heeseung tersengih melihat jiwoo yang bersenang-senang dengan imaginasinya sendiri." sehingga kebahagiaan
kau,aku selamanya bernyala "jiwoo datang mendekati heeseung lalu menarik tangan lelaki itu untuk mengikutinya.
" jiwoo-yah,waktu rehat dah nak habis nih "
" jinjja? jom lah balik kelas "
mereka berdua berhenti apabila bertembung dengan seorang lelaki.
" jiwoo-yah "
gadis itu berusaha mengabaikan lelaki itu.dia jelas membenci lelaki dihadapannya itu.
" maafkan saya jebal,
saya janji takkan buat
mcm tu lagi "" cukup lah yejun,
saya dgn awak dah takde
apa-apa "lelaki bernama yejun itu masih tidak berputus dan dia cuba untuk memegang tangan jiwoo tetapi terlebih dahulu ditahan heeseung.
heeseung kemudiannya memberikan yejun sekuntum bunga mawar biru yang mana membuatkan lelaki itu tiba-tiba kabur penglihatannya seketika.
dalam kesempatan itu, heeseung menarik jiwoo beredar dari situ dengan segera.
setelah semua orang pulang, heeseung mendekati meja jiwoo.
" jom- "
" aku balik sendiri "
gadis itu beredar tanpa melihat ke belakang tanpa dia sedar yang dia melukai heeseung.
kesedihan yang dialami jiwoo meninggalkan luka pada wajah heeseung.
lelaki itu tidak boleh menerimanya jadi dia pergi mengejar jiwoo.
" yah lepas- "
heeseung menarik jiwoo ke dalam pelukan dan membiarkan gadis itu menghidu wangian lavender yang mampu mengurangkan kesedihan seseorang.
jiwoo akhirnya menangis di dada heeseung tanpa henti.
" menangis lah, semuanya
akan berlalu pergi "
YOU ARE READING
𝗦𝗘𝗖𝗥𝗘𝗧 𝗖𝗛𝗔𝗠𝗕𝗘𝗥 ⥑ 𝙝𝙚𝙚𝙨𝙚𝙪𝙣𝙜
Random⦂ lee heeseung , jin jiwoo | the 𝘀𝗲𝗰𝗿𝗲𝘁 𝗰𝗵𝗮𝗺𝗯𝗲𝗿 that bring happiness | ↻completed , short story 𝗕𝗢𝗢𝗞 𝗙𝗢𝗨𝗥 © JVNSE0KIT3,2O21