Sifat ingin tahu Hyera itu membuatkan dia mahu pergi ke istana tersebut. Adakah istana itu masih dalam bentuk yang sama?Bagaimanakah rupa istana itu luar dan dalam?. Dalam masa yang sama dia juga rasa takut kerana Pirate King itu mati dibunuh didalam istana tersebut .
Hyera kagum dengan keadaan istana tersebut. Ianya agak besar dan kelihatan usang. Terdapat berberapa buah jentera ditinggalkan. mungkin ada pihak yang ingin merobohkan istana itu.
(~Hah imagine cenggini istana lam hutan tu~)
Hyera pov
Aku mula melangkahkan kaki mendekati pintu istana dan kemudiannya sesuatu benda membuatkan aku tersadung.
"Auch ah- apa benda aku sepak tadi"
"apa ni.." aku mula mengalihkan kotak tersebut dan membersihkan sedikit kerana ianya dikambus ke dalam tanah. Aku membukanya dan ianya ialah sebuah jam pasir. Tanpa membuang masa aku bangkit dari duduk dan meletakkan jam pasir itu ke dalam beg. Aku mula membuka pintu istana yang besar itu. end povFlashback
"kau sini tolong aku bawak kotak ni keluar"
kata seorang lelaki
"b-baik boss"
Kedengaran bunyi jentera diluar. Pekerja-pekerja juga diarahkan untuk mengeledah barang didalam istana."Boss dalam ni ada apa? "Dia berkata sambil membawa kotak tersebut.
"Kalau benda dalam kotak ni berharga apa kata kita jual"
apabila lelaki itu berkata demikian. Dengan tibanya kotak yang dibawa tadi menjadi berat dan jatuh ke atas tanah. Mereka cuba untuk mengambil semula tetapi tidak berhasil."Korang, Dorang nak robohkan rumah kita apa kata kita muncul depan diorang sekarang..bosanla tengok dorang buat taktahu je yang tuan rumahnya ada lagi" Wooyoung berkata dengan niat mahu menganggu perkerja tersebut untuk beredar dari sini. Ateez yang lain mengangguk dan mula tersenyum sinis.
"Oii manusia" San membisik kepada salah seorang pekerja tersebut lalu san menjatuhkan pasu dihadapan pekerja yang sedang membawa barang berharga. Mereka sangat takut dan berlalu pergi. Ateez yang lainnya hanya bergelak ketawa melihat semua bertempiaran lari dan meninggalkan jentera-jentera.
_______________________________
Author pov
Hyera masuk kedalam istana itu tetapi dia tidak tahu bahawa ada yang sedang memerhatinya. Hyera berjalan keruangan pertama istana dan melihat begitu banyak kabinet dan almari yang seperti dialihkan.Ateez
Seorang gadis yang berani masuk ke dalam istana membuatkan Ateez yang bersantai itu terkejut lalu mereka menyorok walaupun tidak boleh dilihat.
Yeosang menyorok disebalik almari dimana Hyera sedang berdiri ditepi Almari tersebut.
Tanpa sengaja yeosang telah menjatuhkan sesuatu dan ia tepat kena dibahagian kepala hyera. Hyera kemudiannya pengsan."Hyung ape kita nak buat" Yeosang gelisah melihat Hyera yang telah pengsan. Ateez yang lainnya sibuk dengan diri mereka kerana jika malam ini mereka tidak dapatkan jam pasir itu. Mereka akan kembali ke alam roh.
Seonghwa mengeledah beg Hyera dan dia tersenyum kerana barang yang mereka cari telah dijumpai.
"HOngJooong-aaa~ tengok ni !" Hongjoong mendekati seonghwa dan mula memusingkan jam pasir tersebut. "Terima kasih awak"Hongjoong membisik perlahan ditelinga Hyera walaupun Hyera pengsan.
Dengan kuasa yang ada pada cromer tersebut Ateez dapat menjadi manusia sementara.TBC
agak membosankan bukan hshshshshhs=]
hohohoho
huhuhuhu
YOU ARE READING
Into the Wonderland [Ateez][Kang Yeosang]
FanfictionHye guys>3 hihi.. ok ni 1st time ema tulis story. Ema hargai sangat kalau korang singgah baca cerite ni. add to you library & vote tau.:> Vomments and lets be moot🤙🏻✨ Completed✔️ start : 2/1/2022 finish : 7/1/2022 Hyera merupakan seorang tentera l...