Agak mengarut tapi enjoy hahaha
Mereka berlayar hingga ke tengah lautan. Hyera teringat akan pekerjaannya dahulu ia membuatkan dia gembira. Hyera bersandar dipagar kapal sambil melihat matahari terbenam. Hyera mengagumi keindahan suasana dilautan ini. Tanpa dia sedar seseorang melihatnya.
Yeosang pov
Aku melihat Hyera dari jauh. Rambut Hyera yang berterbangan ditiup angin membuatkan gadis itu sangat cantik. Hatiku berdegup kencang. Aku tidak pernah merasakan perasaan seperti ini.
end povAuthor pov
Yeosang menghampiri Hyera dan duduk disebelah gadis itu. "Awak suka tempat ni?" soal yeosang. Gadis itu memberikan senyuman dan anggukan. Senyuman itu membuatkan Yeosang tidak keruan. "Yeosang , Awak Yeosang kan ? Sebenarnya saya nak ucap terima kasih dekat awak... awak selalu ambil berat pasal saya." Hyera berkata seperti itu membuatkan Yeosang tersenyum."HYERA !! sini ikut aku" Hongjoong dengan tibanya datang dan menarik tangan Hyera menuju ke bilik. Kini mereka berdua sahaja didalam bilik itu. Hongjoong kemudiannya memberi peringatan kepada hyera.
"hari dah nak malam jadi aku nak kau duduk dalam bilik ni..jangan keluar selagi matahari belum naik. Aku taknak aku atau member aku buat benda tak baik dekat kau." Jelas Hongjoong lalu pergi dari situ. Hongjoong tidak mengunci pintu bilik itu kerana tidak gamak untuk lakukannya. Hyera termenung seorang diri. *Benda tak elok...dorang ada niat jahat ke dekat aku*Hongjoong melakukan itu kerana apabila menjelang malam Ateez bukan lah diri mereka..sesuatu telah mengawal mereka pada waktu malam atau mengikut persekitaran. Halateez lah yang mengawal mereka dan Halateez merupakan roh Ateez yang berdendam.
Hyera memegang satu utas rantai yang dia kutip sebelum Hongjoong menariknya. Rantai itu ialah milik Yeosang. Hyera mahu keluar dari bilik ini untuk bertemu Yeosang tetapi dia teringat akan pesanan Hongjoong. *Hyera, kau tahu kan Yeosang tu baik orangnya* Hyera cuba berfikiran positif.
Hyera pov
Aku berjalan keluar dari bilik tetapi tidak nampak sorang pon kelibat Ateez diluar. Aku berjalan menghampiri pagar kapal dan melihat bulan yang bersinar.
Kemudian aku merasakan seseorang memeluk erat ku dari belakang aku terkejut lantas menolaknya. end povAutho pov
Yeosang jatuh akibat tolakan dari Hyera. Lantas Hyera menarik Yeosang untuk berdiri semula.
Hyera : "Yeosang saya sebernarnya nak jumpa awak..n-nak bagi ni" Hyera berkata sambil menunjukkan rantai tersebut. Tetapi Yeosang hanya melangkah mendekatinya dan membuatkan gadis itu tidak selesa. Hyera juga merasakan aura yang berbeza dari Yeosang. Yeosang memeluk Hyera dan membisik ditelinga gadis tersebut. "I love you". nafsunya melonjak kerana wangian yang ada pada Hyera dan dia mendukung Hyera ke biliknya. <spicy scene>( ͡° ͜ʖ ͡°)_______________________________
Hari ini merupakan Hari ke-5 mereka masih diatas kapal. Selepas kejadian itu Hyera tidak pernah keluar dari bilik dan membuatkan Ateez mula risau.
"Hyeraa, bukak la pintu ni. Aku risau tahu tak" Seonghwa cuba memujuknya dan mengetuk pintu bilik itu berkali-kali.
"Hyung kenapa dengan Hyera" mingi bertanya
"Memang kitorang tahu pun" Wooyoung menyindir mingi.Tiba-tiba Hyera membuka pintu tetapi belum sempat Ateez bertanya sesuatu. Hyera berlari melulu ke arah kepala kapal dan memuntahkan segala isi perut kemudian jatuh pengsan. Hongjoong sempat menyambutnya dan berikan kepada Yunho untuk merawat Hyera.
"H-hyera mengandung-" Yunho memberitahu kepada member Ateez yang lain. Dia juga terkejut.
"Tapi dia mengandung anak sapa, macam mana-" San
Hyera mula menyedarkan diri dan apa yang dia lihat ialah member Ateez yang berada disampingnya.
"Kau tahu tak yang kau mengandung sekarang ?" Hongjoong bertanya dan Hyera hanya membalas dengan gelengan kepala. Dia betul-betul tidak tahu perkara itu boleh berlaku.
"Cakap kat aku siapa yang buat kau mengandung ! Mesti antara kitorang kan." Hongjoong bertanya kerana dia sudah menganggap Hyera sebagai adiknya.
Hyera hanya diam membisu.Yeosang pov
Aku teringat sesuatu terjadi pada malam itu. Aku hanya keluar untuk ke tandas tetapi apabila aku melihat Hyera penglihatan aku mula kabur. Aku mendekati Hyera tetapi aku tidak merasakan yang aku menggerakkan tubuhku sendiri. Ianya seolah-olah mimpi.
Adakah aku yang telah mengotorkan Hyera. Tapi mustahil- end pov"Aku tanya lagi sekali... siapa yang buat hyera mengandung" Hongjoong mengulangi ayatnya dengan kesabaran. Ateez yang lain dan Hyera membisu. kemudian-
"Aku ,Hyera mengandungkan anak aku" Yeosang memberitahu perkara sebenar.
Hongjoong bangun lalu memberi tumbukan kepada yeosang. Pergaduhan kecil antara mereka berlaku.
"STOP !! saya yang salah sebab saya tak dengar arahan Hongjoong ! Yeosang tak salah sebab Hyera tahu yang lakukan tu bukan Yeosang." Hyera membuatkan ateez berhenti bergaduh dan dia mula menangis kerana dia merasakan dirinya sangat bodoh sebab tidak mengikut arahan Hongjoong.TBC
tak lama lagi cerite ni akan tamat(ง'̀-'́)ง
YOU ARE READING
Into the Wonderland [Ateez][Kang Yeosang]
FanfictionHye guys>3 hihi.. ok ni 1st time ema tulis story. Ema hargai sangat kalau korang singgah baca cerite ni. add to you library & vote tau.:> Vomments and lets be moot🤙🏻✨ Completed✔️ start : 2/1/2022 finish : 7/1/2022 Hyera merupakan seorang tentera l...