" Aunty?" Aurora menjenguk ke dalam bilik hospital itu. Dia ternampak Aunty Farhanah sedang termenung seorang diri.
Aunty Farhanah menoleh ke arah suara Aurora.
" Aurora? Masuklah sayang.." Aunty mempelawa Aurora masuk sebelum dia membetulkan posisi badannya yang tadi sedang terbaring di atas katil.
Aurora masuk ke dalam diikuti oleh Nial dibelakangnya.
" Eh? Daniel pun ada?" Soal Aunty Farhanah dengan pelik.
Setahunya, Daniel mesti sibuk dengan kerja di pejabatnya atau pun ada urusan di luar negeri. Jadi, Daniel jarang datang melawatnya. Tiba-tiba pula Daniel datang menjenguknya hari ini. Walau apa pun, dia tetap rasa bersyukur.
" Yes aunty.." balas Nial dengan senyuman kecil terukir dibibir.
" Meh sini duduk.." Aunty Farhanah menepuk kerusi disebelah katilnya untuk menjemput Nial duduk.
Manakala, Aurora sudah terlebih dahulu duduk di sisi katil Aunty Farhanah.
" Aunty okay? Ade rasa apa-apa tak?" Soal Aurora sambil membelai lembut sebelah tangan Aunty Farhanah.
Aunty Farhanah hanya membalas dengan senyuman dan satu anggukan.
" I'm okay today.." balasnya pendek.
" Aunty..hari ni Daniel nak kongsi masalah sikit dengan Aunty.. sebab tu Aurora bawa dia datang jumpa Aunty.." mendengar kenyataan Aurora itu membuatkan Kepala Nial terus tertumpu ke arahnya.
Nial menggelengkan kepalanya banyak kali. Wajahnya seperti sedang memberikan amaran kepada Aurora.
Aurora hanya tersenyum nakal.
" Uhhh Aurora nak telefon Aisyah kejap okay? " Aurora memberikan alasannya sebelum dia keluar meninggalkan Nial dan Aunty Farhanah bersendirian.
" Daniel? Ada apa-apa ke Daniel nak kongsi dengan Aunty?" Soal Aunty Farhanah dengan senyuman yang manis di bibir.
Nial mengeluh seketika.
" Aunty suka dengar masalah orang daniel..bagitahu je Aunty..Aunty sedia mendengar dan bagi nasihat yang kamu nak.." Aunty Farhanah meyakinkan Nial.
" I feel lonely, aunty.." ucap Daniel dengan perlahan.
Aunty Farhanah mengerutkan keningnya pelik.
" Maksud Daniel? Kamu rasa lonely? Aurora kan ada dengan kamu? Kawan-kawan kamu.."
" Saya rasa sunyi...sepanjang hidup saya..masalah saya semuanya saya pendam. Saya tak suka kongsi masalah saya sebab saya rasa benda tu membuatkan orang fikir yang saya ni lemah. Tak pernah lagi saya jumpa orang yang betul-betul ikhlas nak dengar masalah saya. I feel so pathetic..sejak kecik sampai saya dah dewasa...sunyi..lonely..itu je yang saya rasa."
YOU ARE READING
MY LOVE, AURORA
Romansa"Never in my life, I've been betrayed like this, Aurora Dilaila." "You're the one who lied to me, Daniel Aidan." Cold? The man named Daniel . The sweetest? A girl named Aurora. Daniel Aidan seorang CEO yang berusia 24 tahun, yang tidak percaya baha...