⛓️7⛓️

31 7 3
                                    

Hyera mengeluh kecil selepas dia mula sedar dari lena. Hyera memegang kepalanya yang dibalut. Dia mengerang kesakitan kerana bahagian luka kepala itu sangat pedih.

hyera pov
Aku membuka mata dengan perlahan dan duduk bersandar dikepala katil. Aku mula melihat sekeliling, Bilik yang aku duduk ini agak mewah. Rasa tidak percaya kerana bilik ini dalam keadaan yang sangat teratur. end pov

Author pov
*seingat aku istana ni sudah usang dan berhabuk* monolog hyera. Sesuatu telah menarik perhatiannya. Hyera sayup-sayup mendengar bunyi musik. Lantas dia turun dari katil untuk mengikut bunyi tersebut.

Dia melalui sepanjang koridor istana sehingga bahagian hadapan istana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia melalui sepanjang koridor istana sehingga bahagian hadapan istana. Dia tergamam dengan kecantikan istana itu.

Ateez dibahagian hadapan istana sedang membuat performance.. hshshshshsh (Ok ateez tengah menari lagu Answer Kingdom Performances.. ahh begitu lah rupa)
"Korang, Perempuan tu dah sedar" Wooyoung menjerit kerana perasan akan kelibat gadis itu dan mula menolong Hyera berjalan untuk duduk ke kerusi bersama Ateez.
"Aku ada nama lah.." Hyera berkata kepada wooyoung kerana perkataan perempuan tu agak kasar baginya.
"Kesah pulak aku" Wooyoung membalas dan Hyera mula mencebik. Yeosang mendekati mereka dan menanyakan banyak soalan kepada Hyera.
"Hyera, awak okay, kepala awak sakit lagi ke?" Yeosang bertanya dengan nada risau dan dibalas dengan anggukan. Ia kepalanya masih sakit. Mereka bersembilan duduk bersama kerana banyak perkara yang Hongjoong mahu bincang.

Hongjoong dalam keadaan yang agak marah tetapi dikawal selepas dia membaca buku yang ada didalam beg hyera.
"Saya nak awak terangkan ape yang awak tulis ni" Hongjoong bersuara dan menghempaskan diari itu kearah Hyera. Hyera menelan air liur. Buku yang dilempar menunjukkan satu muka surat dimana Hyera menulisnya semasa berada di muzium. Apa yang membuatkan Hongjoong bengang adalah info palsu pasal mereka. <Mengkhianati raja ? sejak bila Ateez mengkhianati raja>
"S-saya jumpa semua ni dekat muzium dan b-bukan saya yang menciptanya" Hyera membalas dengan keadaan yang takut.

"Hyung, jangan la marah dia" Yeosang membela Hyera
"Hyung tak marah dia pon.
Hyera, ok biar aku kenalkan diri aku.. Aku Hongjoong or kapten hongjoong" Hongjoong mengenalkan dirinya.
"Kapten kenit~~hehehe aku wooyoung, salam kenal" Wooyoung membuat aegyo kku kku kka kka nya dihadapan Hyera. Hyera hanya tersenyum. Hongjoong memberi pandangan maut kepada Woo kerana perkataan kenit yang disebutnye tadi.
"Saya Yeosang buah hati awak" Yeosang memberikan mini love kepada Hyera.
"Saya yunho dan yang tengah wrestling tu Mingi dengan Jongho, Yang tinggi lampai tu mom of the group Seonghwa" Hyera hanya mengangguk dan dia mula menyesuaikan diri dengan lanun itu. Mereka agak baik.

"Hyera kalau Hyera nak tahu sebenarnya sekarang Hyera bukan didunia Hyera...Hyera sekarang berada dizaman kitorang" Yunho berkata begitu membuatkan Hyera membulatkan biji matanya.
Hyera: "Apa...t-tapi macam mana"
Hongjoong : "Jam pasir yang kau jumpa tu
kalau kau nak keluar dari dunia ni. Kau kena cari siapa pembunuh kitorang dulu.."

Hyera akan memulakan perjalanan yang ekstrem untuk mencari pembunuh Ateez.
siapakah pembunuh tu?
TBC~

Into the Wonderland [Ateez][Kang Yeosang]Where stories live. Discover now