DATA URODZENIA - Nieznana
MIEJSCE URODZENIA - Prawdopodobnie Teksas
W ZWIĄZKU Z - Vivian Wembley
STATUS - Żyje
Cade Yeager - wynalazca, główny bohater Transformers: Wiek zagłady i Transformers: Ostatni Rycerz. Miał córkę - Tessę Yeager.Opis
Cade Yeager był człowiekiem silnym. Bardzo kochał swoją jedyną córkę, Tessę. Prawdopodobnie kochał też żonę. Gdy w 2014 r. poznał Optimusa Prime' a, Autobota poszukiwanego przez ludzi, którzy chcieli go zabić, postanowił mu pomóc. Nie wahał się przed złamaniem prawa w tym celu. Z czasem stał się bliskim przyjacielem Autobotów. Po bitwie o HongKong stał się człowiekiem ściaganym przez prawo za pomaganie Transformersom. Wyznaczono nawet za niego nagrodę.
Cade wierzył w dobre intencje Optimusa Prime' a(i miał rację)
Historia
Początki
Nie wiadomo, gdzie(najprawdopodobniej w Teksasie) i kiedy urodził się Cade. W swoim życiu miał żonę, z którą miał córkę, Tessę. Ona jednak umarła. Cade obiecał umierającej, że dopilnuje, by Tessa zdała maturę. Przez kolejne lata mieszkał w domu, gdzie miał warsztat i tworzył prymitywne wynalazki m.in: małe wynalazki.
Transformers: Wiek zagłady
Po pewnym czasie Cade popadł w długi. W końcu w 2014 r. dzięki pomocy jego pracownika, Lucasa udało mu się za jego pieniądze, które obiecał, że zwróci kupić starego trucka. Nie wiedział, że w rzeczywistości był to Optimus Prime ukrywający się przed ściagającymi go ludźmi. Gdy Cade się zorientował postanowił pomóc Prime' owi. Naprawił go. W końcu jednak ścigający Prime'a ludzie na czele z Haroldem Attingerem namierzyli go i przeszukali stodołę Cade' a. Mężczyzna niestety powiedział o trucku, jako o nim i wtedy cała prawda wyszła na jaw. Gdy Cade' owi grożono śmiercią córki, Optimus wyszedł i uciekał. W tym momencie przyjechał Shane Dyson, chłopak Tessy i zabrał ją oraz Cade'a. Wszyscy trafili na stację.
Później Cade wraz z innymi schował się w kościele i postanowił włamać się do siedziby KSI, gdzie tworzono z Transformersów ich kopie - ludzkich robotów. Cade nagrywał, jak przetapiano głowę Ratcheta i przesłał nagranie Optimusowi. Został niestety namierzony przez Harolda Attingera, a ten próbował się od niego dowiedzieć, gdzie jest Optimus Prime. Uratował go jednak Bumblebee i wszyscy uciekli. Był świadkiem, gdy łowca nagród, Lockdown porwał Optimusa i jego córkę. Tessa trafiła do statku Rycerzy Cybertronu. Cade i Shane z pomocą Autobotów próbowali ją uwolnić(głównym celem Autobotów było uwolnienie Optimusa Prime' a). Akcja się udała, a później Cade poznał prawdę o Megatronie(że on żył) i o Ziarnie. Cade poleciał z Optimusem statkiem kosmicznym. Wszyscy trafili do HongKongu. Yeager powiadomił też telefonicznie Joshuę Joyce' a, że to w rzeczywistości jego Galvatron(Megatron) go kontroluje, a nie odwrotnie. Później wraz z Autobotami. Cade przybył do Joshuy po Ziarno. Yeager walczył w bitwie o HongKong, pomagał Optimusowi w walce z Lockdownem. Złapał go Harold Attinger, który próbował go zabić, ale Optimus Prime go uratował zabijając Attingera. Po bitwie Cade został powierzony Autobotom pod ochronę przez Optimusa, który odleciał w kosmos w poszukiwaniu swoich stwórców.2014-2017
Później Cade na pewien czas prawdopodobnie zamieszkał wraz z Tessą i Shane' em u Joshuy Joyce' a. Po pewnym czasie się wyprowadził i zamieszkał na stacji benzynowej. Pomagał Transformersom i Dinobotom. Jako, że Transformersi byli tępieni przez ludzi wyznaczono za Cade' a nagrodę.
Pomiędzy 2014-2017 r. Cade wysłał Tessę na studia. Miał z nią wówczas ograniczony kontakt. Dzięki Autobotom mógł jedynie ją usłyszeć. Gdyby coś powiedział zostałby namierzony.
Transformers: Ostatni Rycerz
W 2017 r. Transformersi niestety dalej byli tępieni przez ludzi, a Cade wciąż im pomagał. Zamieszkał na złomowisku. Gdy uratował trójkę dzieci poznał Izabelę, dziewczynkę, która do niego dołączyła. Wtedy też umarł jeden z Transformersów, który przekazał Cade' owi talizman Ostatniego Rycerza, który miał walczyć o ocalenie świata(legenda głosiła, że Ostatni Rycerz się pojawi). Niebawem Deceptikony i TRF odnalazły Cade' a i Autoboty, ci zdążyli jednak uciec.
Niebawem Cade musiał polecieć do Anglii, by spotkać się z Sir Edmundem Burtonem i Vivian Wembley, potomkinią średniowiecznego ,,czarodzieja", który zapoczątkował ród Witwickich. Tam dowiedział się, że Vivian jako jedyna może użyć włóczni Merlina(laska pochodziła od Transformersów; było tam DNA Merlina i tylko jego potomkowie mogli jej użyć). Na Cade' a został przyczepiony klucz do laski. Cade wraz z Vivian znaleźli wskazówkę do laski. Natychmiast poszli na łódź podwodną, która zabrała ich do statku kosmicznego Transformerów, który ostatnio widziano w średniowieczu. Tam została odnaleziona laska Merlina. W tym momencie na Ziemię dotarł poruszający się po kosmosie Cybertron. Twórca, Quintessa chciała go odbudować dzięki zastosowaniu hipnozy na Optimusie, ale potrzebowała do tego włóczni, którą przejęła(ona mogła, bo laska pochodziła od Transformerów). Yeagerowi i Bumblebbe udało się doprowadzić do zdjęcia hipnozy z Optimusa. Później, gdy Rycerze Cybertronu oskarżyli Optimusa o zdradę i chcieli go zabić Cade uratował Prime' a, ponieważ talizman Ostatniego Rycerze zmienił się w miecz i pozwoli zatrzymać miecz Rycerza. Później Cade walczył u boku Autobotów w decydującym starciu o Ziemię, które ostatecznie udało się wygrać ludziom i Autobotom. W międzyczasie doszło do pocałunku Cade' a i Vivian.
CZYTASZ
Transformers - Headcanons
FanfictionCiekawostki, informacje, fakty i mity, postacie i wszytko inne na temat Transformers.