⛓️8⛓️The Journey Begins

37 6 4
                                    

"Kita akan pergi ke Wonderland hari ini juga sebab kita tak banyak masa, jika pasir didalam Jam itu semuanya turun kita akan lenyap dan kita mungkin tak mampu untuk bawa Hyera pulang ke dunia dia semula" Hongjoong berkata. Wonderland ialah suatu pulau yang dihuni oleh setengah Lanun dan mereka agak mengerikan.

Hyera mula perasan Ateez menyebut namanya. Dia hairan kerana dia tidak memperkenalkan diri dia lagi.
"Saya nak tanya, macam mana korang boleh tahu nama saya." Hyera berkata demikian membuatkan Ateez yang lain senyum dan tahan ketawa. Hyera bingung.
"Ini buku kau kan ? dah tu kitorang tengok lah biodata yang kau tulis. Nama pon besar gedabak depan buku" Wooyoung membalas sambil menahan gelaknya. Hyera agak malu kerana mereka telah membaca biodatanya. Buku diari tu Hyera telah milikinya sejak kecil. Jadi Biodata yang ada dalam buku tu sangat menjengkelkan bagi dia.

hyera: "Macam mana kita nak ke sana? tempat ni dah la hutan tebal."
Seonghwa : "Cik adik , Kita sekarang dizaman lain. Belakang istana ni ada sungai besar menuju ke laut, So kita naik kapal la~ aigoo" Hyera memukul kepalanya kerana bodohnya tak bawa bincang. HAHAHAHA
"Awak tak mabuk laut kan?" Yeosang menyoal Hyera.
"Tak, sebab saya bekas tentera laut" Jawab Hyera dengan nada yang agak bangga. Ateez kemudiannya meng*WOW*kan aja.

"Baiklah sebelum kita mulakan perjalanan.. Hyera ambil buku ni" Hongjoong memberikan buku kulit dan pen kepada Hyera. "Aku nak kau tulis setiap perkara yang berlaku sebagai bukti dan kebenaran" jelas Hongjoong
"kalau pakai buku biasa saya tak boleh ke" Hyera bertanya.
"Haish banyak tanya la. Buku yang aku bagi ni ada kuasa. Kalau kau balik ke dunia kau semua yang tertulis dalam buku ini akan kekal. Jadi aku nak kau tulis ni untuk membersihkan nama Ateez"

Mereka bersedia untuk pergi ke Wonderland. Tetapi Jongho memberhentikan semua orang.
"Kau kenapa" wooyoung menanya kerana pelik dengan Jongho.
"Takkan la Hyera nak naik kapal dengan baju macam ni. Jongho rasa tak sesuai." Baju yang dipakai Hyera adalah baju moden dan ianya tidak sesuai kerana mereka takut Hyera terancam oleh orang yang menetap di Wonderland.

seonghwa pov
Aku teringat sesuatu lantas aku menaiki tangga menuju kebilik. Aku membuka Almari besar itu dan membawa keluar pakaian yang ada. end pov

"Nah, pergi tukar sekarang"
Hyera dengan pantasnya masuk ke bilik berdekatan dan menukar pakaiannya ke pakaian yang seonghwa berikan tadi.[Hyera punya baju macam Seonghwa wonderland Kingdom tapi version Hitam punya] . Kapal besar yang bertulis <ATEEZ> dinaiki. Mereka mula melepaskan layar kapal dan menuju kedestinasi mereka.

TBC
sheeshh

Into the Wonderland [Ateez][Kang Yeosang]Where stories live. Discover now