"So, What about you and Jean!?" Soal Aisyah yang tiba tiba saja masuk ke dalam bilik milik Aurora.
Terkejut Aurora dibuatnya. Dia baru sahaja mahu merehatkan diri kerana penat dengan perjalanan tadi, iyalah dari Perancis ke Malaysia perjalanannya mengambil masa yang sangat lama.
Aurora mengeluh.
"What about it? We already broke up last week." jawab Aurora bersahaja.
Dia tidak mahu ingat lagi tentang lelaki tidak guna itu. Dasar penipu.
Membulat mata Aisyah apabila dia mendengar perkataan 'broke up' itu keluar dari mulut Aurora.
Setahu Aisyah, Aurora dan Jean ini sangat rapat. Kalau dilihat dari luar pun mereka memang sangat sayang antara satu sama lain. Kenapa mereka putus?
"Huh? Kenapa korang berdua putus? Siapa yang minta putus dulu? Bukan ke korang berdua dah plan nak berkahwin? Dia buat apa kat kau?"
Bertubi-tubi soalan yang ditanyakan oleh Aisyah. Aisyah menayangkan senyuman nipis apabila terlalu banyak soalan yang dilontarkan.
Lagi sekali Aurora mengeluh dengan berat.
" He cheated on me with some random chick at a club. I saw him kissing and yeah you know what happen next."
°Flashback°
Sudah berpuluh kali Aurora menelefon Jean tetapi semuanya tidak diangkat.
"Why isn't he picked up my calls? What is he doing right now?"
Beberapa hari ini, sikap Jean menjadi sangat teruk. Sikap dan cara Jean tidak seperti selalu, melayan Aurora dengan manja, lembut dan romantik tetapi sekarang dia melayan Aurora dengan kasar dan dingin.
Tiba-tiba , Aurora menerima sebuah panggilan dari pekerjanya.
"Hello? Emma? Why did you call me?" Soal Aurora pelik. Mengapa pekerjanya telefon pada waktu ini. Sudah larut malam takkanlah ada apa-apa masalah di butiknya?
Tetapi Aurora bertambah hairan apabila dia mendengar bunyi latar belakang Emma sangat berserabut dengan bunyi lagu yang kuat seperti dia berada di dalam kelab malam.
"Where are you Emma? Are you in the club? Why is it so loud?"
"Uhh miss Aurora. Can you come here quickly? I have something important to tell you. Please it's really important"
YOU ARE READING
MY LOVE, AURORA
Romance"Never in my life, I've been betrayed like this, Aurora Dilaila." "You're the one who lied to me, Daniel Aidan." Cold? The man named Daniel . The sweetest? A girl named Aurora. Daniel Aidan seorang CEO yang berusia 24 tahun, yang tidak percaya baha...