Dia tidak kuat lalu menangis. Hanma yang masuk ke bilik membawa nasi goreng serta air terkejut melihat Draken menangis. Sudah kali kedua dia menangis. Hanma tidak suka.
" Hei, hei, sayang... Kau kenapa? " Hanma memeluk Draken sambil mengusap-usap lembut kepala Draken. Draken tidak menjawab hanya menangis membalas pelukan Hanma. Setelah tenang Draken cerita apa yang difikirkannya.
" Sayang... Ken, itu hanya imajinasi kamu.... Jangan difikirkan. Sudah, mari makan. " Draken tidak mau berganjak. Hanma menatap hairan. Setelah itu baru dia faham. Dia mengambil nasi goreng tadi lalu menyuap Draken. Draken sangat gembira kerana Hanma peka dengan kodenya.
" Kau manja juga ya? Aku ingat selama ini kau orang yang kuat rupanya rapuh juga didalam. Suka overthingking. Aku tak thu kau boleh menangis juga. " Hanma mengusap surai blonde Draken. Draken hanya menikmati.
" Aku sudah lama ingin begini. Keluarga aku aku tidak pernah kenal. Ramai yang berkata mamaku seorang pelacur. Namun aku tidak peduli. Aku dijaga di rumah lacur yang mamaku pernah bekerja. Setelah 18 tahun aku menyewa rumah berdekatan dengan kolej. Disitu aku berjumpa Mikey dan yang lain. " Drakem menceritakan perihal dirinya kepada Hanma. Hanma sejujurnya tergamam. Bagaimana Draken melalui masa lalunya yang sangat suram itu namun masih boeh tersenyum. Hanma meletakkan piring nasi goreng yang sudah kosong lalu memeluk tubuh yang agak kecil bagi Hanma.
" Kau dah lalui banyak. Sekarang aku bersama kau. Kita laluinya bersama. Aku akan sentiasa disisi kau. Kau boleh pegang kata-kata aku. " Hanma mengeratkan pelukannya kepada Draken.
" Arigatou, Hanma. "
//Sisi Kisaki dan South.
Terlihat kedua mereka seperti merancang sesuatu. Setelah lama berbincang akhirnya mereka membuat kata putus.
// Sisi Draken
Draken bersiap untuk keluar membeli barangan. Akiro dia titipkan kepada Mitsuya. Hanma terpaksa keluar atas urusan lain. Draken menunggang motosikal dengan kelajuan tinggi.
Lima jam setelah itu Draken ingin pulang kerumah. Namun mungkin nasibnya dihari ini sangat malang, dirinya dipukul dengan menggunakan besi. Darah segar mengalir. Pandangannya semakin kabur. Benda terakhir yang dilihatnya ialah seorang lelaki yang lebih besar daripadanya sedang menggendongnya.
To be continued
Maap ya kali ini pendek kerana author mengantuk. Esok author up lagi. Jangan lupa singgah book author yang lain.
Muah!
YOU ARE READING
Unexpected Family [HanDora] (Hiatus)
FanfictionKisah dimana dua orang musuh sejati yang sebenarnya menyimpan rasa antara satu sama lain namun tsundere tiba tiba terpaksa menjaga seorang kanak-kanak yang entah darimana datang. Apakah yang akan terjadi? Apakah mereka akan baik baik saja? Check la...