"Kalau kau balik ke dunia kau, kandungan ni pun akan ikut ke dunia kau sama. Kau tak takut ke kalau orang mengata kau budak ni takda appa" Hongjoong menjelaskan risiko yang mungkin berlaku.
"Takpa, Hyera akan jaga anak ni" Hyera berkata begitu sambil memegang perutnya. Dia redha dengan apa yang terjadi. Kapal mereka kemudiannya sudah hampir kepermukaan pasir pantai. Ateez agak risau dengan keadaan Hyera sekarang.
"Hyung jangan risau , Kita boleh jaga Hyera" Jongho memberikan semangat kepada yang lain.______________________________
Someone pov
Miss Y : "Apa dorang buat dekat sini- bukankah dorang dah mati"
Miss x : "Mari kita serang dorang sebelum ketua dapat tahu"
mereka mengumpulkan ahli mereka dan mula turun dari pokok. end povauthor pov
Ateez dan Hyera berjalan sepanjang hutan tersebut. Kemudian mereka diserang oleh
lanun yang lain.
Hongjoong : "Yeosang bawa Hyera ke tempat selamat."
Yunho dan Jongho sedang melawan lanun yang berpakaian tertutup itu. Woo dan San telah menumpaskan 3orang jahat itu dan mula mengikat mereka. Seonghwa dengan tidak sengajanya membunuh salah seorang dari mereka. Apabila ketujuh-tujuh lanun itu diikat. Hongjoong mendekati dan membuka pelitup muka mereka . Member Ateez yang lain turut terkejut kerana lanun yang mereka tumpaskan ialah Dreamcatcher. Mereka ialah Lanun wanita yang handal tetapi tidak bermasalah. Hongjoong hairan dan bertanya kepada mereka.
"Kau mesti tahu siapa pembunuh kitorang. Cakap sekarang siapa dan apa motif kau serang kitaorang" Hongjoong memegang rahang milik JiU. Jiu menyemburkan darah yang ada pada mulutnya.
"Kalau kau nak tahu, Kitaorang lah yang bunuh korang, Hahahaha" Jiu tergelak mereng. *Dia bunuh aku mesti bersebab..atau mungkin ada orang yang mengupah dorang membunuh aku dan member Ateez* Joong bermonolog"Beritahu kami siapa yang upah kau untuk bunuh kami" seonghwa menanya terlebih dahulu
"Aku yang upah dorang untuk bunuh korang" kata seorang lelaki berpakaian serba putih dan topengnya berantai besi. lelaki itu bersama berberapa orang suruhannya. Tidak sempat seonghwa dan hongjoong menoleh belakang mereka terlebih dahulu diterajang oleh orang suruhan itu lalu jatuh ke tanah. Orang suruhan itu kemudiannya menikam semua ahli Dreamcatcher tadi sehingga mati.
Ateez diikat bersama juga dengan Hyera.Hongjoong pov
Aku memegang sesuatu yang tajam lalu cuba melepaskan ikatan member yang lain. Aku melepaskan Mingi terlebih dahulu kerana mingi berada disebelahnya. Kemudian mingi menyiat tali ikatan seonghwa dan juga member yang lain. end pov
author pov
Seonghwa melihat orang suruhan itu ralit memandang ke arah lain. seonghwa dengan pantas mematahkan leher orang suruhan tersebut. Mereka cuba lari dari situ ke arah kapal tetapi Hongjoong berhenti.
"Tunggu, sebenarnya kita boleh menghapuskan mr.white mask man tu. A-aku nampak jam pasir dekat pinggang dia.. kalau kita pecahkannya mereka akan lenyap..Hye-" belum sempat Hongjoong mengatakan sesuatu kepada Hyera. Dia dipanah dari jauh. Darah mengalir dari mulu Hongjoong. San dan Wooyoung diterkam oleh orang suruhan yang tiba datang dari semak samun. Keadaan sangat huru hara. Yeosang memegang tangan Hyera untuk membawanya pergi tetapi dia tidak perasan yang Mr.White mask man itu berada betul-betul dibelakang mereka. Yeosang ditikam oleh lelaki bertopeng itu lalu jatuh tersungkur.
"YEOSANG" Hyera mendapatkan Yeosang. tetapi dia ditarik oleh lelaki bertopeng tersebut.
Mr White maskman: "What's your name babygirl~"
"H-hyera watson" Hyera menjawab.
"What- w-watson" lelaki bertopeng itu tergamam kerana watson merupakan nama keluarganya.
Hyera membuat helah. Dia lantas memeluk lelaki bertopeng itu untuk mengambil Jam pasir tersebut. Hyera kemudiannya menjauhkan diri dari lelaki bertopeng itu dan menunjukkan Jam pasir yang ada pada tangannya.
"Guess what I got" Hyera berkata lalu membuat gaya menghempaskan barang tersebut.
"n-no give me back" Whit maskman tanpa membuang masa berlari kearah Hyera untuk mengambil semula jam pasir tersebut. Tetapi sia-sia , Hyera telah pun menghempas kan Alat itu dan menyebab kan Mr white mask man dan orang suruhannya bertukar menjadi debu.Sekarang hanya tinggal Ateez dan Hyera sahaja. Hyera menangis melihat keadaan Ateez yang hanya bernyawa ikan. Do you get deja vu~. Hyera memangku Yeosang.
"J-jangan tinggalkan saya hiks"Hyera berkata dan menangis teresak-esak."Kitaorang memang ditakdirkan untuk pergi. Kitorang tidak boleh ubah hukum dunia. c-cukupla dengan hanya boleh mengubah sejarah. Jangan lupa namakan anak kita Kang- Ryusang" Yeosang senyum dan mengeluarkan air mata kerana kesakitan dibahgian perutnya. Akhirnya dia menghembuskan nafas terakhir dan mati dipangkuan Hyera.
Hongjoong : "H-hyera pergi ke kapal sekarang. Awak kena balik ke dunia asal awak." Hongjoong kemudiannya mula memejamkan matanya. Sebutir air mata jatuh ke pipi membuat Hyera tidak boleh mengawal emosinya.
Halateez muncul dari kapal untuk membawa Hyera pulang . Ateez mati buat kali ke2 kerana itu takdir mereka. Halateez yeosang mendukung Hyera ke kapal. Hyera meronta-ronta untuk melepaskan dia kerana dia tidak sanggup melihat Ateez dibiarkan begitu saja. halateez sifatnya agak dingin dan mereka mempunyai kuasa berbeza dari Ateez.
______________________________
Di RumahNenek Hyera ke hulu ke hilir kerana bimbang akan Hyera yang sudah 3hari tidak pulang.
"Eomma, mana Hyera pergi... kenapa eomma tak halang dia" Tanya Puan Raena yang baru sahaja sampai ke kampung dengan keadaan yang sangat cemas."Eomma pasti dia pergi ke Istana belakang rumah ni...Eomma dah report polis. Polis kata akan mulakan siasatan malam ini." Firasat seorang nenek yang menyayangi cucunya sangat kuat.
______________________________
Hyera yang berada diatas kapal merenung jauh. Halateez tidak pernah menegurnya. Mereka sangat dingin membuatkan Hyera takut dengan mereka. Hyera mencapai buku yang diberi oleh Hongjoong untuk menulis semua peristiwa yang berlaku. Hyera menyeka air mata.
halateez san: "Hyung kita akan kesuntukan masa.. Bagilah San guna kuasa san untuk sampai kesana cepat." Halateez seonghwa mengangguk. San mula membuka portal teleportasi ke Istana.
Sampai sahaja di Istana. Halateez melihat jam pasir yang dipusingkan oleh Hongjoong ia hampir tamat. Yeosang mengarahkan Hyera untuk baring diatas katil itu. Hyera baring diatas katil itu sambil memeluk buku dan jam pasir.
*Selamat tinggal hyera, terima kasih atas segalanya* Halateez yeosang bermonolog. Dia mula menidurkan Hyera menggunakan kuasanya. Dia juga membuang kandungan Hyera. *maafkan saya* halateez yeosang berkata dalam hati. pasir yang berada didalam jam itu telah kosong . Halateez mula lenyap sorang demi sorang.
_______
Tbc ;>
YOU ARE READING
Into the Wonderland [Ateez][Kang Yeosang]
FanfictieHye guys>3 hihi.. ok ni 1st time ema tulis story. Ema hargai sangat kalau korang singgah baca cerite ni. add to you library & vote tau.:> Vomments and lets be moot🤙🏻✨ Completed✔️ start : 2/1/2022 finish : 7/1/2022 Hyera merupakan seorang tentera l...