الجزء الواحد والعشرون

25.4K 1.1K 84
                                    

          بسم الله ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

البارت الواحد والعشرون من رواية ❤ على القلب سلطان ❤

                  بقلم آية العربي

            قراءة ممتعة

ف لنحيا سوياً ...
ولنمرض سوياً ...
ولنتعافى سوياً ...
او نموت سوياً ...
فى قاموس حبنا لا يوجد رقم واحد ...
وان وجد .. فنحن الاتنين نساوي واحد .

            آية العربي

&&&&&&&&&&&&&

ينام كعادته مغمض العينان ولكن عقله اُرهق من شدة التفكير والاشتياق لها ... اليوم سيكتب كتابه على تلك الحية التى تلونت فأبهرت من يراها ولكنها تزال حية ..

بكت وصرخت واقنعت الجميع انه تم خيانتها والخوض في شرفها وقد كان ..

يعلم ان همها المال ولا شئ غيره وللاسف اكتشف هذا مؤخراً ... وحتى ان كان همها سمعتها فالاولية للمال مؤكد ..

لذا سيتم كتب الكتاب هذا ليومين ... يذهب للحارة ويعلن زواجه منها ثم ينفصلا بعدها ... ولتذهب الى طريق الجحيم لا يهمه ...

رن هاتفه بجواره على الكومود فتناوله بيده وما زالت عيناه مغمضة ... فتحه واجاب بنبرة حادة قاسية _ الو ..

رد الطرف الآخر ببكاء وحزن وندم وألم واشتيااااق ثم اشتياق ثم اشتياق_ سلطان ! .

فتح عينه التى اتسعت دون نطق حرف وتجمدت جميع حواسه ... اكملت بكاؤها هى واردفت بصوت متألم مزق قلبه العاشق _ سلطان ... عارفة انك مش عايز تسمعنى ... بس انا لازم اتكلم ... انا آسفة يا حبيبي ... انا عارفة انى غلطت فى حقك المرة دي ... انا سافرت علشان الحق اسم بابا وسمعته يا سلطان اللى كانوا ع المحك ...
بس بردو فضّلت امشي لانى مكنتش هتحمل اشوفك مع غيري حتى لو ع الورق ... قلت ابعد الفترة دي وعارفة ان وقتها انت مكنتش هتسمح بكده ...

تنهدت بقوة قد بدأت تسعل وتبكى مسترسلة وتحاول استجماع انفاسها بصعوبة  _ أدم مكانش معايا يا سلطان ... انا سافرت لوحدى ... انا مستحيل اخد ادم معايا لهناك واوجعك بالطريقة دي ... فيه امور حصلت انت متعرفهاش ... انا بس بكلمك علشان اعتذرلك عن سفرى بدون علمك ... عيزاك تسامحنى يا سلطان ... سامحنى .

اغلقت الهاتف دون ان تسمع صوته الذى تشتاق لسماعه ولكنها لا تريده ان يعلم بأمرها .

اما هو فانتفض على حاله ووقف يعيد الاتصال بها فوجد هاتفها قد اغلق ... كاد ان يضرب الهاتف فى عرض الحائط ولكنه فضل الاتصال على وداد .

اردفت وداد بترقب بعدما فتحت الخط _ الو ... ايوة يا سلطان ! .

اردف بصوت قوى حاد متسائل _ سيلين مالها ؟

على القلبٍ سُلطان   "بقلمى آية العربي " حيث تعيش القصص. اكتشف الآن