Kapitel 17

12 0 0
                                    

~Malins perspektiv~

Vi tog bussen hem igen till oss. Klockan var 20:56 när vi kom hem. Vi bestämde oss för att alla skulle sova hos oss.
🚫tror inte att det är sommarlov i novellen men nu är det det. Vet inte om det är sommar ens men det får vara det nu. Okej det är sommarlov (ifall någon inte fattade det)🚫 Vi bäddade iordning på golvet i vardagsrummet. Vårt vardagsrum är ganska stort så alla kommer att få plats. Vi har två soffor i rummet. My och Ogge skulle sova i ena och Emma och Omar i den andra. Vi tog fram en dubbelmadrass, två enkelmadrasser och en pump.

När vi hade pumpat upp alla madrasser och bäddat iordning så frågade Felix plötsligt "kan vi inte gå på fest?, jag vet ingen i Göteborg som har en, eftersom att jag bor i Stockholm."

"Men det är la bara att gå runt och kolla om någon har en fest."
Alla gick upp på sina rum och började att göra iordning sig (tjejerna). För mig fick det bli en kort tajt silvrig klänning med ett par svarta högklackar. Jag gick till ett badrum och tog bort allt smink för att sminka om mig.

När det var klart så gick jag ner med klackarna handen. Alla var redan klara eftersom att jag hade sminkat om mig som förmodligen de andra inte hade gjort. "Tjena snygging" sa Oscar. Jag gav honom en puss på munnen och svarade med ett enkelt "hej". Jag tog på mig klackarna och gick ut.

Det tog inte så låg tid tills vi hittade en fest som var på topp. Vi klev in i huset och spred ut oss.

~Ogges perspektiv~

Jag dansade framför My. Plötsligt såg jag inte My längre utan en annan tjej i mörkbrunt hår. Ganska snygg faktiskt om man ska vara ärlig. Nej, så kan jag ju inte tänka, jag har ju faktiskt en flickvän. Men hon är ju så snygg, fast My är snyggare.

Jag började att leta efter My.

Plötsligt skymtade jag henne emellan två stycken. Jag trängde mig fram. Jag tog på my's axel och kramade om henne bakifrån. Hon vände sig om och kollade i mina ögon.
"Ursäkta!!" Sa My.
---------------------------------------------

Kort kapitel...

MALIN FOOOERWhere stories live. Discover now