BABYGIRL : discussion about wedding

665 94 5
                                    

KELIHATAN seorang wanita separuh usia dan juga suaminya menyisip teh diawal pagi .

" Saya ingat nak panggil kedua anak kita tu datang ke mari "

Ujar puan kim memulakan perbualan . Tuan kim taeho meletakkan semula surat khabar yang diambil tadi keatas meja .

" Untuk apa ? " Soalnya seraya memandang wajah cantik isteri nya .

" Bincang soal perkahwinan taeyong dengan Lisa . Kalau boleh saya nak kahwin kan mereka berdua secepat yang mungkin " ujarnya dengan harapan . Tuan kim tersenyum kecil.

" Saya ikut awak je . Lagipun saya nak taeyong bahagia dan lupakan bekas kekasihnya yang dulu . "

Ujar tuan kim sedia tahu bahawa anaknya yang bongsu itu telahpun kehilangan kekasih waktu ketika dahulu .
Namun mereka masih tidak tahu punca dari kematian wang yiren dan mengambil tidak endah soal itu kerana itu adalah hal yang sudah lepas .

" About taehyung ? "

Tuan kim terjongket kening .

" Anak sulung kita tu keras hati . Awak ingat senang ke nak jodohkan dia dengan mana -mana perempuan ? " Ujar tuan kim seraya mengelengkan kepala . Entah dari siapa lah perangai dingin anaknya tu ikut , hingga sekarang masih lagi tiada buah hati .

" Haih , kita ni dah dimamah usia . Saya nak juga merasa ada cucu macam orang lain "

Keluh puan kim . Keinginannya untuk menjadi nenek membuak-buak . Biarlah sebelum menutup mata dia ingin merasa ada cucu . Umur mereka bukannya muda lagi , bila-bila masa sahaja akan mati .

Tuan kim terdiam . Ada betulnya juga tu , mereka bukanlah mahu mendesak anak untuk berkahwin , tapi memandangkan anak mereka terlalu lama membujang jadi apa salahnya kalau dijodohkan sahaja ?

Lagipula tiada istilah 'tak suka' . lepas berkahwin nanti timbul lah tu perasaan suka tu dengan sendiri . Bak kata pepatah orang tua -tua berkata " bercinta selepas kahwin itu manis "



🍪🍪🍪

kemeja berlengan disising hingga siku . Dia mengenakan kemeja hitam didalam dan kot berwarna hijau lumut .

Manakala Jihyo hanya memakai baju berwarna putih berlengan pendek

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Manakala Jihyo hanya memakai baju berwarna putih berlengan pendek .

Manakala Jihyo hanya memakai baju berwarna putih berlengan pendek

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Walaupun gayanya simpel namun masih lagi kelihatan cantik .

" Kita nak pergi mana ? " Soal Jihyo dimuka pintu .lama dia berdiam diri sedari tadi .

Taehyung menoleh , senyuman terukir .

" Rumah mak mertua kau "

Jihyo terkelu .

Eh ?

" Bila masa saya ada mak mertua ?"

Taehyung memutar biji matanya keatas. 
" Nanti kau taulah , kajja "

Tangan kecil Jihyo diraih , tanpa membantah Jihyo hanya menuruti sahaja langkah kim taehyung seperti anak itik mengikut ibunya .

T B C

BABYGIRL ✓ | ThvWhere stories live. Discover now