Pintu bilik dibuka perlahan. Anak mata hitam Daniel melilau mencari susuk tubuh isterinya di segenap bilik.
Terlihat Aurora sedang berdiri di tepi tingkap sambil berpeluk tubuh. Entah apa yang direnungkan oleh Aurora pun Daniel tidak tahu.
Perlahan-lahan Daniel melangkah ke arah Aurora. Aurora masih tidak perasan dengan kewujudan Daniel di dalam bilik mereka. Wanita itu masih tertumpu ke pemandangan malam di luar.
Perlahan-lahan pinggang ramping Aurora dipeluk dengan erat. Bahu Aurora sedikit terhinjut tetapi dengan cepat Daniel mencium bahunya.
" It's me, mon chérie.." bisik Daniel di tepi telinga Aurora dengan lembut.
Aurora melepaskan nafas lega .
" Abang baru balik? " Soal Aurora pendek dengan matanya masih tidak memandang wajah Daniel di belakang nya.
Daniel hanya mengangguk.
Mereka berdua terus berdiri di hadapan tingkap itu bersama-sama melihat pemandangan di luar.
" Sayang... " Panggil Daniel lembut.
" Yes?" Balas Aurora.
" Ada apa-apa ke yang tak kena dengan Abang? " Soal Daniel seraya memusingkan tubuh Aurora untuk memandang wajahnya.
Aurora hanya diam. Mata nya hanya merenung wajah Daniel.
" Kenapa beberapa hari ni sayang macam nak mengelak daripada Abang? Abang ada buat salah ke? Kalau ada tolong bagitahu abang.." rayu Daniel sebelum dia memeluk Aurora dan membenamkan wajahnya ke ceruk leher Aurora.
Aurora tersenyum kecil melihat gelagat manja suaminya.
Beberapa hari ini, Aurora cuba mengelak daripada Daniel dan Daniel pula menjadi terlalu manja. Daniel menjadi sangat manja sehingga tidak dapat berpisah dengan Aurora walau sesaat.
Aurora terus diam tidak menjawab pertanyaan Daniel.
Daniel mengeratkan lagi pelukan nya di pinggang Aurora.
" Sayang~~" rengek Daniel cuba memujuk Aurora untuk menjawab soalan nya.
" Lepas lah abang.. lemaslah Aurora macam ni!" Marah Aurora dan meleraikan pelukan Daniel.
Daniel memuncungkan bibirnya sambil merenung wajah Aurora.
Aurora hanya menjeling dan ingin pergi meninggal kan Daniel tetapi bunyi esakkan kedengaran dari Daniel.
YOU ARE READING
MY LOVE, AURORA
Romance"Never in my life, I've been betrayed like this, Aurora Dilaila." "You're the one who lied to me, Daniel Aidan." Cold? The man named Daniel . The sweetest? A girl named Aurora. Daniel Aidan seorang CEO yang berusia 24 tahun, yang tidak percaya baha...