Kapitel 11

54 3 3
                                    

~Malins perspektiv~

Alla satt vid frukost bordet, förutom Felix och My.

Felix och My kom nedspringandes från trappan med mobilerna i handen.
"Godmorgon" sa alla vid bordet.
"Godmorgon" hälsade de tillbaka.
Idag skulle alla gå och shoppa i Stockholm. Jag tog på mig ett par vita shorts och ett svart hollister linne från min resväska. jag tog på mig lite conseeler och mascara.
Nu var jag klar så jag gick ner till hallen och tog på mig mina vita låga converse men en jacka behövde jag ju inte eftersom det var 24 grader ute.

När vi kom fram till gallerian så såg vi victoria's secret. vi gled in där och jag gick direkt till alla bodymisten. jag hittade tre bodymist som hette midnight dare, cooconut passion och endless love. jag gick till de andra som kollade på "övriga saker". jag hittade ett mobil skal som det stod "love" på med svarta paljetter. jag hittade en
t-shirt som det stod PINK på och ett par rosa mjukisbyxor. jag gick fram till kassan och skulle betala men när jag rotade i min handväska efter min plånbok så stoppade Oscar i sitt kort i kortläsaren. "men jag sku...." Mer hann jag inte säga förrens Oscar la sina fingrar på min mun. "shhh"
Han slog in sin kod och tog tag i påsen som kassörskan redan hade packat ihop alla saker i.
"Varför betalade du?!?"
"Varför inte?"
Vi gick vidare tills vi gick in på THE BODY SHOP. Jag gick direkt till alla body butters och sånt. "men den här luktar väll gott?" Sa Oscar. han höll fram en body butter som ska lukta hallon. Jag luktade på den och tittade upp mot taket och sa "ah, den luktar JÄTTE gott. jag köpte den och ett läppbalsam som också luktade hallon. Vi gick in på massa andra affärer och jag köpte lite till. "Äe, nu är jag hungrig!" Sa Evelyn. alla höll med så vi gick till subway och åt där.

När alla hade ätit klart så var alla nöjda med stan så vi åkte hem till Oscar och skulle sova där.

~Evelyns perspektiv~

Vi stannade framför ett stort vitt hus. alla klev ur bilen så jag hängde på. Oscar tog fram en nykel och låste upp. när vi kom in i hallen så hörde man skall som kom springandes mot oss.
jag satte mig på huk och började klappa en stor hund. den började slicka mig i ansiktet så jag reste mig upp eftersom att det blev så blöt i ansiktet.

Oscar satte på den tredje skräckfilmen. jag satt i Ogges knä och käkade godis.
"Jag går bara på toa" jag gick iväg och gjorde mina behov och kollade mig i spegeln och suckade. mitt hår var åt alla håll eftersom jag borrat in mitt huvud mot Ogges bröst när något läskigt kom. jag försökte att dra händerna genom håret men det funkade inte så jag satte på kranen och blötte ner händerna och drog handen igenom håret och denna gången gick det bättre. Jag gick ut till de andra och satte mig i Ogges knä igen.

~Omars perspektiv~

Jag hade Emma sittandes bredvid mig. hon är så söt. Filmen vi kollade på började leda mot sitt slut. jag tog en näve godis och började äta ur min hand. "Vill du ha?" Frågade jag Emma med en svag röst. Hon tog en dödskalle och började att tugga på den.

Nu var filmen slut så Oscar gick fram och valde en ny film. Det blev
"The ring".

~Malins perspektiv~

Efter den åttonde filmen så var klockan 4:56. (morgonen)
"Jag går och lägger mig" viskade jag till Oscar. "Godnatt!" Sa Oscar till allihopa.
"Godnatt!" Ropade de tillbaka. vi gled in i Oscars rum och la oss i sängen. jag la mig på Oscars mage och så somnade jag, på världens finaste mage (kille).

Jag vaknade i Oscars säng med dreggel på lakanet. Jag fnissade för mig själv och började att röra lite på mig så att Oscar skulle vakna, vilket han gjorde ganska snart. "godmorgon" sa jag.
"Godmorgon" svarade han med sin hesa morgonröst. vi gick ner för den 23 stegiga trappan och ställde fram frukost och satte oss och åt.
Nu kom Emma och Omar ner och efter ca 3 minuter så kom Evelyn, Ogge, My och Felix. alla satte sig runt bordet och började att ta åt sin frukost. "vad vill ni göra idag då?" Frågade Omar.
"Bara mysa" sa Emma och log mot Omar. det blev så, vi skulle bara mysa hela dan.

---------------------------------------------
LÄS!!

sorry, jag har skrivit jätte konstigt för Malin och de andra tjejerna bor jo i Göteborg och i samma hus och när de var i Göteborg så gick de hem till Felix.
KONSTIGT!!!!!!!!

• jag måste få minst en röst (gillning) för att få nästa kapitel.•

MALIN FOOOERWhere stories live. Discover now