"ATHALIA memang suka tengok langit ke?" Soal Talhah ingin tahu. Khusyuk benar isterinya itu tengok langit macam nak tembus.
Athalia kelihatan ayu dengan gaun putihnya sambil duduk bersimpuh dia atas karpet bulu-bulu.
Athalia menoleh ke arah Talhah di belakang dan hanya tersenyum manis. Dibiarkan tidak berjawab.
Walau hari masih siang, cahaya matahari tidak terlihat secara direct dari bilik Engku Talhah. Bilik lelaki itu pula betul-betul berada di sebelah kawasan hutan. Pasang pendingin hawa atau tidak, kamar Engku Talhah memang sejuk sentiasa.
Tak kira siang atau malam, penghuni bilik itu hanya dapat melihat pokok-pokok Ru dan kabus putih.
Villa Puan Ayesha yang menjadi tempat mereka tinggal kini agak jauh dari lebuhraya dan mana-mana jalan utama. Jadi, kawasan rumahnya ini memang tertutup dan hanya orang-orang tertentu saja yang tahu.
"Talhah, Athalia nak tanya boleh?"
"Go on, butterfly." Talhah menapak ke arah Athalia lalu badan disandarkan pada dinding balkoni.
"Kenapa Talhah panggil Athalia... Butterfly?"
"Sebab setiap kali Talhah tengok Athalia, Talhah mesti rasa ada rama-rama dalam perut ni—" Tangan kurus Athalia dicapai dan dilekapkan pada perutnya yang terdapat 6 'roti' itu.
"—Athalia rasa tak?" Talhah menahan tangan Athalia daripada terlepas dari genggamannya.
Athalia gigit bibir bawah, malu. Semakin gementar dia apabila dapat merasakan lekuk yang ada di perut Talhah. Ini ke six abs? Cepat-cepat dia tarik tangan. Walaupun beralaskan pajama Talhah, dia masih dapat rasa otot perut suaminya itu.
"Talhah ni, Athalia malu la..." Pipi Athalia yang sedia pucat memerah.
"Ala... Kita kan dah halal. Apa nak malunya?" Kata Talhah selamba. Padahal dia sendiri pun malu dengan Athalia. Tapi, sebab Athalia terlalu menggugat jiwanya, dia perlahan-lahan mula merasakan cinta yang perlu dibina.
"Talhah pula nak tanya. Athalia pakai make up ke?" Bukan apa, kenapa dia nampak pipi Athalia macam merah sangat?
"Kenapa? Tak cantik ke? Nak Athalia bersihkan balik?" Tapak tangan terus dilekapkan pada pipinya sebaik saja ditegur Talhah.
Talhah ketawa kecil. Sehelai tisu digapai dari kotak tisu yang terdapat di atas meja kecil. Pipi Athalia dilap lembut. Tak kasar.
"Talhah nak Athalia natural je bila kita berdua."
"Sorry, Talhah. Athalia nak Talhah tengok Athalia cantik je." Pipi dikembungkan. Athalia janji dengan diri sendiri, dia tak akan pakai blusher lagi.
"Kulit Athalia memang putih pucat ke? Athalia kena minum air kosong banyak-banyak. Risau Talhah tengok kulit Athalia macam kulit mayat." Pesan Talhah. Pipi Athalia diusap.
"Athalia dah minum air banyak-banyak dah, Talhah. Memang kulit Athalia macam ni. Kulit putih." Sedih Athalia mengadu pada Talhah. Dia tidak normal seperti Talhah. Kalau Talhah berkulit cerah, dia berkulit putih.
Sungguh, kulit cerah dan kulit putih adalah perkara yang sangat berbeza.
"Talhah habiskan rutin seharian Talhah kat dalam bilik je ke?" Laju Athalia ajukan soalan, mengubah topik.
Bilik Talhah memang sesuai untuk dijadikan tempat berehat. Tapi, takkan tak bekerja? Hari ni kan hari minggu?
"Yes, butterfly. Talhah spends all day in his own room." Talhah merapatkan kedua badan mereka. Sengaja.
YOU ARE READING
Isteri Buat Talhah
RomanceTalhah suka Athalia. Athalia suka Talhah. Mudah. Cute je kisah cinta mereka kan? Ke... Tak? "I tak sure... Kalau you betul-betul sayang kan I. I pun tak sure kalau I betul-betul sayang you." "Then, how about seal a kiss to confirm it?" [ ON - GOING...