~Oscars perspektiv~
•läs sista meningen i förra kapitlet•
Där stod två arga Björn ögon. först bara jag tänkte "vad ska jag göra, vad ska jag göra!?"
"SPRING!!!!"
Hon kollade bak i en sekund, hon tvekade inte utan bara sprang någonstans. jag hängde efter henne med massa oro i min kropp.Vi stannade efter att vi hade sprungit i ungefär 5 minuter. jag hade fått väldigt bra kondition på den senaste tiden. jag andades fort och stressigt och kollade runt mig för att se om björnen var kvar, vilket den inte var. "Jävlar, vi måste här ifrån NU". Hon nickade snabbt på huvudet med en öppen mun för att andas bättre nu när vi har sprungit.
Vi gick till......
Eh, vi vet inte vart...
Det var tät skog så om man bara går och lyfter på några grenar så kanske det står någon/ något där. nä usch, nu tänker jag inte på det mer. Vi vet inte vad klockan var eftersom att båda två lämnade mobilerna hemma. Det var fortfarande ljust ute så det var ju typ det enda bra här. (okej, det finns massa bra saker, men aja). Vi gick och satte oss på en stor sten med mjuk mossa på."Kan vi inte bara gå åt ett enda håll så kommer vi så småningom fram till någon stad."
Vi gick mot ett håll som magen ville åt. Min mage kurrade plötsligt till och jag var ju inte beredd på det så jag ryckte till. Malin började genast att skratta. hon fick ta tag i närmaste sak som blev ett träd och kippade efter luft.
~Ogges perspektiv~
"Var fan är Oscar och Malin. deras mobiler ligger på deras nattygsbord i Oscars rum".
Ingen visste vart de var, de var typ spårlöst försvunna.
~Oscars perspektiv~
Vi gick och gick och min mage kurrade till. Malin blev så rädd att hon ryckte till och skrek högt. Plötsligt så hörde jag någonting så jag hyssjade mot Malin och hon tystnade genast. det var musik. Vi gick dit och fick se ett stort hus mitt ute i skogen. Det var en fest därinne så vi klev på. Eh, brukar man inte ha en fest på natten eller kvällen?
Man kom in i en hall med vita väggar och sedan så kom man till ett stort vardagsrum som det stod en stod en stor scen och ett dansgolv. Plötsligt så ramlade det en tjej som var stup full framför mina fötter. Vi fick hoppa över henne, för just nu vill jag bara hem. Vi letade upp en telefon som satt på väggen och ringde Ogge.
(OG=Ogge. O=Oscar.)
OG: "hallå det är Ogge"
O: "hallå, det är Oscar"
OG: "VAR ÄR NI OCH VAR ÄR MALIN!" Skriker han i luren så att jag måste ta bort luren från örat en bit bort.
O: Eh, vi vet inte riktigt men vi är i ett hus med en stor fest som är mitt ute i skogen, och Malin står bredvid mig".
OG: okej?, men hur ska vi veta vart ni är?
O: Jag vet att du inte vet det, och vi kan ju inte fråga någon här inne, för alla är ju typ stup fulla.
OG: Men ni kan ju försöka att fråga någon. kanske de som jobbar vid baren, om de har en så kan ni ju fråga de.
O: mm, okej, men lägg inte på!
OG: okej.
Jag sa bara till Malin att hon skulle stanna kvar och prata med Ogge. Jag gick in i hela alltet och letade efter en bar. Jag hittade ingen bar så jag fick gå fram till någon. Jag hittade en tjej med långt brunt hår som jag gick fram till. "Eh, ursäkta men du råkar inte veta var vi är?"
"P, på en fest"
"Amen vilken stad?"
"Skogen"Åh, den tjejen gick ju bra. Jag gick istället fram till en blondin och frågade samma sak.
"Jo, vi är utanför Kungälv"
"Okej"Okej, vi har gått flera mil och hamnat i Kungälv. jag gick fram till Malin som pratade med Ogge. jag sträckte fram handen som tydde på att jag ville ha telefonen. Hon gav mig den och jag satte den mot örat.
O: "vi är utanför Kungälv"
OG: KUNGÄLV!?!?!
O: japp, men jag kan fråga vilken "gata" det här är.
Jag gav Malin telefonen till Malin igen och gick fram till samma tjej som förut.
"Ursäkta igen, men vet du vilken "gata" det här är?"
"Ja, hopparvägen".
"Okej tack"
Och så gick jag iväg till telefonen igen. Malin såg mig så hon gav över telefonen till mig.
O: Hopparvägen
OG: okej kommer om en stund.
Han la bara på så jag och Malin gick ut i det friska vädret. Vi satte oss i gräset och tittade ut i skogen.
Efter en stund (kände han eftersom att de har ju ingen klocka) så kom Ogge på sin moppe. Vi gick fram till honom och gav ifrån oss varsin kram som han besvarade. Han gav oss varsin hjälm och satte oss på moppen och det blev väldigt trångt eftersom att vi satt tre stycken.
~Ogges perspektiv~
Vi är påväg hem på min moppe. Vinden blåser mot min kropp eftersom att jag sitter längst fram och kör. Vi där hemma har varit väldigt oroliga när de var borta. Jusste, jag hade ju inte sagt till de andra om att jag visste vart de var och att jag hade stuckit. Men de får ju veta det snart.
~Evelyns perspektiv~
"Var är Ogge?"
"Vet inte, han är väl och handlar eller något."Jag satte mig i soffan med en suck. Jag tog upp mobilen ur min bakficka och gick in på sociala medier.
Dörren öppnades och in kom Ogge, men det är ju inte bara Ogge. Även Oscar och Malin! Jag sprang fram till Malin Och Oscar och kastade mig i deras famn. Efter ett tag kramandes så frågade jag "var har ni varit?"
"Ehh, kom så sätter vi oss i soffan och pratar om det" Sa Oscar.
Vi satte oss i soffan och han började att prata.
---------------------------------------------
Ett nytt kapitel👏🏼👏🏼
Det längsta hittills😍
Hoppas ni har det jätte bra😘
YOU ARE READING
MALIN FOOOER
FanfictionNu är Malin en 15 årig FOOOER som bor i Göteborg med hennes syskon, Emma och Elias och halv syskon, Evelyn, My och Albin. Nu hade Malins halv mamma, Hanna köpt biljetter till USA och Malin hoppade och klappade händerna av glädje.