jiwoo menunduk lalu tersenyum kecil kepada guru kelasnya." nah,pingat awak "
pingat emas itu dipegang jiwoo dalam keadaan dirinya gelisah.
" tahniah ye,nanti saya rekodkan dalam buku rekod "
gadis itu kembali menunduk.
" yah,cakap lah.saya tak pernah
dengar suara awak "riak wajah bersalah gadis itu dapat difahami guru kelasnya lalu dia menyuruh jiwoo pulang ke kelas.
gadis itu memang balik ke kelas tetapi dia mengambil beg lalu meninggalkan sesi sekolah yang masih berlangsung.
" aku nak jadi diri
sendiri "jiwoo mengeluh kemudian dia mengeluarkan pingat emas tadi.
tangannya menggenggam erat pingat itu sehingga terluka dan berdarah.
" ahhh~ " jiwoo mengeluh panjang sambil melihat ke arah langit biru.
jiwoo memberikan pingat emas itu kepada kembarnya.
" tak guna " rungut jiwoo kecil
kemudian dia melihat ibunya berlari ke arah kembarnha lalu memuji anak itu tanpa henti dihadapan jiwoo.
gadis itu masuk ke dalam biliknya lalu mengunci pintu.
biliknya yang suram tanpa cahaya dari luar dan hanya dipenuhi dengan kertas-kertas pelajaran yang ditulisnya memenuhi setiap sisi.
jiwoo mengambil kain pembalut lalu membalut tapak tangannya yang terluka.
dia menulis diari tentang sehariannya yang malang.
lee heeseung, penjaga bilik
rahsia inijiwoo dengan cepat menulis perkara yang terlintas dalam fikirannya itu.
tok tok
saat jiwoo mendongak,dia melihat heeseung berdiri di luar tingkap biliknya dengan senyuman.
YOU ARE READING
𝗦𝗘𝗖𝗥𝗘𝗧 𝗖𝗛𝗔𝗠𝗕𝗘𝗥 ⥑ 𝙝𝙚𝙚𝙨𝙚𝙪𝙣𝙜
Random⦂ lee heeseung , jin jiwoo | the 𝘀𝗲𝗰𝗿𝗲𝘁 𝗰𝗵𝗮𝗺𝗯𝗲𝗿 that bring happiness | ↻completed , short story 𝗕𝗢𝗢𝗞 𝗙𝗢𝗨𝗥 © JVNSE0KIT3,2O21