Kapitel 15

29 0 0
                                    

~Oscars perspektiv~

Vi satte oss i soffan och jag började att prata. "Det började med att Malin vaknade och väckte mig eftersom satt hon inte kunde somna om. Vi bestämde oss för att gå en liten promenad. Vi bara gick någonstans och plötsligt så var vi mitt ute i en skog. Vi hade vänt oss om flera gånger så vi visste inte vart vi kom ifrån. Vi bestämde oss för att gå bara åt ett håll, för att då kommer man ju tillslut fram till någonstans. Vi kom då fram till en fest och letade efter en telefon som vi kunde ringa någon med. Vi ringde Ogge och han kom och hämtade oss och, ja.... nu är vi här."

Alla nickade koncentrerat.

Efter pratet så var alla hungriga, fast jag och Malin är nog hungrigast. Eftersom att ingen orkade att laga mat så skulle vi gå till Donken och äta där.

~Malins perspektiv~

Jag tog på mig mina vita låga Converse samt min handväska med mobil, nycklar och plånbok. Jag låste dörren när vi kommit ut i det fina vädret. Det var inte så långt till Donken så vi gick dit.

Det var nästan inget folk där. Ett kärleks par och några ungdomar.
Vi ställde oss i den tomma kön och började att beställa. Alla tjejer valde en happy meal, medan killarna valde varsin big mac.

Det tog inte lång tid för maten att komma. Bara efter ungefär 2 minuter så kom allas mat.

"Happy meal?"

Jag, My, Evelyn och Emma räckte upp handen.

"Big mac?"

Oscar, Felix, Ogge och Omar "viftade" lite med handen.

Jag tog en stor tugga av min hamburgare. Inte förrän nu märkte jag att jag var jätte hungrig.

När alla nyss hade ätit färdigt och vi skulle precis gå så sa jag "kan ni vänta lite på mig, jag är fortfarande jätte hungrig."
"Jag med!" Sa Emma, Evelyn och My i kör. Vi gick bort och beställde ny mat.
När vi hade ätit färdigt så gick vi och slängde pappret och gick ut.

(Vet inte hos vilken de är hos nu, men bestämmer att de är i Göteborg hos Malin, Evelyn, My och Emma).

Vi möttes av vårt hus vita hus. Jag letade fram nyckeln ur min handväska.
Jag låste upp dörren och klev in. Våra katter Stina och Astrid kom springandes mot oss. Jag fångade upp Astrid i min famn och My var snabb med att bära upp Stina i sin famn. Jag gick mot mitt rum med Oscar i hälarna.
Vi gick upp för den 13 stegade trappan. Jag vet... oturs numret. Jag hoppade i min säng och strax där efter kom en farande Oscar på mig. "Ahhh!" Och så låg vi där i sängen och skrattade så att båda fick gå ut på balkongen för att ens få luft (hon har en balkong i hennes rum).

Vi satte oss på varsin stol därute och bara lät varandra få lite luft.

Efter en stunds pratande där ute, så bestämde vi oss för att gå in. Väl inne så la vi oss i min säng och bäddade ner oss under täcket.

Jag vaknade av att klockan ringde. Det är lördag idag och vi ska åka till Liseberg idag. Jippi.

Jag steg upp ur sängen och gick till toaletten för att ta en dusch. Jag satte på duschen och ställde mig i strålarna. Jag höjde värmen så att man ryser lite.

Jag tog schampo i min hand och tog det i övre håret (inte i topparna), sköljde ut det och tog i lite balsam i topparna. Jag tog min shower gel från the body shop i lukten Jordgubb, min favorit, fast glazed Apple luktar också väldigt gott. Mina två favoriter. När jag sköljt ut det så klev jag ut ur duschen. Jag torkade mig och gick in till Oscar som hade vaknat.

Jag letade fram jordgubbs body buttern från the body shop. Jag släppte handduken på golvet och började smörja in mig. Jag kunde nästan känna ett par stirrande ögon på min rumpa. Jag vände mig om och som sagt.. Ett par stirrande ögon. Oscar blev en röd nyans om kinderna och jag började att le. Jag tog på mig ett par nya trosor och en ny bh och så la jag mig över Oscar.

Han bet sig i läppen och jag fortsatte att le.

"Du är så het, babe" sa Oscar med en kåt blick.

"Tack detsamma men inte nu"

"Men, åhhh, snälla"

"Nepp"

Nu la jag mig istället bredvid honom med ett stort flin på läpparna.

"Du, jag har någonting att berätta för dig" sa Oscar.
"Okej"
"Jo det är såhär att jag och killarna ska ha en konsert om två månader."
"Åhh, vad roligt!"
"Ja, och den är i Umeå så att vi får åka en liten bit".

Jag tog min mobil och gick in på min Twitter och kollade på mitt flöde. Det var inget intressant. Jag gick istället in på Instagram och kollade. Oscar hade lagt upp ett foto på mig och skrev en text som jag började att läsa.

"She's My love😘❤️".

Jag gick in i kommentarerna som redan var bombade och kommenterade "love you to😘❤️"

Medan jag ändå var inne i kommentarerna så kunde jag ju läsa några.

Jag blev typ chockad över hur många elaka kommentarer det var. Några bar typ "hur kan du vara ihop men det svinet!💥🔫",
"Fattar inte hur du kan vara tillsammans med henne😷",
"Haha vilken apa🐒",
"Du är värd någon mycket bättre än henne, jävla svin🐖😲",
"Hittade du henne på en djurpark eller🐍🐊🐬🐗🐼🐢🐠🐓😒",
"Fan på dig, du är värd mycket mer än det där jävla fucking svinet😖".

Men det fanns ganska mycket snälla kommentarer.
"Åhhh, vad fin hon är💓",
"Ni passar så bra tillsammans, är verkligen lycklig för din skull💕",
"Ni är som en blomma. För att en blomma ska kunna överleva måste den få vatten. Ni är gjorda för varandra❤️🌱🌷",
"Såg er idag❤️"

Jag blev en aning röd i ansiktet av alla snälla kommentarer. Jag vände mig om så att jag låg mot Oscar och la bort mobilen. Jag kollade på honom. Länge. "Jag älskar dig"
"Jag älskar dig med"
Vi möttes i en kyss.

•En timme senare•

Vi var klara och vi hade redan ringt de andra. Vi skulle mötas hos oss.

Det plingade på dörren så jag sprang till dörren och öppnade. Där stod hela gänget och väntade. (Olly, Omar och Felix)

"Hej!, vi ska bara ta på oss så åker vi!"

Oscar kom och tog på sig sina Vans medan jag tog mina vita låga Converse. Emma, Evelyn och My tog också på sig sina Converse. Jag hade på mig en rosa, vit, svart, blommig blus med ett par vita jeans shorts. Jag hade uppsatt hår så att håret inte flyger framför ansiktet när man åker.

Jag tog med mig min handväska och gick ut med de andra i hälarna. My, som gick sist låste dörren.

---------------------------------------------

Ett nytt kapitel uppe😎💪🏼
På fredag har jag skolavslutning💪🏼

Ni når mig:
Kik:dina122703
Snapchat: bumpan1227
Min blogg: bumpanse.blogg.se
Instagram: •1• baralillaMalia
•2• gymnastik_mgk_4ever
•3• tfcfoooer00 (två nollor på slutet)
Jag har ett till konto men det är privat.

Fortsätt att ha en bra dag❤️

MALIN FOOOERWhere stories live. Discover now