BEBERAPA HARI kemudian , rumah Lisa dipenuhi orang yang berbaju hitam .satu frame besar tersegam elok ditempat yang dipenuhi bunga-bunga .
Puan Pittayakorn menangis teresak esak didepan gambar tersebut , ianya lalisa manoban , satu-satunya anak yang dia ada telah mati dibunuh .
Tangisan wanita itu kian terhenti tatkala keluarga kim taehyung mulai masuk kerumah dengan raut wajah yang simpati .
Tidak lupa juga , taehyung , Jihyo dan taeyong juga ikut hadir disitu .
Tanpa banyak bicara . Puan Pittayakorn terus menerjah taeyong . Mencengkam kolar lelaki itu seketatnya dengan perasaan marah yang menggunung .
" Kau penyebab anak aku mati ! Kau bunuh dia kan ! Aku tau ! Kau yang bunuh dia !!!! " Teriak puan pit lantang .
Manakala taeyong hanya beriaksi tenang seraya menolak tangan puan pit .
Puan kim tidak berdiam diri , dia berusaha keras menolak puan pit agar tidak mencederakan anaknya . Manakala taehyung dan Jihyo hanya memerhati , hendak ikut campur ? Mereka juga tidak tahu apa yang telah terjadi sebenarnya .
Taeyong menoleh memandang taehyung . Serentak itu juga taehyung memandang nya . Senyuman sinis dilemparkan pada hyungnya , entah maksudnya apa taehyung hanya buat tidak endah dengan senyuman setan adiknya .pinggang kecil Jihyo dirangkulnya tanpa rasa ingin lepas .
Penat memberontak , akhirnya puan pit pengsan dengan air mata yang mencucuri keluar dipipi .
Orang -orang yang disitu terus mengangkat puan pit untuk dibawa ke tempat yang sesuai .Taeyong Mendecit
" orang tua bodoh , anak dah mati pun nak memekak lagi . "Ujarnya sendiri . " Apa kamu cakap ? " Soal puan kim kurang mendengar apa yang di omel anak nya itu .
Taeyong tersengih kecil
" takde apa lah omma , taeyong cuma sedih atas nasib puan pit . Itu je "Puan kim terdiam , pandangan dibawa memandang riak wajah anak nya . Mencuba mencari keikhlasan diwajah lelaki itu .
" Kenapa omma pandang yong cam tu ? " Sergahnya kurang senang .
" Ah.. takde apa- apa " balasnya perlahan . Gambar Lisa ditatap sedih , baru sahaja dia ingin memenantukan gadis itu , ternyata lisa pergi dahulu sebelum sempat perkahwinan berlangsung .
T B C
YOU ARE READING
BABYGIRL ✓ | Thv
Fanfiction" you i'll get a punishment from daddy kim " - when a pure girl trapped by the handsome man - [ Ranking 1 in songjihyo 19.5.2022 ] [ Ranking 2 in bts 15 .5.2022 ] Credits : the cover is from Pinterest ( lia )