Frakcja - Autoboty/ potem Deceptikony
Ranga - Lider Autobotów/Konsultant Deceptikonów
Wielkość - Około 9,1 m wzrostu
Alt-Mode - Wóz strażacki Rosenbauer Panther
Uzbrojenie- Dwustronny miecz, tarcza,miotacz pocisków rdzawiacych
Status - Martwy
Sentinel Prime - legendarny wojownik, zaginiony podczas Wielkiej Wojny na Cybertronie. Były lider Autobotów, mentor Optimusa Prime'a i jednocześnie wybitny naukowiec. Zdrajca swojej frakcji i pomocnik Deceptikonów.
Charakterystyka:
Sentinel Prime charakteryzował się proporcjonalną sylwetką, potężnymi nogami i masywnym ciałem. Jego postać zdawała się promienieć szlachetnością i dostojnością. Pod względem pokroju ciała, przypominał on dosyć Optimusa - miał podobny układ klatki piersiowej i wygląd głowy. Jego twarz bardzo przypominała ludzką - posiadał szlachetne rysy twarzy oraz wąsy i niewielką brodę, złożoną z metalowych paciorków. Głowa przykryta była ochronnym hełmem.
W swojej protoformie niewiele się różnił od ziemskiego trybu. Posiadał srebrno - złotą barwę zbroi. Na Ziemi przybrał jako swój alternatywny tryb wóz strażacki Rosenbauer Panther.
Jego główną bronią był obustronny miecz, którym Sentinel nauczył się posługiwać do perfekcji. Prócz tego posiadał on jeszcze tarczę oraz strzelbę miotającą pociskami powodującymi korozję metalu. W walce Sentinel był szybki i zaciekły, nie było mu równych pod względem umiejętności szermierskich.
Sentinel Prime był również genialnym naukowcem i wynalazcą. Można go nawet określić mianem cybertrońskiego Einsteina. Specjalizował się w dziedzinie fizyki, skonstruował sieć, filarów Mostu Kosmicznego, innymi słowy - wynalazku pozwalającego na teleportację dużych obiektów.
Uwagi:
Z postacią Sentinela wiąże się mała nieścisłość. W trailerze możemy zobaczyć go uśpionego w krypcie, będącego w swojej srebrno - złotej protoformie. Natomiast w filmie zostaje on odnaleziony już w wyglądzie po dostosowaniu się do ziemskiego alt-modu. Jest to oczywiście błąd filmowców, gdyż niemożliwym jest, by uśpiony na Księżycu Sentinel odnalazł tam wóz strażacki, by zeskanować jego wygląd.
CZYTASZ
Transformers - Headcanons
FanficCiekawostki, informacje, fakty i mity, postacie i wszytko inne na temat Transformers.